افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

طرز تهیه یک ساندویچ سوسیس بندری خوشمزه

  • کد خبر : 372073
طرز تهیه یک ساندویچ سوسیس بندری خوشمزه

سوسیس بندری یکی از انواع ساندویچ ایرانی است که منشاء آن مربوط به استان های جنوبی کشورمان است. این غذای لذیذ و فوری به دلیل طعم فوق العاده لذیذش کم کم از جنوب کشورمان به تمام شهرهای ایران کوچ کرد و امروزه به یکی از پرطرفدارترین ساندویچ ها تبدیل شده است. سوسیس بندری اصل با […]

سوسیس بندری یکی از انواع ساندویچ ایرانی است که منشاء آن مربوط به استان های جنوبی کشورمان است. این غذای لذیذ و فوری به دلیل طعم فوق العاده لذیذش کم کم از جنوب کشورمان به تمام شهرهای ایران کوچ کرد و امروزه به یکی از پرطرفدارترین ساندویچ ها تبدیل شده است. سوسیس بندری اصل با ترکیبی از سوسیس و پیاز و رایحه تهیه می شود اما در برخی رستوران ها علاوه بر این مواد از مواد دیگری مانند قارچ و پنیر خلال و … البته با افزودن این مواد دیگر استفاده می کنند. اسم این غذا را نمی توانید سوسیس بندری بگذارید، برای این آموزش آشپزی جنوبی در سایت آموزشی اسمارتک نیوز بمانید.

برای تهیه سوسیس بندری، سوسیس ها را ورقه ای برش دهید و با پیاز درشت در تابه تفت دهید. سپس ادویه، سیب زمینی (اختیاری) و رب گوجه فرنگی سرخ شده سرد را اضافه کنید. در آخر با نان باگت و سس سرو کنید.

مواد لازم برای 4 نفر مقدار مواد
سوسیس شماره 6
پیاز 2 بزرگ
سیب زمینی (اختیاری) 2 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
سس کچاپ 1 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز و فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن و نمک به اندازه کافی

دستور سوسیس بندری

مرحله 1: سوسیس ها را خرد کنید

آماده کردن سوسیس بندری ابتدا سوسیس ها را ورقه ای برش دهید (برای زیباتر شدن غذا می توانید سوسیس ها را مورب برش دهید) و کنار بگذارید. توجه داشته باشید سوسیس بندری اصیل ایرانی بدون سیب زمینی درست می شود.

مرحله 2: سیب زمینی ها را آماده کنید (اختیاری)

اگر سیب زمینی را به پورت چوریزو اضافه کنیم، چوریزو سیب زمینی ماهیت اصلی خود را از دست می دهد. با این حال، اگر می خواهید سیب زمینی را به پورت چوریزو خود اضافه کنید، ابتدا سیب زمینی ها را تمیز می کنیم.

مرحله 3: سیب زمینی ها را تا نیمه پخته و پیاز را خرد کنید.

سپس با کمی آب و نمک داخل قابلمه کوچکی بریزید و بگذارید خیس بخورند. سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید. در مرحله بعد پیاز را ورقه های بزرگ خرد می کنیم.

مرحله 4: پیاز را تفت دهید

سوسیس پورت جنوبی با پیاز درشت فراوان (اگر پیاز درشت را در غذا دوست ندارید می توانید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید) در ماهیتابه ای مناسب با کمی روغن درست می شود.

مرحله 5: سوسیس و سیب زمینی را به تابه اضافه کنید.

بعد از اینکه پیازها سبک و نرم شدند، سوسیس و سیب زمینی را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سوسیس و سیب زمینی کمی سرخ شوند. بعد کمی نمک به همراه فلفل سیاه و فلفل قرمز به مواد اضافه می کنیم.

مرحله ششم: مواد را با ادویه و رب گوجه فرنگی تفت دهید

سپس مواد را چند دقیقه دیگر تفت می دهیم، در نظر داشته باشید که در جنوب کشور این غذا را با فلفل قرمز فراوان تهیه می کنند. در این مرحله رب گوجه فرنگی را در یک ماهیتابه خیلی کوچک جداگانه با کمی روغن مایع سرخ می کنیم.

