افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

روزنامه خبرجنوب 46 ساله شد و همچنان با قدرت ادامه دارد…

  • کد خبر : 371957
روزنامه خبرجنوب 46 ساله شد و همچنان با قدرت ادامه دارد…

مکان روزنامه نگاران وی نوشت: در روزهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، «خبرجنوب» سه شماره قبلی خود را منتشر کرد. اما حسین وحیدی پور در سال ۱۳۵۸ مجوز انتشار روزنامه خود را گرفت. وی در این خصوص می گوید: «انقلاب 57 نزدیک به پیروزی بود، شایعاتی مبنی بر آمدن امام (ره) به […]

مکان روزنامه نگاران وی نوشت: در روزهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، «خبرجنوب» سه شماره قبلی خود را منتشر کرد. اما حسین وحیدی پور در سال ۱۳۵۸ مجوز انتشار روزنامه خود را گرفت.

وی در این خصوص می گوید: «انقلاب 57 نزدیک به پیروزی بود، شایعاتی مبنی بر آمدن امام (ره) به گوش می رسید، یکی دو تاریخ برای آمدن امام (ره) مطرح شد، یک بار تأیید شد که امام روز یکشنبه هشتم بهمن ماه بود که اولین پیش شماره 5 بهمن را منتشر کردم، اما شرایط ورود امام به آن روز فراهم نشد. شماره در 12 بهمن روز ورود امام و سوم در روز پیروزی انقلاب، 22 بهمن 1357.

وحیدی پور با ارسال سه شماره قبلی به وزارت فرهنگ، مجوز انتشار روزنامه «خبر جنوب» را در سال 58 دریافت کرد و تاریخ انتشار رسمی آن را 10 مهرماه 1358 تعیین کرد. این روزنامه نگار پیشکسوت درباره انتخاب عنوان «خبر- می گوید». جنوب» برای روزنامه اش: «روزنامه را «خبر جنوب» می نامیدم چون می خواستم مردم از طریق روزنامه به اخبار دسترسی داشته باشند، در آن زمان منبع دریافت اخبار رادیو و تلویزیون و گاهی روزنامه های تهران بود که می رسید شهرها با یکی دو روز تأخیر و اخبار منسوخ شده بود خوردن صبحانه

اکنون به معنای اول مهر 1403 است، اما از اولین شماره این روزنامه 12756 شماره گذشته و «خبر زبان» وارد چهل و ششمین سال انتشار خود شده است.

23

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.