افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

نرخ برق تجدیدپذیر برای صنایع و دستگاه های اجرایی اعلام شد

  • کد خبر : 371841
نرخ برق تجدیدپذیر برای صنایع و دستگاه های اجرایی اعلام شد

بر اساس گزارش بازار وزارت نیرو، در راستای اجرای آیین نامه اجرایی ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان و مصوبه 10 دی ماه 1402 مبنی بر اعمال تعرفه تجدیدپذیر در قبوض برق صنایع. با مصرف بیش از یک مگاوات و دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات. کشوری که به ترتیب 2 […]

بر اساس گزارش بازار وزارت نیرو، در راستای اجرای آیین نامه اجرایی ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان و مصوبه 10 دی ماه 1402 مبنی بر اعمال تعرفه تجدیدپذیر در قبوض برق صنایع. با مصرف بیش از یک مگاوات و دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات. کشوری که به ترتیب 2 و 5 درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر مصرف نکرده است، تعرفه برق تجدیدپذیر را برای درج در قبوض صنایع و دستگاه های اجرایی برای دوره شهریور ماه اعلام کرد.

تعرفه برق تجدیدپذیر تعیین شده توسط سازمان بهره وری و انرژی های تجدیدپذیر برق ایران (ساتبا) برای مشترکان صنعتی 40 هزار و 55 ریال به ازای هر کیلووات ساعت و تعرفه دستگاه های اجرایی 56 هزار ریال به ازای هر کیلووات ساعت است.

طبق ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان که در سال 1401 برای اجرا به دولت ابلاغ شد، صنایع با توان مصرفی بیشتر از یک مگاوات باید معادل یک درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق ساخت و ساز تامین کنند نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و این میزان در پایان سال پنجم به حداقل پنج درصد می‌رسد، در غیر این صورت وزارت نیرو موظف است درصد مذکور از برق مصرفی این صنایع را با نرخ برق تجدیدپذیر محاسبه و از صنایع جمع‌آوری کند.

همچنین در راستای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و با هدف اجرای ماده 8 مصوبات شورای عالی انرژی، کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوری موظفند پنج درصد برق مورد نیاز خود را تأمین کنند. مصرف سالانه تا رسیدن به 20 درصد مصرف سالانه از طریق انرژی های تجدیدپذیر. به عبارت دیگر، مشترکان واجد شرایط در سال 1403 باید پنج درصد از مصرف برق خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر تا 20 درصد در یک دوره چهار ساله (سالانه پنج درصد) افزایش دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.