مرحله هفتم: رب گوجه فرنگی را کاملا سرخ کنید.

رب گوجه فرنگی باید کاملا سرخ شود تا طعم و بوی خامی کامل خود را بگیرد. فقط مراقب باشید هنگام کباب کردن رب گوجه فرنگی نسوزد زیرا روی طعم و عطر غذا تاثیر منفی می گذارد.

مرحله هشتم: سس را با مواد مخلوط کنید.

پس از اینکه رب گوجه فرنگی خوب سرخ شد با سس گوجه فرنگی با نصف لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و به تابه حاوی کالباس اضافه می کنیم و با مواد مخلوط می کنیم. دوباره مواد را چند دقیقه تفت دهید تا رب گوجه فرنگی به همه مواد برسد.

مرحله 9: تزئین و سرو کنید

باید تفت دادن را تا زمانی ادامه دهیم که آب داخل ماهیتابه تبخیر شود و غذا شروع به از دست دادن روغن کند. در انتها، پورت چوریزو را در بشقاب مورد نظر قرار دهید و روی آن را با پیاز سفید، خیارشور و گوجه فرنگی خرد شده تزئین کنید و با نان باگت و سس دلخواه سرو کنید.

نکاتی برای تهیه پورت چوریزو

پورت چوریزو طرز تهیه پورت چوریزو طرز تهیه پورت چوریزو خانگی پورت چوریزو خانگی

سوسیس بندری مجلسی

در دستور قبلی ساندویچ پورت چوریزو را به صورت کاملا ساده و سنتی به شما نشان می دهیم (روش ساندویچ سازها برای تهیه پورت چوریزو) اگر می خواهید این ساندویچ را به شکل رسمی تری برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید. بهتر است از مواد مختلف استفاده کنید.

استفاده از غذاهایی مانند قارچ، فلفل دلمه ای و پنیر پیتزا می تواند این ساندویچ خوشمزه را جشن بگیرد. البته نقش پیاز زیاد را در تهیه سوسیس بندری دست کم نگیرید و حتما این غذا را با پیاز زیاد تهیه کنید.

ساندویچ بندری دستور خوشمزه بندری طرز تهیه سوسیس بندری اصل طرز تهیه ساندویچ بندری

سوسیس بندری بدون سیب زمینی

همانطور که قبلا توضیح دادیم سوسیس پورت اصلی بدون سیب زمینی پخته می شود و افزودن سیب زمینی باعث می شود ماهیت آن کاملا تغییر کند و نام آن به ساندویچ سوسیس سیب زمینی تبدیل شود.

در دستور بالا، به سادگی سیب زمینی را از لیست مواد حذف کنید و ساندویچ خود را بدون سیب زمینی بپزید. درست است که سیب زمینی غذا را افزایش می دهد، اما طعم اصلی Oporto chorizo ​​را از بین می برد.

سوسیس خانگی سالم

بسیاری از مردم غذاهایی مانند سوسیس بندری را دوست دارند، اما چون سوسیس های کارخانه ای را مضر می دانند، از تهیه این غذای خوشمزه خودداری می کنند. با مطالعه مقاله طرز تهیه سوسیس خانگی می توانید به راحتی و با بهترین کیفیت در منزل سوسیس درست کنید.

نان مخصوص پورتو چوریزو

اگر می خواهید سوسیس بندری را به سبک ساندویچ های قدیمی درست کنید، توصیه می کنیم از نان باگت تنوری استفاده کنید. برای تهیه نان باگت خانگی خوشمزه می توانید از دستور زیر استفاده کنید.

سس سوسیس بندری

سوسیس بندری یکی از ساندویچ هایی است که معمولاً به سس دیگری نیاز ندارد زیرا با سس زیادی تهیه می شود. البته در صورت تمایل می توانید از سس کچاپ خانگی برای خوشمزه تر شدن این غذا استفاده کنید. دستور تهیه سس گوجه فرنگی را در مقاله زیر دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.