افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

سفر به نیویورک و فرصت های داخلی.

  • کد خبر : 372179
سفر به نیویورک و فرصت های داخلی.

ایده آل امروز – عرفان بویوک نژاد: رئیس جمهور کشورمان هفته آینده برای ایراد اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می کند.ایران در حال حاضر تحت تحریم های شدیدی قرار دارد که در روزهای اخیر به بهانه واهی ارسال موشک های بالستیک به روسیه در میانه جنگ اوکراین وارد ابعاد […]

ایده آل امروز – عرفان بویوک نژاد: رئیس جمهور کشورمان هفته آینده برای ایراد اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می کند.
ایران در حال حاضر تحت تحریم های شدیدی قرار دارد که در روزهای اخیر به بهانه واهی ارسال موشک های بالستیک به روسیه در میانه جنگ اوکراین وارد ابعاد جدیدی شده است. به نظر می رسد اروپا تا 13 اسفند 1404 در تلاش است تهران را وادار کند که مطابق با خود رفتار کند و طبق قطعنامه 2231، امکان بازیابی تحریم های شش قطعنامه قبلی برای همیشه از بین خواهد رفت.
نماینده شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می رود در سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، تمدن چند هزار ساله ملت ایران به منصه ظهور برسد و نکات امیدوارکننده ای در این جلسه مطرح شود.
ذبیح الله اعظمی با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: روسای جمهور جمهوری اسلامی ایران در گذشته همواره به نیویورک سفر کرده و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرده اند. در این جلسه اکثر روسای جمهور نقطه نظرات خود را بیان می کنند به همین دلیل انتظار می رود حضور رئیس جمهور در این مجمع نقطه نظرات امیدوارکننده ای را ارائه دهد.
رئیس جمهور به نخبگان برای بازگشت به کشور امید داد
وی گفت: اظهارات رئیس جمهور قبلی که بحث گفت وگوی تمدن ها را مطرح کرده بود، در رسانه های جهان خبرساز شد، ما ملت متمدنی هستیم که سابقه چندین هزار ساله داریم و انتظار می رود که بازی کند. نقش موثری در نظم جهانی داشته باشد و این مواضع در سخنرانی های رئیس جمهور بیان شود باید به بازگشت به کشور امید داد.»
ادور یکی از اعضای شورای اسلامی مجلس گفت: از سوی دیگر سرمایه گذاران خارجی بسیار مهم هستند باید آنها را تشویق کرد که به کشور خود بازگردند و در سرزمین خود سرمایه گذاری کنند. رئیس جمهور با صداقت خود می تواند به خوبی از عهده این امر برآید.”
شایان ذکر است که سفرهای دکتر مسعود مزیکیان به نیویورک یا سایر نقاط بین المللی اغلب اهداف متفاوتی در سطح ملی دارد. وی به عنوان رئیس جمهور با تجربه در حوزه های بهداشت، درمان و سیاست داخلی در سفرهای خود به دنبال پیگیری منافع کشور در این زمینه هاست.
پیمان خواجوی، تحلیلگر و کارشناس سیاسی به روزنامه «آرمان امروز» گفت: جمهوری اسلامی ایران در ماه های اخیر روزهای بسیار سخت و دشواری را از نظر روابط بین المللی و منطقه ای پشت سر گذاشته است.
وی در ادامه افزود: همه این مشکلات به بحران هسته ای و تحریم هایی که کشور در 10 تا 20 سال گذشته با آن دست به گریبان بوده است اضافه شده است. طبیعتا توقع عمومی آقای رئیس جمهور و نظام دیپلماسی ایران این است که بتواند این بحران ها را حل کند و حداقل در زندگی مردم تاثیر بگذارد و احساس آرامش و امنیت را در بین مردم ایجاد کند. این تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: سفر رئیس جمهور به سازمان ملل و سخنرانی وی و دیدارهایی که با مقامات دیگر کشورهای اروپایی خواهد داشت می تواند در آرامش اذهان عمومی تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: این سفر می تواند نقش بازدارنده و همچنین مشکل گشا برای دولت آقای مدشیان برای بازگشت اقتصاد ایران به اقتصاد بین الملل و کاهش و رفع تحریم ها داشته باشد.
وی افزود: رهبران نیز تا حدی اعلام کرده اند که دست رئیس جمهور تا زمانی که مصالح عمومی را مورد توجه قرار داده و منجر به رفاه مردم و حل مشکلات آنها شود باز مانده است تا ما می تواند روابط بین المللی خوبی با قدرت های بزرگ جهان داشته باشد و از تنش های موجود جلوگیری کند. کم کنیم
خواجوی در پایان بر صلح طلبی و ارتباط ایران با اروپایی ها تاکید کرد و خاطرنشان کرد: با حضور هر چه بیشتر جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی و نشان دادن طرح موضعی جمهوری اسلامی که خواستار صلح است و به دنبال ایجاد نیست. یک بحران و هدف آن کاهش تنش است و می خواهد رابطه مسالمت آمیزی با جهان برقرار کند. برای ایران امنیت ایجاد می کند و می تواند بسیاری از بحران ها را حل و فصل کند و مدیریت کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.