افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

امکان پوشش 11000 مگاوات عدم تعادل برق تا تابستان 1404

  • کد خبر : 371894
امکان پوشش 11000 مگاوات عدم تعادل برق تا تابستان 1404

به گزارش بازار، محمد علیا امروز در جلسه امضای قرارداد گروه مپنا و فربورس با بیان اینکه دو سوم عدم تعادل موجود تا تابستان با اقدامات مختلف قابل اصلاح است و مشارکت مپنا در برنامه های وزارت نیرو برای پوشش این موضوع اظهار داشت: عدم تعادل تقریباً 70٪ است. کرد: اقداماتی را برای افزایش ظرفیت […]

به گزارش بازار، محمد علیا امروز در جلسه امضای قرارداد گروه مپنا و فربورس با بیان اینکه دو سوم عدم تعادل موجود تا تابستان با اقدامات مختلف قابل اصلاح است و مشارکت مپنا در برنامه های وزارت نیرو برای پوشش این موضوع اظهار داشت: عدم تعادل تقریباً 70٪ است. کرد: اقداماتی را برای افزایش ظرفیت تولید برق در بخش حرارتی و انرژی های تجدیدپذیر و همچنین در بخش مدیریت مصرف انجام داده ایم و شبکه را هوشمندتر می کنیم.

وی تاکید کرد: طبق مذاکرات انجام شده با وزارت نیرو، مپنا متعهد به اجرای پروژه ها و وزارت نیرو نیز متعهد به تامین مالی است، بنابراین بخش قابل توجهی از مطالبات مپنا توسط دولت پرداخت خواهد شد و این منابع مالی گیرد گفت: اولین قسمت از برنامه های مپنا که به وزارت نیرو ابلاغ شده مربوط به آماده سازی تابستان 1404 است.

مدیرعامل گروه مپنا افزود: قسمت دوم سهام مپنا که تا دو سه هفته آینده به وزارت نیرو اعلام می شود، بین سال های 1405 تا 1408 یعنی تا پایان دولت چهاردهم تا پایان است. برنامه هفتم توسعه و راهکارهای وزارت نیرو برای تامین مالی و پرداخت. در حال حاضر در حال مذاکره درباره خواسته های پیشنهادی هستیم.

علیا با بیان اینکه برنامه داریم با ساخت واحدهای بخار و تبدیل واحدها از سیکل ساده به سیکل ترکیبی ظرفیت نیروگاه های حرارتی را به میزان 7300 مگاوات افزایش دهیم، گفت: در صورت تحقق این امر می توانیم این میزان ظرفیت را به تولید فعلی برسانیم. ظرفیت بدون افزایش مصرف سوخت بخش نیروگاه برق کشور اضافه شد.

وی در خصوص پروژه مپنا بر افزایش فشار در پارس جنوبی گفت: مپنا یکی از پیمانکاران عمومی در قراردادی است که در اسفندماه با شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس منعقد شد، اما قرارداد دوم که در حوزه تامین تجهیزات مهم این پروژه یعنی توربوشارژر و توربوژنراتور و قرار بود در اردیبهشت ماه نهایی و امضا شود، پس از شهادت رئیس دولت سیزدهم هنوز بلاتکلیف است و منتظر این قرارداد هستیم. تعیین شده است. در دولت چهاردهم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.