افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

اعرافی: عمامه نماد هویت ایران و هویت ایرانیان است

  • کد خبر : 372006
اعرافی: عمامه نماد هویت ایران و هویت ایرانیان است

به گزارش رکنا به نقل از خبرآنلاین، علیرضا اعرافی در آیین عمامه مراسم و جشن حفظ کل قرآن کریم توسط تنی چند از طلاب حوزه علمیه دارالسلام که با حضور استاندار استان، اساتید، طلاب، طلاب و خانواده های آنان و جمعی از خیرین برگزار شد. وی در مسجد این مدرسه علمیه ضمن تبریک اعیاد فرخنده […]

به گزارش رکنا به نقل از خبرآنلاین، علیرضا اعرافی در آیین عمامه مراسم و جشن حفظ کل قرآن کریم توسط تنی چند از طلاب حوزه علمیه دارالسلام که با حضور استاندار استان، اساتید، طلاب، طلاب و خانواده های آنان و جمعی از خیرین برگزار شد. وی در مسجد این مدرسه علمیه ضمن تبریک اعیاد فرخنده ماه ربیع الاول و هفته وحدت و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) می باشد. یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ بشر محسوب می شود.

اعرافی با اشاره به خدماتی که اسلام به ایران کرده است، تأکید کرد: توصیه من به شما این است که کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری را مطالعه کنید، ایرانیان فهیم و با تدبیر و درایت از اسلام استقبال کردند. با رویی باز از اهل بیت پیامبر (ص) استقبال کرد.

وی گفت: برای ایران مایه افتخار بود که اسلام و تشیع را پذیرفتند، ایرانیان طلایه دار علوم و معارف اسلامی شدند و ستارگان درخشان ایران وارد جهان اسلام شدند و علمای بزرگ و ستارگان درخشان در کلام متولد شدند. حدیث ، فقه و اصول که افتخار بزرگی برای ایران است.

اعرافی گفت: حوزه های علمیه در ایران بیش از هزار سال قدمت دارند و علمای بزرگی در قم و ری ظهور کردند و منشأ برکات بسیاری شدند. ایرانیان با هوشمندی اسلام و تشیع را پذیرفتند و این افتخار در شناسنامه فرهنگی ملت ایران ثبت شد.

وی گفت: آیت الله العظمی وحید خراسانی وقتی طلاب را عمامه می گذارند به آنها می گویند این عمامه ای که بر سرشان گذاشته اند بر سر علامه حلی، خواجه نصیرالدین طوسی و شیخ مفید بوده است. علامه حلی عراقی و خواجه نصیرالدین طوسی ایران قیام کردند و جلوی نظام خونخوار مغول را گرفتند و با علم و تشیع دوست شدند. بنابراین این مراکز علمی و دینی هویت تاریخی ملت ایران است.

اعرافی گفت: همه حوزه های علمیه همگام با حضور ایرانیان رشد و توسعه یافتند تا اینکه حوزه علمیه قم در دوران معاصر بازسازی شد که منشأ برکات بسیاری در عصر کنونی شد. توسعه مرزهای علوم اسلامی در دهه های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. ما از حوزه نجف قدردانی می کنیم، اما در دوره جدید حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم رشد چشمگیری داشته است.

مدیر حوزه های علمیه خطاب به طلاب جوانی که به پوشیدن لباس روحانیت افتخار می کنند، گفت: طلاب مفتخر به پوشیدن عمامه دین و نماد فداکاری، این عمامه برترین نماد دین و انقلاب اسلامی است، زیرا اسلام انقلاب از این تاریخ بیرون آمد.

وی افزود: روحانیت و حوزه های علمیه واقعی استقلال، پیشرفت و عظمت ملت را در مقاطع مختلف تضمین کرده اند، این روحانیت با درد و رنج و مشکلات آشنا هستند و امروز هم از این پرچم دفاع می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هر چه روحانیت دارد مرهون فداکاری این ملت بزرگ و مردم عزیز و شریفش است، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران بود که از اسلام، تشیع و روحانیت واقعی استقبال کرد. ، مراجع عظام و امام بزرگوار و روحانیت نیز قدردانی کردند که این ملت را می شناسند و برای خدمت به آنها در برابر سختی ها ایستادگی می کنند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: انقلاب هرگز به معنای زورگویی، تحمیل و اعمال نادرست نیست. باید از خود بپرسیم که چرا امروز دشمنان اسلام و انقلاب کشور ما را محاصره کرده اند؟ اگر موانع برداشته شود، همه دنیا پیام جدید اسلام و انقلاب اسلامی را خواهند پذیرفت، اما از آنجایی که نمی توانند گسترش حقیقت اسلام و انقلاب را تحمل کنند، آن جنایات هولناک را در غزه و فلسطین انجام می دهند و تحریم های ظالمانه ای را اعمال می کنند. . علیه ملت ایران

اعرافی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و ملت ایران پرچمی در دنیا برافراشته است که البته با سختی های فراوان به سراغ ما آمده است. امروز معارف اهل بیت علیهم السلام مانند مهدویت، غدیر و عاشورا در جهان موج می زند; من در ده ها کشور دنیا دیده ام که چگونه قم و ایران موتور محرکه بوده اند.

مدیر حوزه های علمیه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز و در دوران انقلاب، حوزه علمیه رسالت های سنگین تری نسبت به دوران انزوا دارد، تاکید کرد: مراکز علمی و روشنگری مانند دارالسلام رسیده است. ارتفاعات و باید ضرب شود. این حوزه ها باید روز به روز در زمینه های مختلف گسترش یابد.

اعرافی با اشاره به وظیفه سنگین حوزه های علمیه در تربیت طلاب و مجاهدین گفت: حوزه ها باید افرادی مانند امام خمینی (ره)، شهید صدر (ره)، علامه حلی و خواجه نصیر تربیت کنند که از غیر خدا نترسند. نه یک لحظه و لحظه ای نمی ترسند. سرانجام در دفاع از اسلام و قرآن جنگیدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.