افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

طرز تهیه سالاد پاستا به سبک رستورانی خوشمزه + نکات مهم

  • کد خبر : 371705
طرز تهیه سالاد پاستا به سبک رستورانی خوشمزه + نکات مهم

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای پرطرفدار در ایران است که بیشتر در مجالس و مهمانی ها استفاده می شود. البته به دلیل وجود موادی مانند ژامبون، سس مایونز و انواع سبزیجات می توانید از این سالاد به عنوان یک غذای کامل استفاده کنید، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سالاد پاستا […]

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای پرطرفدار در ایران است که بیشتر در مجالس و مهمانی ها استفاده می شود. البته به دلیل وجود موادی مانند ژامبون، سس مایونز و انواع سبزیجات می توانید از این سالاد به عنوان یک غذای کامل استفاده کنید، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سالاد پاستا بعدی با سایت چیست؟ با بودن

برای تهیه سالاد پاستا ابتدا پاستا را در آب جوش با روغن و نمک بپزید و سپس آبکشی کنید. ژامبون یا مرغ پخته شده، خیارشور، ذرت و نخود فرنگی را مخلوط کرده و سس مایونز را با نمک، فلفل، شوید خشک و آبلیمو اضافه می کنیم. مواد را خوب مخلوط کنید و سالاد را قبل از سرو در یخچال قرار دهید.

مواد لازم تعداد مواد برای 4 نفر
ژامبون یا مرغ 300 گرم
ماکارونی فرمی 300 گرم
خیار شور 6 عدد متوسط
نخود فرنگی 100 گرم
ذرت 100 گرم
سس مایونز به دلخواه
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه سالاد پاستا

مرحله 1: آب جوش را برای پختن ماکارونی آماده کنید

آماده کنید سالاد مخصوص پاستا ابتدا یک قابلمه آب را روی آتش می گذاریم و می گذاریم بجوشد سپس 1 قاشق چایخوری روغن مایع را به همراه کمی نمک به آب در حال جوش اضافه می کنیم. بعد پاستاهای فرم گرفته را در آب جوش می ریزیم.

مرحله 2: ماکارونی را بپزید

در نظر داشته باشید که روغن را اضافه می کنیم تا پاستا نچسبد و هنگام جوشیدن خمیر بماند. بعد از 7 تا 10 دقیقه پاستا را در آبکش ریخته و زیر آب سرد بشویید سپس کنار بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله 3: نکاتی در مورد زمان پخت ماکارونی

نکته مهم در مورد ماکارونی برای سالاد ماکارونی این است که نباید خیلی نرم و لطیف باشد و شکل خود را حفظ کند، به همین دلیل برای پخت ماکارونی بیشتر از 7 تا 10 دقیقه وقت نمی گذاریم. (زمان دقیق پخت در پشت بسته پاستا درج شده است)

مرحله 4: ژامبون و مرغ را آماده کنید

در این مرحله گوشت ژامبون یا مرغ را به شکل دلخواه برش می دهیم و در یک کاسه بزرگ و جادار قرار می دهیم. اگر بخواهیم از گوشت مرغ برای تهیه این سالاد خوشمزه استفاده کنیم، ابتدا باید گوشت مرغ را بجوشانیم.

مرحله 5: گوشت مرغ را با ادویه بپزید

برای این کار گوشت مرغ را به همراه کمی آب، نمک، زردچوبه و یک عدد پیاز خرد شده در قابلمه مناسبی می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا گوشت مرغ پخته شود. سپس گوشت مرغ را خرد می کنیم. بعد خیارشور را هم به دلخواه خرد می کنیم.

مرحله 6: مواد سالاد را با هم ترکیب کنید

سپس ژامبون مرغ را به کاسه اضافه کنید. بعد پاستاهای فرم گرفته را به کاسه اضافه می کنیم. سپس ذرت ها را به همراه نخودها به کاسه اضافه کنید. می توانید ذرت و نخود را خودتان بجوشانید یا از کنسرو ذرت استفاده کنید.

مرحله 7: سس مایونز را آماده کنید

در این مرحله سس مایونز را در ظرف کوچکی بریزید سپس کمی نمک، فلفل سیاه و در صورت تمایل مقداری شوید خشک و آبلیمو به سس اضافه کنید و مواد سس را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله 8: سس را به سالاد اضافه کنید و مخلوط کنید.

