افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

توقف ناگهانی دو سریال کمدی در تلویزیون

  • کد خبر : 372121
توقف ناگهانی دو سریال کمدی در تلویزیون

آفتاب نیوز: مدتی است که تولید طنز و طنز در تلویزیون با افت محسوسی روبه رو شده است و هر از چند گاهی که سریال ها تولید و پخش می شدند مانند گذشته و معدود سریال هایی که تولید می شوند موفق نبودند. با مشکلاتی مانند بی کیفیتی مواجه هستند. اما جدا از سریال های […]

آفتاب نیوز:

مدتی است که تولید طنز و طنز در تلویزیون با افت محسوسی روبه رو شده است و هر از چند گاهی که سریال ها تولید و پخش می شدند مانند گذشته و معدود سریال هایی که تولید می شوند موفق نبودند. با مشکلاتی مانند بی کیفیتی مواجه هستند.

اما جدا از سریال های گاه و بیگاهی مثل «زیرخاکی» و «نون خا» در یکی دو سال اخیر تلویزیون سریال هایی چون «چرخ گردون»، «پلاک 13»، «چشمبندی» و… تولید کرد که نه موفقیت آمیز و حتی نه چندان واکنش های مثبت.

چندی پیش تلویزیون دو سریال «بادل» و «دربندون» را پخش کرد که قرار بود از شبکه سه سیما پخش شود که به دلایلی پخش آن ها ناتمام ماند. شبکه سه سیما با وجود اینکه اعلام شده بود بعد از ماه صفر پخش خواهند شد، سریال دیگری را در دستور پخش قرار داد و هنوز جدول پخش آن دو سریال مشخص نشده است.

«بادل» به کارگردانی علی مسعودی ساخته شد. او پیش از این «نوروز رنگارنگ» را برای نوروز ساخته بود. این سریال با داستان زندگی مردم محله و خانواده ای با نام شخصیت اصلی رضا عطاران به شبکه سه رسید اما تنها سه قسمت از این سریال و شهادت رئیس جمهور و یارانش پخش شد. . این مجموعه نیز مانند دیگر برنامه ها و سریال های طنز تلویزیون برای چند روز جای خود را به مستندها و برنامه های مرتبط با شهدا داد.

با این حال هنوز خبری از پخش این سریال منتشر نشده و با وجود اینکه عوامل تاکید داشتند این سریال ادامه خواهد داشت، این اتفاق نیفتاد و در ادامه اعلام شد که برنامه پخش این سریال با مسابقات فوتبال یورو 2024 در شبکه سه همپوشانی دارد. سیما و با نزدیک شدن به ماه های محرم و صفر، ادامه این مجموعه تلویزیونی را به زمانی مناسب در ماه های آینده موکول کرده است.

اگرچه این کارگردان توضیح داد: «این اتفاق فقط به این دلیل است که سریال ما از نظم منظمی در پخش استفاده می کند که ما هم دوست داریم و تصمیم گیری در مورد پخش بر عهده مدیران تلویزیون است که معتقدم پخش را تماشا خواهند کرد». از سریال بدل در فصل پاییز.

توضیحات مدیر مرکز سیمافیلم

پیش از این مدیر مرکز سیمافیلم در گفت وگویی با تایید اینکه در دو سال اخیر کمتر سریال طنز از تلویزیون پخش شده است، درباره داستان «بدل» گفت: مزیت حذف «بدل» از شبکه تلویزیونی کاهش می یابد. برگردیم به دورانی که اتفاق دلخراشی برای رئیس جمهور افتاد و کشور به مدت پنج روز در عزای عمومی بود به همین دلیل سریال «بادل» را روی کنداکتور گذاشتیم تا قبل از جام ملت ها به پایان برسد، اما به دلیل عزای عمومی پخش نشد در نهایت به دلیل بی نظمی در پخش مسابقات فوتبال، سریال «بادل» به دلیل مذاکره ای که با مسئول شبکه داشتیم به زمان دیگری موکول شد.

نقویان همچنین گفت: خبری که مبنی بر بی کیفیتی کار منتشر شد و حتی از سوی برخی رسانه های رسمی تغذیه شد، خبری بود که منبعی نداشت. در مورد طنزهای جدید نمی توانم بگویم که با مخاطب ارتباط برقرار می کنند، حتی در مورد سریال های موفقی مثل پایتخت که ساخته شد، هیچکس فکر نمی کرد که فصل های دیگر ادامه پیدا کند یا حتی 90 سری از قسمت ها زمان می برد. مخاطب باید با او ارتباط برقرار کند.

