افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

نگاهی به عملکرد ورزشکاران کرمانشاهی در بازی های پارالمپیک پاریس

  • کد خبر : 371696
نگاهی به عملکرد ورزشکاران کرمانشاهی در بازی های پارالمپیک پاریس

به گزارش ایرنابازی های پارالمپیک 2024 پاریس از 16 شهریورماه به طور رسمی آغاز شد که کاروان ورزشی پیشکسوتان، سالم، نابینایان و کم بینایان ایران موسوم به بچه های ایران با 66 ورزشکار در 10 رشته ورزشی در این رقابت ها شرکت کردند. کاروان کشورمان پس از 11 روز رقابت در پایان این بازی ها […]

به گزارش ایرنابازی های پارالمپیک 2024 پاریس از 16 شهریورماه به طور رسمی آغاز شد که کاروان ورزشی پیشکسوتان، سالم، نابینایان و کم بینایان ایران موسوم به بچه های ایران با 66 ورزشکار در 10 رشته ورزشی در این رقابت ها شرکت کردند.

کاروان کشورمان پس از 11 روز رقابت در پایان این بازی ها با کسب 8 مدال طلا، 10 نقره و 7 برنز و در مجموع 25 مدال در رده چهاردهم بازی های پارالمپیک 2024 قرار گرفت.

در این دوره از مسابقات پارالمپیک پاریس نیز از استان کرمانشاه همچنین شهلا بهروزی راد در قایقرانی، یاسین خسروی در پرتاب تیر و علی الفت نیا در پرش طول و عزت اله پرنیان به عنوان مربی حضور داشتند.

نسبت به دوره قبل کاهش یافته است

شهلا بهروزی راد متولد 1364 یکی از ورزشکاران برجسته در عرصه ورزش بانوان و قایقران تیم ملی در بخش پارا محسوب می شود. بیش از 13 سال از حضور او در تیم ملی قایقرانی می گذرد. و در سه بازی پارالمپیک شرکت کرد و 10 مدال آسیایی (5 طلا، 4 نقره و 1 برنز) کسب کرد.

در مسابقات کانو پارالمپیک پاریس که از روزهای پایانی 25 شهریور آغاز و تا 27 شهریور ادامه داشت، تیم ملی پاراکانو ایران با ترکیب شهلا بهروزیراد در ماده 200 متر کایاک انفرادی بانوان کلاس KL3 و سعید حسین پور در 200 متر انفرادی مردان. کلاس کایاک KL1 و با راهنمایی احمدرضا طالبیان به عنوان مربی به بازی های پارالمپیک پاریس اعزام شد.

شهلا بهروزی راد که نماینده ایران در بازی های پارالمپیک 2021 توکیو نیز بود در این دوره عملکرد خوبی نداشت و با وجود تجربه به فینال A صعود نکرد و در جایگاه دهم قرار گرفت.

در این مسابقات که دومین حضور متوالی تیم ملی کانوئینگ ایران در بازی های پارالمپیک بود، شهلا بهروزی راد با افت عملکرد خود نسبت به دوره قبل مواجه شد، به طوری که در مسابقات قبلی در ماده 200 متر کایاک انفرادی بانوان به مقام قهرمانی دست یافت. . فینال A صعود کرد و در نهایت به مقام هفتم رسید.

البته نباید سطح بالای رقابت در پاریس 2024 و امکاناتی که سایر فدراسیون های قایقرانی در اختیار ورزشکاران خود قرار می دهند را نادیده گرفت.

شهلا بهروزیراد که پیش از این در بازی های پارالمپیک توکیو چهارم شده بود، در این دوره نتوانست به فینال A راه پیدا کند و برای کسب مدال رقابت کند و در فینال B با زمان 51.87 از پایان پایانی دوم شد. او در این مسابقات در جایگاه دهم به کار خود پایان داد.

خلقت فوق العاده یاسین در پاریس

یاسین خسروی، ورزشکار باورنکردنی کرمانشاهی، این بار در یک صحنه ورزشی در سطح جهانی شکستن رکورد بازی های پارالمپیک پاریس چهار بار متوالیتوانست شگفتی بزرگی خلق کند.

رقابت های دو و میدانی پارالمپیک بازی های پارالمپیک 2024 پاریس در ماده F57 مردان در رشته پرتاب در مرحله نهایی در ورزشگاه استاددو فرانس شاهد شگفتی بود و یاسین خسروی نماینده ایران در این رقابت ها در اولین مسابقه خود با 11 حریف به رقابت پرداخت. حضور در بازی های پارالمپیک با شکستن رکورد چهار بار مدال طلای بازی های پارالمپیک پاریس را برای کشورمان به ارمغان آورد.

نگاهی به عملکرد ورزشکاران کرمانشاهی در بازی های پارالمپیک پاریس

یاسین خسروی، تیرانداز معلول ایرانی که در سه سال گذشته در هر رقابتی که در آن شرکت کرده، این بار در مسابقات پارالمپیک پاریس رکورد زده است، موفق شد یک رکورد دیگر به نام خود ثبت کند.

خسروی در پرتاب اول مرز 15.26 را به ثبت رساند و در پرتاب اول رکورد پارالمپیک را شکست، در پرتاب دوم وزنه 15.87 را پرتاب کرد و برای دومین بار رکورد پارالمپیک را بهبود بخشید و در پرتاب سوم رکورد 15 را به نام خود ثبت کرد. 94. و برای سومین بار رکورد پارالمپیک را از آن خود کرد.

