افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

جزئیات جدید پرونده طلافروشی شهرضا/ 3 هزار شکایت!

  • کد خبر : 371800
جزئیات جدید پرونده طلافروشی شهرضا/ 3 هزار شکایت!

به گزارش رکنا از اصفهان؛ رئیس کل دادگستری استان اصفهان در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری شهرستان شهرضا گفت: از سال 1395 مسئولان و اعضای شورای تامین شهرستان بر اساس گزارش های مردمی و بعضا رسمی متوجه شدند که فعالیت های مشکوکی در میدان طلا در شهرضا در حال برگزاری است. حجت الاسلام […]

به گزارش رکنا از اصفهان؛ رئیس کل دادگستری استان اصفهان در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری شهرستان شهرضا گفت: از سال 1395 مسئولان و اعضای شورای تامین شهرستان بر اساس گزارش های مردمی و بعضا رسمی متوجه شدند که فعالیت های مشکوکی در میدان طلا در شهرضا در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: یک واحد معاملات طلا با پرداخت سود و ایجاد ارزش افزوده برای سپرده های مردم اعتماد بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری بیان کرد: از سال 1400 حوزه قضایی با مراجع ذیربط از جمله اتحادیه طلافروشان، اتحادیه های صنفی، نهادهای نظارتی و بانک های ذیربط مکاتبه کرده و متوجه شده است که فعالیت این اتحادیه در چارچوب قانون نیست. شمول قانون و مشکلاتی در آینده ایجاد خواهد کرد. این برای سپرده گذاران ایجاد می کند.

وی گفت: در این راستا مراجع قضایی وارد عمل شده و فرد خاطی را دستگیر کردند و تاکنون 1800 پرونده کیفری و بیش از 1200 پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده است.

رئیس دیوان عالی استان تصریح کرد: پرونده به صورت ویژه در حال پیگیری است اما مشکلی که در این نوع پرونده ها که نظارت قوی دارد سرعت رسیدگی را کاهش می دهد، عدم شفافیت است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: تمامی دریافت ها و پرداخت های این افراد به صورت رمزنگاری شده بوده و برای تعیین حقوق شاکیان باید ارزیابی کارشناسی دقیق انجام شود.

وی گفت: تا امروز 300 نفر از مالباخته ها هزینه کارشناسی را پرداخت کرده اند و پرونده این افراد در حال بررسی است.

رئیس دیوان عالی استان گفت: مابقی شاکیان نیز برای تسریع در رسیدگی باید هزینه کارشناسی و هزینه دادرسی را پرداخت کنند در غیر این صورت ادامه رسیدگی به پرونده آنها امکان پذیر نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.