افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

10 چیزی که قطعا در 10 سال آینده نابود خواهند شد

  • کد خبر : 372175
10 چیزی که قطعا در 10 سال آینده نابود خواهند شد

به گزارش مانیبان، تغییرات جزء لاینفک زندگی و دنیای اطراف ما هستند. هر روز شاهد اختراعات و نوآوری های جدیدی هستیم که زندگی را به طور اساسی تغییر می دهد. چیزهایی که زمانی بسیار رایج و محبوب بودند، اکنون به خاطره ای دور تبدیل شده اند. با پیشرفت سریع تکنولوژی، بسیاری از جنبه های زندگی […]

به گزارش مانیبان، تغییرات جزء لاینفک زندگی و دنیای اطراف ما هستند. هر روز شاهد اختراعات و نوآوری های جدیدی هستیم که زندگی را به طور اساسی تغییر می دهد. چیزهایی که زمانی بسیار رایج و محبوب بودند، اکنون به خاطره ای دور تبدیل شده اند. با پیشرفت سریع تکنولوژی، بسیاری از جنبه های زندگی ما دیجیتالی شده و سبک زندگی قبلی به تدریج بی ربط شده است. تلفن های خانگی و تلویزیون های سنتی که در هر خانه ای وجود داشت، اکنون جای خود را به گوشی های هوشمند و تلویزیون های هوشمند داده اند. بنابراین زمان همیشه چیزهای جدیدی می آفریند و در عین حال چیزهای قدیمی را از صحنه زمان پاک می کند.

یکی از کاربران Reddit پرسید: “به نظر شما چه چیزهایی در 10 سال آینده ناپدید می شوند و منسوخ نمی شوند؟” بحث جالبی را برانگیخت و پاسخ های خنده دار اما قابل تاملی از سوی دیگر کاربران دریافت کرد. در زیر 10 مورد از بهترین پاسخ های کاربران به این سوال آورده شده است.

1. خدمات استریم فردی

یکی از کاربران پیش بینی می کند که در 10 سال آینده، تمام سرویس های پخش تلویزیونی که اکنون به طور جداگانه ارائه می شوند، به عنوان یک بسته کامل به کاربران ارائه می شود و نسخه مدرن تلویزیون کابلی خواهد بود. امروزه حتی در ایران گاهی کاربران مجبور می شوند برای برنامه ای که دوست دارند، اشتراک ماهانه بخرند، اما اگر همه این خدمات در قالب یک سرویس فوق العاده ارائه می شد و می شد همه محتوا را با هم تماشا کرد، شاید چیزی ارزان تر بود. ارائه شده است.

2. حریم خصوصی

10 چیزی که احتمالاً در 10 سال آینده ناپدید می شوند (یک پزشک

کاربر دیگری معتقد است که حتی “توهم حفظ حریم خصوصی” نیز در 10 سال آینده از بین خواهد رفت. این کاربر با اشاره به تجربیات شخصی خود در گفتگو با دوستانش که همیشه موقعیت همسر یا شریک زندگی خود را ردیابی می کنند، می گوید ترس از حوادث ناگوار و ناامنی باعث شده است افراد به تدریج حریم خصوصی خود را نادیده بگیرند. با این حال، این کاربر هشدار می دهد که از دست دادن این حریم خصوصی می تواند به راحتی منجر به کنترل بیشتر دولت ها و سازمان ها بر افراد شود.

719,000 تومان

آنها

3. روزنامه ها

10 چیزی که احتمالاً در 10 سال آینده ناپدید می شوند (یک پزشک

کاربر دیگری به کاهش تدریجی تعداد روزنامه ها در ایالات متحده اشاره می کند و معتقد است که در 10 سال آینده حداقل نیمی از روزنامه ها از بین خواهند رفت. وی خاطرنشان کرد: اگر توجه نکرده اید که حجم روزنامه ها کوچک شده و محتوای آنها کم شده است، باید بیشتر توجه کنید. کاهش بودجه و کاهش تقاضا برای محتوای چاپی باعث شده است که بسیاری از روزنامه های محلی تنها چند بار در هفته چاپ کنند و تنها تعداد کمی از کارکنان در بخش های مختلف خود باقی می مانند.