در این مرحله سس را به مواد سالاد اضافه کنید و مواد را خیلی آرام هم بزنید تا علاوه بر له نشدن مواد سالاد، سس به تمام قسمت های سالاد نیز برسد. باید مواد را به آرامی مخلوط کنید تا له نشوند و له نشوند که ظاهر سالاد را خراب می کند.

مرحله 9: سالاد ماکارونی را تزئین کرده و سرو کنید.

پس از آماده شدن سالاد، آن را به دلخواه تزیین کنید و قبل از سرو حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید. اگر می خواهید سالاد را چند ساعت بعد سرو کنید، سس را یک ساعت قبل از سرو اضافه کنید تا تازه بماند.

نکاتی برای تهیه سالاد پاستا

سالاد ماکارونی رژیمی

اگر می خواهید این سالاد را به صورت رژیمی تهیه کنید می توانید به جای ژامبون مرغ از گوشت سینه مرغ استفاده کنید و همچنین سس مایونز را از مواد سس جدا کنید. برای تهیه سس سالاد به صورت رژیمی می توانید به جای سس مایونز از روغن زیتون به همراه فلفل سیاه و آبلیمو استفاده کنید.

لطفا توجه داشته باشید که سالاد ماکارونی رژیمی معمولا با سبزیجات کم کالری تهیه می شود. در ادامه آموزش یکی از انواع دستور غذایی این سالاد پرطرفدار را آماده کرده ایم که می توانید از طریق لینک طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی با آن مشورت کنید.

سالاد ماکارونی قالبی

برای درست کردن سالاد ماکارونی در قالب، پس از آماده شدن سالاد، آن را در قالب مورد نظرتان بریزید و کمی فشار دهید تا تمام قسمت های قالب پر شود، سپس در یخچال قرار دهید تا شکل خود را حفظ کند. برای اینکه مطمئن شوید سالاد به راحتی از قالب خارج می شود، می توانید یک لایه کیسه فریزر داخل قالب قرار دهید و سپس سالاد را داخل کیسه فریزر بریزید.

سالاد ماکارونی خشک

مهم ترین دلیل خشک شدن سالاد ماکارونی پس از قرار دادن در یخچال این است که پاستا یا ماکارونی شکل دار به شدت آب را جذب می کند و به همین دلیل ممکن است پس از قرار دادن در یخچال خشک شود. برای حل این مشکل می توانید کمی روغن زیتون اضافه کنید یا سس بیشتری به سالاد اضافه کنید تا نرم و شاداب بماند.

سالاد ماکارونی سوسیس

معمولاً سالاد ماکارونی را با گوشت مرغ یا سوسیس درست می کنند، اما اگر دوست دارید از سوسیس استفاده کنید، به سادگی سوسیس یا گوشت مرغ را از مواد لازم جدا کنید و سپس 300 گرم سوسیس اضافه کنید. سوسیس را می توان به صورت خام، کبابی یا سرخ شده به سالاد پاستا اضافه کرد.

سالاد پاستا با کاهو

اگر می خواهید از کاهو برای تهیه سالاد ماکارونی استفاده کنید، بهتر است از برگ های کاهو به عنوان قالب استفاده کنید و سالاد را روی برگ های کاهو بریزید. البته برخی از افراد از کاهوی خرد شده نیز در مواد سالاد ماکارونی استفاده می کنند که یک خوراکی است.

سالاد ماکارونی با ماهی تن

روش دیگر تهیه این سالاد مجلسی تهیه آن با ماهی تن است. البته برای مجالس بهتر است از مرغ یا سوسیس استفاده کنیم اما می توانیم از ماهی تن نیز برای تهیه سریع این سالاد برای خانواده استفاده کنیم.

سالاد پاستا با مرغ

سالاد ماکاورنی با مرغ یکی از روش های تهیه این سالاد خوشمزه است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود. پیشنهاد می کنیم این سالاد خوشمزه را با گوشت مرغ با دستوری ساده و بین المللی تهیه کنید، با مقاله طرز تهیه سالاد پاستا با مرغ همراه باشید.

سالاد ماکارونی وگان

سالاد ماکارونی وگان یکی از محبوب ترین دستور العمل های این سالاد خوشمزه است که بدون گوشت یا فرآورده های گوشتی درست می شود. گیاهخواران عزیز می توانید از دستور تهیه سالاد ماکارونی وگان برای تهیه این سالاد استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.