یاسین به این رکوردها بسنده نکرد و در پرتاب چهارم توانست به مرز 15.96 برسد و برای چهارمین بار در یک رقابت رکورد پارالمپیک را بشکند.

او وزنه 15.57 را در پرتاب پنجم انداخت و در پرتاب ششم و آخر مرز 15.94 را ثبت کرد تا با همان رکورد 15.96 در بالای جدول گروهش قرار بگیرد و با قدرت و پیشروی مدال طلا را از آن خود کند.

پائولینو دوس سانتوس از برزیل با رکورد 15.06 دوم شد و نقره گرفت. هوتوج سما از هند نیز با پرتاب 14.65 سوم شد و به مدال برنز دست یافت.

نگاهی به عملکرد ورزشکاران کرمانشاهی در بازی های پارالمپیک پاریس

یاسین خسروی ورزشکار شهرستان بانهورا شهرستان پاوه استان کرمانشاه یکی از پرافتخارترین ورزشکاران استان به شمار می رود.

این ورزشکار 32 ساله که رکورد 16.01 قهرمانی جهان را در اختیار دارد، سال گذشته در بازی های پاراآسیایی هانگژو نیز با پرتاب 16 متر رکورد بازی های پاراآسیایی را شکست و قهرمان شد. مدال طلا و عنوان قهرمانی.

تیم ورزش ایران با کسب مدال طلای یاسین خسروی اکنون با 6 مدال طلا، 10 نقره و 6 برنز و مجموع 22 مدال در رده ششم جدول مدال های پارالمپیک 2024 پاریس قرار دارد.

در این مسابقات عزت الله پرنیان از استان کرمانشاه که رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان نیز می باشد به عنوان مربی یاسین خسروی را همراهی می کرد.

علی الفت نیا به مقام چهارم بسنده کرد

پرش طول پارالمپیک یکی از رشته های دو و میدانی است که ورزشکار باید ایستاده و سپس با پله بپرد. مسابقات پرش طول در مسابقات پارالمپیک در رده های مختلف برگزار می شود.

در مسابقات پرش طول هر ورزشکار این فرصت را دارد که در ۶ پرش بهترین رکورد خود را ثبت کند و در نهایت سه نفر اول مدال بگیرند.

رقبای علی الفت نیا ملی پوش کرمانشاهی و اصلی پارا ورزشکار کشورمان هشت ورزشکار از قبرس، آرژانتین، اوکراین، کنیا، کلمبیا، مالزی، برزیل و فرانسه بودند و با پرشی 6.04 توانست چهارم شود. متر و به مدال پارالمپیک نرسد.

این ورزشکار کرمانشاهی که سابقه حضور در بازی های پارالمپیک 2016 ریو را نیز در کارنامه دارد، در اولین پرش 6.04 متر، پرش دوم با مسافت 5.97، پرش سوم با 5.86، پرش چهارم با مسافت 5.73 پرش کرد. ، پنجمی پرش 5.72 متر را ثبت کرد و آخرین پرش او نیز مردود شد و در نهایت رکورد 6.04 متر را به نام خود ثبت کرد.

نگاهی به عملکرد ورزشکاران کرمانشاهی در بازی های پارالمپیک پاریس

در این دیدار اتفاق جالبی افتاد و آن اینکه علی الفت نیا برخلاف رقبای خود به صورت تلفنی تحت مربیگری مربی خود بود. وی درباره گفتگوی تلفنی با سرمربی خود در این دیدار گفت: مربی من آقای دریساوی است و شرایط آن. حضور او در اینجا آماده نبود. به همین دلیل سعی کردم تلفنی با او تماس بگیرم تا اگر چیزی هست به من بگوید.

الفتنیا متولد 1370 پس از سانحه ای که دست او را تحریک کرد، 2 مدال نقره و یک برنز در بازی های پاراآسیایی، 2 مدال نقره مسابقات جهانی و یک مدال طلا در مسابقات جایزه بزرگ 2024 امارات دارد. . پس از مجروح شدن در منطقه، خود را وقف ورزش پارا ورزشکار کرد و به موفقیت های خوبی دست یافت.

اطلاع رسانی کند آیریندر پایان این رقابت ها چین با 94 مدال طلا، 76 نقره و 50 برنز و مجموعا 220 مدال، انگلیس با 49 مدال طلا، 44 نقره و 31 مدال برنز در جایگاه دوم قرار گرفت 124 مدال و آمریکا با 36 طلا، 42 نقره و 27 برنز و مجموعا 105 مدال در پارالمپیک پاریس سوم شد.

کاروان ایران در بازی های پارالمپیک 2024 نیز با کسب 8 طلا، 10 نقره و 7 برنز و در مجموع 25 مدال در رده چهاردهم قرار گرفت. در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، کاروان ورزشی ایران با 12 طلا، 11 نقره و یک برنز در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازی‌های پارالمپیک را ثبت کند.

تیم کشورمان در پاریس موفق شد پس از ژاپن و ازبکستان که به ترتیب در رده های دهم و سیزدهم جدول مدال ها قرار گرفتند، در بین بهترین کاروان های آسیایی در جایگاه سوم قرار گیرد.

فرانسه میزبان با 19 مدال طلا، 28 نقره و 28 برنز و مجموعا 75 مدال در رده هشتم بازی های پارالمپیک 2024 قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.