افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

جوانان به دلیل رژیم غذایی نامناسب دچار حمله قلبی می شوند

  • کد خبر : 371731
جوانان به دلیل رژیم غذایی نامناسب دچار حمله قلبی می شوند

آفتاب نیوز: محمدرضا ظفرکندی در مراسم زنگ مهر و ایثار به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید که صبح امروز یکشنبه 10 مهرماه در مدرسه متوسطه دخترانه حسنیه ناحیه 2 آموزش و پرورش تهران در منطقه طرشت برگزار شد، گفت: . که توسعه و پیشرفت هر کشوری با افراد سالم امکان پذیر است و سلامت بخشی […]

آفتاب نیوز:

محمدرضا ظفرکندی در مراسم زنگ مهر و ایثار به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید که صبح امروز یکشنبه 10 مهرماه در مدرسه متوسطه دخترانه حسنیه ناحیه 2 آموزش و پرورش تهران در منطقه طرشت برگزار شد، گفت: . که توسعه و پیشرفت هر کشوری با افراد سالم امکان پذیر است و سلامت بخشی از زندگی است که باید از سوی کودکان و دانش آموزان به آن توجه کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به تاثیر رژیم غذایی ناسالم بر سلامت مردم افزود: آموزش و پرورش وظیفه پیشگیری از حوادثی مانند سکته مغزی و قلبی و همچنین پیشگیری از تروما را بر عهده دارد چرا که در حال حاضر جوانان به دلیل سکته قلبی دچار سکته می شوند. تغذیه ناسالم

ظفرکندی اجرای آموزش بهداشت عمومی را با همکاری و مشارکت وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در این راستا جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش خواهم داشت تا بتوانیم آموزش بهداشت عمومی را اجرا و در دستور کار قرار دهیم. و در حوادث مختلف به درستی عمل کند.

به گفته وزیر بهداشت، بیشترین آسیب های مغزی و مرگ و میر مربوط به موتورسوارانی است که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، بنابراین باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

ظفر قندی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانش آموزان خوش اخلاقی، مهربانی، کمک به دیگران و حذف همنوعان خود را از مدرسه می آموزند، گفت: اولین معلم انسان خداوند متعال است. تعالی در مقام و ثروت نیست. بلکه مبتنی بر علم و تقوا است.

وزیر بهداشت از 35 سال سابقه تدریس در مدرسه و دانشگاه به عنوان افتخار خود یاد کرد و تصریح کرد: در زمان جنگ دشمن بعثی به ایران حمله کرد و افراد زیادی را به شهادت رساند. در مدرسه ای که من معلم بودم، 75 دانش آموز در جبهه های خیر علیه شرّ شرکت کردند و به شهادت رسیدند. به همین دلیل هزینه های زیادی متحمل شده و امروز شما دانش آموزان می توانید و باید مایه افتخار کشور و خانواده باشید و به قله های بلند و سربلند علم و دانش و خدمت به مردم برسید.

وی به کمبود پزشک در دوران قبل از انقلاب و عملکرد پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور که زبان بیماران را نمی فهمیدند اشاره کرد و گفت: امروز امثال شما دانشجویان تصمیم گرفتند و تلاش کردند که این کار را انجام دهند. بزرگ‌ترین اقدامات و فعالیت‌های پزشکی اثر خود را در کشور به جا گذاشت و باعث افتخار کشور شد به گونه‌ای که در سال‌های اخیر 1800 پیوند کبد تنها در بیمارستان امام خمینی (ره) انجام شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.