افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

کاربران «ایکس»: اسرائیل با انفجارهای لبنانی «جعبه پاندورا» را گشود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 372168
کاربران «ایکس»: اسرائیل با انفجارهای لبنانی «جعبه پاندورا» را گشود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

‌خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: سه شنبه گذشته (27 شهریور) رژیم صهیونیستی در اقدامی جنایتکارانه چندین دستگاه دریافت پیام (پیجر) در لبنان رخ داد. بر اساس بیانیه حزب الله لبنان، چندین کارگر از واحدها و نهادهای مختلف حزب الله از این دستگاه ها استفاده می کردند. پس از انفجار دستگاه ارتباطی روز سه شنبه پیجر […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: سه شنبه گذشته (27 شهریور) رژیم صهیونیستی در اقدامی جنایتکارانه چندین دستگاه دریافت پیام (پیجر) در لبنان رخ داد. بر اساس بیانیه حزب الله لبنان، چندین کارگر از واحدها و نهادهای مختلف حزب الله از این دستگاه ها استفاده می کردند.

پس از انفجار دستگاه ارتباطی روز سه شنبه پیجر در لبنان بعدازظهر چهارشنبه هفته گذشته (7 شهریور) در جریان موج دوم انفجار وسایل ارتباطی، صدای چندین انفجار شنیده شد. حومه شهر این صدا از جنوب بیروت و دیگر مناطق لبنان شنیده شد. پس از انفجار این وسایل آتش سوزی در چندین آپارتمان، خودرو و موتورسیکلت رخ داد.

در این دو عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی، هزاران دستگاه منفجر شد پیجرسیستم های بی سیم و ارتباطی، دست کم 37 شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهار هزار نفر را مجروح کردند.

این اتفاقات تروریستی در کانون توجه مردم جهان به ویژه کاربران انگلیسی زبان «ایکس» (توئیتر سابق) قرار داشت و هر کدام از زاویه ای متفاوت به آن نگاه می کردند.

توجه عمده کاربران فضای مجازی به شهادت غیرنظامیان به ویژه کودکان معطوف بود. در حالی که رژیم صهیونیستی و مدعیان غربی حقوق بشر مدعی هدف قرار دادن مبارزان حزب الله هستند، گزارش های رسمی نهادهای ذیربط لبنان و همچنین مطالب منتشر شده در فضای مجازی خلاف این ادعا را نشان می دهد.

کاربری که روزنامه نگار است عکسی از کودک لبنانی که در جریان این اقدام تروریستی رژیم کودک کش به شهادت رسید را منتشر کرد.

این کاربر با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی و استانداردهای دوگانه رسانه های غربی نوشت: اسرائیل امروز او را در لبنان کشت. رسانه های غربی این را به شما نشان نمی دهند.

این در حالی است که موجی از غم و خشم از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس را شاهد هستیم; تلاش کاربران برای ابراز همدردی با ایموجی های مختلف.

کاربران

یکی از کاربران با انتقاد از ارتکاب این جنایت توسط رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل ظرفیت جنگ با نیروهای نظامی را ندارد و فقط کودکان و افراد بی دفاع را هدف قرار می دهد.

کاربران

کاربر دیگری عکسی از دو سرباز صهیونیست سوار بر تانک را بازنشر کرد و با پرچمی که روی آن نوشته شده بود «کودکان را می کشیم» دستان خود را به نشانه پیروزی بالا برده اند.

کاربران

کاربر دیگری با ابراز تعجب این سوال را مطرح کرد: تفاوت بین کودکان قتل عام شده در غزه، این کودک و کودکان در کشورهای دیگر با همه افرادی که از تروریسم اسرائیل حمایت می کنند چیست؟ همه حامیان اسرائیل تروریستی فرزندان خود را دوست دارند. خیلی زیاد…”

کاربران

علاوه بر کودکان، برخی از کاربران با انفجار تجهیزات الکترونیکی به دیگر شهدای جنایت رژیم صهیونیستی اشاره می کنند که اصلاً سرباز نبودند.

هنگام ارسال یک ویدیو، یکی از کاربران نوشت: آیفون، توجه داشته باشید کتاب – درست در فروشگاه ها منفجر می شوند. این ویدئو کارمندان وحشت زده یکی از این فروشگاه ها را نشان می دهد که به طور معجزه آسایی موفق به فرار به موقع شدند.

کاربران

برخی از کاربران به اهداف شوم رژیم صهیونیستی و جهان اشاره کرده اند که به دلیل جنایات این رژیم مدام رو به زوال است. یکی از کاربران نوشته است که “دنیا به یکباره به مکانی خطرناک تبدیل شده است.”

کاربران

کاربر دیگری به تمایل رژیم صهیونیستی برای آغاز «جنگ جهانی سوم» اشاره می کند، اما در عین حال تاکید می کند که با شروع این جنگ، این رژیم به پایان عمر خود نزدیک می شود.

کاربران

از دیدگاه کاربر دیگری، رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب این همه جنگ و جنایات «باید هر چه زودتر یک کشور تروریستی تلقی شود».

کاربران

“جعبه پاندورااین اصطلاحی بود که یکی از کاربران رژیم صهیونیستی را شیطان پاک خطاب کرد و نوشت: این (اقدام رژیم در انفجار وسایل ارتباطی در لبنان) شیطان پاک است. مردم سراسر جهان به دلیل نگهداری از وسایل الکترونیکی نگران مواجهه با تهدیدات و خطرات هستند. اسرائیل با کاری که دیروز و پریروز در لبنان انجام داد، جعبه پاندورا اپل، سامسونگ، موتورولا و سایر شرکت ها چه می توانند بگویند؟ بمب نگه می داریم؟

کاربران

لازم به ذکر است که جعبه پاندورا طبق افسانه های یونانی، جعبه ای بود که محتویات تمام بلایا و بدبختی های ناشناخته بشریت از جمله کار، بیماری، مرگ و غیره را در خود داشت. اصطلاح جعبه گشایی پاندورا“به معنای انجام یا شروع کاری است که باعث ایجاد مشکلات پیش بینی نشده زیادی می شود.

برخی از کاربران X نیز بر لزوم واکنش سریع و قاطع جهانی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی تاکید دارند.

کاربران

کاربری که روزنامه نگار هم هست در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس ضمن انتشار دو عکس از انفجار یک دستگاه الکترونیکی نوشت: دنیا ناگهان به مکانی خطرناک تبدیل شده است. پس از حمله با استفاده از پیجراکنون تلفن های همراه در کانون توجه قرار گرفته اند.

این کاربر به ناکارآمدی نهادهای مهم بین المللی اشاره می کند و می افزاید که سران کشورهای جهان آسیب پذیر شده اند. پس از حملات اخیر به دستگاه ها پیجر در لبنان، سازمان های اطلاعاتی جهان احتمالاً دچار آشفتگی می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.