افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

فیلم کوتاه / از «آخرین کوسه نهنگ»، «بیا آشتی کنیم» تا «گیسو» در جشنواره های خارجی چطور؟

  • کد خبر : 372111
فیلم کوتاه / از «آخرین کوسه نهنگ»، «بیا آشتی کنیم» تا «گیسو» در جشنواره های خارجی چطور؟

مستند «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالفه به بخش مسابقه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی طبیعت (طبیعت و سفر) آلمان راه یافت. مستند «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالف به بخش رقابتی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی طبیعت (طبیعت و سفر) آلمان راه یافت. این جشنواره از 27 نوامبر تا 1 […]

مستند «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالفه به بخش مسابقه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی طبیعت (طبیعت و سفر) آلمان راه یافت.

مستند «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالف به بخش رقابتی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی طبیعت (طبیعت و سفر) آلمان راه یافت.

این جشنواره از 27 نوامبر تا 1 دسامبر (7 تا 11 آذر) در شهر ویسبادن آلمان برگزار می شود. این مستند پیش از این در بخش مسابقه جشنواره نمایش گسترده بریتانیا شرکت کرده بود.

مستند «آخرین کوسه نهنگ» برنده جایزه بهترین موسیقی و بهترین عکاسی از هفدهمین جشنواره مستند «سینما-غکریت» شد. همچنین دارای دیپلم افتخار بهترین مستند از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر است.

«آخرین کوسه نهنگ» داستان کوسه نهنگی را روایت می‌کند که در دریا به دنبال همسر و عشق خود می‌گردد.

عوامل این مستند 75 دقیقه ای تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: رامتین بالوف، مدیر فیلمبرداری: رشاد بلوف و رامتین بلوف، تدوین و صداگذاری: رشاد بلوف، تحقیق و پژوهش: رامتین بلوف و رشاد بلوف، موسیقی: اکبر ابراهیمی، دستیار دوربین : کوشیار یزدانی، دستیار تولید: معصومه شهریاری، دستیار تدوین: سبیکه رحیمی، مدیر هماهنگی تولید: عباس مطاف، صدابردار: رامتین بالف، تولید مشترک مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و کارگاه سینما توسط برادران بالف

حضور «گیسو» در جشنواره فیلمنامه و فیلم زنان آمریکا

فیلمنامه انیمیشن «گیسو» نوشته عاطفه صالحی و سعید قاسمی به رقابت فیلمنامه نهمین جشنواره فیلم زنان آمریکا راه یافت.

فیلمنامه انیمیشن «گیسو» نوشته عاطفه صالحی و سعید قاسمی در ادامه حضور جهانی خود به رقابت فیلمنامه نهمین دوره جشنواره فیلم زنان Imagine This در آمریکا راه یافت.
این فیلمنامه در بخش فیلمنامه کوتاه به مرحله نیمه نهایی رسیده است.

تصور کنید این جشنواره بین المللی فیلم زنان (ITWIFF) متعهد به تقویت و توانمندسازی فیلمسازان زن مستقل و نوظهور در سطح جهان است. این جشنواره جشن پرشور تنوع است که فعالانه از فرصت های برابر برای زنان، زنان رنگین پوست و اقلیت ها حمایت می کند. این جشنواره بستر مهمی را برای زنان فراهم می کند تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و محیطی را ایجاد می کند که در آن ابراز خلاقیت تشویق می شود. ITWIFF که متعهد به ایجاد یک پلتفرم قوی است، قصد دارد جامعه ای بسازد که نه تنها صداهای متنوع زنان در صنعت فیلم را بشناسد، بلکه از آنها حمایت کند.

نهمین جشنواره فیلم آمریکایی Imagine This Women’s Imagine This از 29 سپتامبر تا 8 اکتبر برابر با 19 تا 29 سپتامبر در نیویورک برگزار می شود.

عاطفه صالحی تاکنون 4 فیلم کوتاه داستانی ساخته و چندین فیلمنامه کوتاه نیز نوشته است. وی همچنین به همراه نفیسه زارع برای فیلم کوتاه «شیحه» برنده جایزه بهترین فیلمنامه سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران شد. سعید قاسمی با ساخت فیلم کوتاه و نمایش آن در جشنواره های بین المللی علاوه بر نگارش چندین فیلمنامه کوتاه، خود را برای ساخت دومین فیلم سینمایی خود آماده می کند.

چه برسه به فیلم کوتاه / از زمان

“بیایید آشتی کنیم” به جشنواره StopTrik در لهستان می رسد

انیمیشن «بیا آشتی کنیم» محصول مرکز انیمیشن سوره در آخرین حضور بین المللی خود در چهاردهمین جشنواره انیمیشن StopTrik اسلوونی/لهستان حضور داشت.

انیمیشن کوتاه «بیا آشتی کنیم» به کارگردانی عبدالله علیمراد و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی سوره به بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن استاپ تریک در اسلوونی/لهستان راه یافت و با حدود 130 فیلم پذیرفته شده رقابت خواهد کرد.

بدین ترتیب، این دوره از جشنواره در شهر ماریبور (اسلوونی) از 25 تا 29 سپتامبر، مربوط به 4 تا 8 اکتبر، و همچنین در لودز (لهستان) از 5 تا 8 دسامبر، مربوط به 15 تا 18 دسامبر برگزار خواهد شد. دسامبر. .

چهاردهمین دوره جشنواره StopTrik که با هدف تشویق مردم به تفکر در مورد مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برگزار می‌شود، با هدف ایجاد تفکر عمیق در مورد آینده انسان و تلفیق آن با فناوری‌های جدید برگزار می‌شود. این حس با ارائه سه رویکرد متفاوت، دنیایی را بررسی می‌کند که در آن انسان و فناوری در هم تنیده شده‌اند.

همچنین این دوره از جشنواره همبستگی خود را با مردم فلسطین که دهه‌ها در اشغال رژیم صهیونیستی زندگی کرده‌اند و موضوعات دیگری از جمله تبادل اطلاعات در مورد وضعیت انیمیشن‌های فلسطینی که بازتاب آسیب‌های روحی و روانی است، اعلام کرده است. تراژدی های آنها مردم این کشور و راه های حمایت از فیلمسازان فلسطینی را بررسی خواهند کرد.

پخش بین المللی انیمیشن «بیا آشتی کنیم» به عهده مرکز بین المللی سوره است.

5757

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.