4. اموال شخصی

10 چیزی که احتمالاً در 10 سال آینده ناپدید می شوند (یک پزشک

یکی از کاربران اشاره می کند که همه چیزهایی که نیاز داریم به سرعت به مدل های اشتراک تغییر می کند، جایی که شما دیگر مالک محصول نیستید، بلکه فقط برای دسترسی به آن مشترک می شوید. به عنوان مثال، برخی از شرکت‌های خودروسازی اکنون برای فعال کردن ویژگی‌های خاصی در خودروهایی که قبلاً خریداری کرده‌اید، از شما هزینه اشتراک ماهیانه دریافت می‌کنند. او پیش بینی می کند که در آینده نزدیک با مدل های اجاره اجباری روبرو خواهیم شد که در آن شما مجبور خواهید بود ماشین خود را برای همیشه اجاره کنید و هرگز صاحب آن نشوید.

5. کاهش توجه و تمرکز.

10 چیزی که احتمالاً در 10 سال آینده ناپدید می شوند (یک پزشک

کاربر دیگری به مشکل کاهش توجه در نسل های جدید اشاره می کند. او می‌گوید که بچه‌های امروزی به سرعت ویدیوهای کوتاهی را در رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok جستجو می‌کنند و این باعث نگرانی است. محتوای کوتاه و سریعی که بدون کنترل به کودکان ارائه می‌شود، آنها را به فرهنگی مبتنی بر «رضایت آنی» عادت می‌دهد، که باعث می‌شود کمتر صبور باشند و بتوانند صبر کنند. این کاربر معتقد است که در عرض چند نسل، ممکن است افراد دیگر نتوانند کتاب های طولانی بخوانند، زیرا مغز آنها برای توجه طولانی مدت آموزش ندیده است.

6. بازنشستگی

10 چیزی که احتمالاً در 10 سال آینده ناپدید می شوند (یک پزشک

یکی از کاربران به تغییرات مهمی در مفهوم بازنشستگی اشاره می کند. با افزایش هزینه های زندگی، نرخ بالای وام مسکن و افزایش امید به زندگی، به نظر می رسد در آینده افراد مجبور خواهند بود تا پایان عمر خود به کار ادامه دهند، مگر اینکه به دلایل پزشکی نتوانند این کار را انجام دهند. او معتقد است ممکن است روزی بازنشستگی به کلی از بین برود و مردم مجبور شوند تا آخر عمر کار کنند.

7. مشاغل دائمی

10 چیزی که احتمالاً در 10 سال آینده ناپدید می شوند (یک پزشک

با پیشرفت تکنولوژی و اتوماسیون، بسیاری از مشاغل سنتی به تدریج کاهش خواهند یافت. یکی از کاربران پیش بینی می کند که در 10 سال آینده مشاغل دائمی کمتری وجود خواهد داشت و با قراردادهای کاری انعطاف پذیر جایگزین می شود. وی همچنین خاطرنشان می کند که با پیشرفت روباتیک و اتوماسیون، نیاز به نیروی انسانی در مجموع کاهش می یابد و این تغییر به تدریج باعث می شود افراد در یافتن کار با چالش های بیشتری مواجه شوند.

8. جانبازان جنگ جهانی دوم

10 چیزی که احتمالاً در 10 سال آینده ناپدید می شوند (یک پزشک

یکی از کاربران با اشاره به اینکه در حال حاضر جانبازان جنگ جهانی دوم به سرعت در حال ناپدید شدن هستند، پیش بینی می کند که در 10 سال آینده ممکن است هیچ جانبازی از این جنگ زنده باقی نماند. او خاطرنشان می کند که بسیاری از جانبازان در حال حاضر 95 سال یا بیشتر دارند و هر سال تعداد بیشتری جان خود را از دست می دهند.

9. طبقه متوسط

10 چیزی که احتمالاً در 10 سال آینده ناپدید می شوند (یک پزشک

کاربری اشاره می کند که طبقه متوسط ​​در حال از بین رفتن است و به آرامی به سطح بالاتری از فقر تبدیل شده است. او می گوید که مردم گوشی های هوشمند دارند، اما این دستگاه جایگزین تلفن خانه شده است و برای عملکرد اجتماعی ضروری است. او معتقد است به صرف اینکه انسان در چادر زندگی نمی کند نمی توان گفت فقیر نیست. طبقه متوسط ​​در حال از بین رفتن است و شکاف طبقاتی در حال افزایش است.

10. کارهای خلاقانه

یکی از کاربران پیش بینی می کند که هوش مصنوعی (AI) به سرعت جایگزین مشاغل خلاقانه ای مانند طراحی گرافیک، موسیقی، روزنامه نگاری و حتی حقوق و پزشکی می شود. اگرچه برخی معتقدند خلاقیت انسان از هوش مصنوعی پیشی خواهد گرفت، اما این کاربر معتقد است که تمایل شرکت ها به استفاده از گزینه های ارزان تر و کارآمدتر مانند هوش مصنوعی اجتناب ناپذیر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.