با این حال شبکه سه شبکه دربندن به یکباره جایگزین سریال «بادل» شد و آن را روی آنتن برد، اما پس از پخش حدود 18 قسمت، پایان این سریال را در حالی اعلام کرد که این سریال علیرغم استفاده از بازیگران مشهور. به کیفیت پایین این نقدها این بود که ادامه آن بعد از ایام محرم و صفر پخش نشد و این شب ها سریال «غریبا» از این شبکه پخش می شود.

سریال badal

قائم مقام سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر پخش ناقص سریال های طنز «بادل» و «دربندون» به ایسنا توضیح داد: سریال «دربند» همان طور که تولید شد پخش شد، پخش «بادل» نیز تحت تأثیر قرار گرفت. با شهادت رئیس جمهور و ما واقعاً نتوانستیم آن را پخش کنیم. یعنی کیفیت لازم را ندارد، بنابراین نمی توان اصلاحات را دوباره ادامه داد و فعلاً فلج شده است.

کارگردان «دربندون»: ناگهان به وادی پخش افتادیم!

حسن لافایان در گفت وگویی درباره دلایل توقف پخش این سریال از شبکه سه گفت: نمی دانم سیاست مدیریت شبکه سه تا قبل از تعطیلی کار، صحبت از ادامه کار بود 80 قسمت، اما متاسفانه این اثر به وادی توزیع انداخته شد که به شدت از عدم آماده سازی رنج برد، به خصوص آثار طنز و طنز که باید در چند قسمت تولید و دیده شوند. و عیوب آن باید تعمیر و سپس به آنتن فرستاده شود. یادم هست آن زمان سریال پاورچین آقای مدیری حتی قسمت هایی از آن قبل از پخش دیده می شد و درباره آن اظهار نظر می کردند که اگر خوب نبود، شخصیت و داستان را عوض می کردند و قاعدتاً برای اینکه یک اثر 80 یا 90 قسمتی داشته باشد باید آن را نقد کرد و سپس پخش کرد، اما «دربندون» ناگهان به وادی پخش افتاد و آن هم.

وی گفت: فیلمنامه 14 قسمتی آماده شد اما به دلیل وضعیت پخش و صرفاً برای پرکردن هوا به 18 قسمت در 20 دقیقه و 25 دقیقه رسید و قطعه قطعه شد و در واقع نمایش رسما نابود شد. و در واقع کاری که شروع شد پایانی نداشت. به دلیل فشار، پایان قسمت را پایان فصل اول نوشتیم. چه فصلی که هیچ فصلی در 13 قسمت وجود نداشت!

کارگردان «کلبایی در مه» و «حک رشد» همچنین گفت: «دربندون» چند ماهی است که تعطیل شده و دلیل آن کمبود بودجه تهیه کننده بوده است. مجموعه ای از آن عظمت در شهرک پلیس ساخته شد که هزینه آن مانند یک کارخانه آماده تولید محصول بود، اما ما آن را رها کردیم و بودجه تمام شد، کار تحویل شد و حالا ماموران دنبال پول خود هستند.

وی در پاسخ به انتقاد از کیفیت پایین «دربندون» تصریح کرد: منکر این نیستیم که کار ضعیف نبود اما فاجعه ای هم نبود که کار به این شکل تمام شود. «کلبه در مه» و «نظم رشد» را در تلویزیون کار کردم. فشار پخش یکی از دلایل ضعف کار بود به همین دلیل کاری که در روز گرفته می شد، شب پخش می شد و این برای ما سرگرم کننده بود! اما به‌عنوان کارگردان هنوز نمی‌دانم چرا اگر کیفیت کار بود که باید گفته می‌شد، به خواب رفته است. ای کاش می گفتند کارت آنقدر ضعیف است که نمی توانیم کار را پخش کنیم. در کارهای دیگر هم بارها این اتفاق افتاده است، اما دلیل داشتند و بعد با سازندگان جلسه گذاشتند و توضیحاتی دادند اما هیچ توضیحی به ما ندادند. ما 23 قسمت از کار را تکمیل کردیم و برخی از قسمت ها هنوز موجود است و ناقص مانده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.