افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

خر پوآتو با گوش های بالا / غول پیکرترین الاغ 500 کیلوگرمی فرانسه

  • کد خبر : 371690
خر پوآتو با گوش های بالا / غول پیکرترین الاغ 500 کیلوگرمی فرانسه

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- دنیای حیوانات و راز بقا به گونه ای است که فارغ از آنچه کشف و مورد توجه قرار می گیرد، همچنان گونه های مختلفی از حشرات، جانوران و آبزیان وجود دارند که بسیاری از مردم هنوز آنها را ندیده اند. البته این موضوع توسط مردم […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- دنیای حیوانات و راز بقا به گونه ای است که فارغ از آنچه کشف و مورد توجه قرار می گیرد، همچنان گونه های مختلفی از حشرات، جانوران و آبزیان وجود دارند که بسیاری از مردم هنوز آنها را ندیده اند. البته این موضوع توسط مردم کشف می شود و به این معنی است که بسیاری از موجودات زنده در طبیعت هنوز برای عموم مردم جهان عجیب هستند زیرا زیاد دیده نشده اند. به عنوان مثال یکی از این جانوران خر پواتو یا خر پواتو است که از خرهای فرانسوی محسوب می شود. این الاغ در واقع یکی از بزرگترین نژادهای خرها است و جک ها یا نریان خرها با مادیان اسب پویتواین جفت شده اند تا قاطرهای پویتوین تولید کنند. خصوصیات ظاهری خر پوآتو بسیار متمایز است و به صورت موهای بلند، آویزان و بدون تزئین است و اینها از ویژگی های اصلی خر پواتو به حساب می آیند.

داستان جالب خر پواتو

منشاء دقیق این خرهای پوآتو در واقع ناشناخته است، اما تحقیقات نشان می دهد که تولید این قاطرها و استفاده از آنها به امپراتوری روم و منطقه پواتو فرانسه برمی گردد. آنچه مشخص است این است که خر پویتو و اسب ملاسی با هم برای تولید و توسعه قاطرهای با کیفیت بالا پرورش داده شده اند. در قرون وسطی، داشتن یکی از خرهای پواتو احتمالاً به معنای موقعیت در میان اشراف محلی فرانسوی بود.

ممکن است این الاغ یکی از الاغ های رومی باشد که به این منطقه آورده شده و توسعه یافته است. به احتمال زیاد، این خرها در قرون وسطی نمادی از وضعیت بودند و در آغاز قرن هجدهم ویژگی های ظاهری خاص آنها کشف شد. در سال 1884 بود که کتابی برای این نژاد به خصوص در فرانسه تأسیس شد و در قرن 19 و اوایل قرن 20 بود که به وضوح برای تولید قاطر در سراسر جهان استفاده می شد. در همین زمان بود که از خطوط خونی پویتو برای توسعه نژادهای دیگر خرها از جمله ماموت جک آمریکایی در ایالات متحده استفاده شد.

36465

ویژگی های خر پواتو و ویژگی های شرکای آن.

الاغی که ما به دنبالش هستیم بسیار با ابهت است و در میان دیگر خرهای اروپایی، تنها الاغ اندلسی است که اندازه ای مشابه این الاغ دارد. جالب است که پرورش دهندگان اولیه خرهای پوآتو حیواناتی را برای تولید این قاطرها انتخاب می کردند که ویژگی هایی مانند گوش های بزرگ و مفاصل پاهای بزرگ داشتند.

8787

اخلاق خرهای عجیب و بزرگ.

جالب است بدانید که رشد گوش این حیوانات به قدری زیاد است که گاهی اوقات باید افقی باشند. حداقل ارتفاع نریان جک یا پواتو به 1.40 متر و مادیان آنها نیز 1.35 متر می رسد. این خرها دارای سرهای بزرگ و بلند و همچنین گردن قوی، پشت بلند، دنده کوتاه و دنده گرد هستند. مفاصل دست و پای آنها بسیار قدرتمند است و بسیاری از افرادی که با این خرها در تماس بوده اند خلق و خوی آنها را بسیار دوستانه، مهربان و مطیع می دانند.

654854

موهای بلند و موهای خر پواتو.

یکی دیگر از نکات جالب در مورد ظاهر این خرها این است که در پوآتو، کت این الاغ عمداً بدون آرایش یا آراستگی رها شده بود تا اینکه به مرور زمان چین‌هایی در مو ایجاد شد و تارهای درهم پیچیده موهای خرها تنها ماندند. . مثل مو گاهی این موها آنقدر بلند می شدند که حتی به زمین هم می رسیدند. خرهای پوآتو با چنین موهای بلندی “بورایلو” یا “گونیلو” نامیده می شدند.

ژن‌های مسئول نوع پوشش غیر معمول مغلوب هستند، بنابراین قاطرهای پوآتو این ویژگی را نشان نمی‌دهند، و الاغ‌هایشان هم این ویژگی را نشان نمی‌دهند، مگر اینکه از نژاد خرهای خویشاوندی باشند که گهگاه حامل همان ژن هستند.

8378

رنگ برنزه و تیره موهای خر.

موهای این خر تیره است و از قهوه ای تیره تا سیاه متغیر است. از طرف دیگر، کناره های دهان یا چشم ها ممکن است خاکستری نقره ای یا دارای لبه های قرمز باشد. شکم و ران داخلی خر پوآتو روشن‌تر است و ممکن است نشانه‌های روبیکانو (راه راه‌های سفید روی شکم و موهای سفید در پایه دم) یا نوار پشتی دیده نشود.

خر پویتو به طور سنتی فقط برای پرورش قاطر استفاده می شد و کلمه باودت به معنای مرد الاغ است. با کاهش پرورش قاطر، می توان از برخی از این خرها برای کارهای کشاورزی، رانندگی یا سوارکاری استفاده کرد.

خرهای پوآتو بین 450 تا 500 کیلوگرم وزن دارند که آنها را به سنگین ترین الاغ های جهان تبدیل می کند. دوره بارداری این حیوانات بین 360 تا 370 روز است که تقریباً معادل یک سال است.

645654



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.