افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ خوشمزه و خاص رستوران + نکات طلایی

  • کد خبر : 371634
طرز تهیه زرشک پلو با مرغ خوشمزه و خاص رستوران + نکات طلایی

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود. این غذای لذیذ یکی از خوش طعم ترین غذاهای ایران به شمار می رود و در مجالس مهم و مناسبت های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. این غذای خوشمزه ترکیبی از زرشک پلو […]

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود. این غذای لذیذ یکی از خوش طعم ترین غذاهای ایران به شمار می رود و در مجالس مهم و مناسبت های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. این غذای خوشمزه ترکیبی از زرشک پلو اصیل ایرانی با خورش مرغ مجلسی است که در بین ایرانیان بسیار محبوب است. زرشک پلو معمولا به دو صورت کلی تهیه می شود، روش اول با زرشک پلو و خورش مرغ به صورت جداگانه سرو می شود و روش دوم که معمولا در دستور پخت های خانگی تهیه می شود، پلو مخلوط با خورش مرغ است تا کامل و مرحله به مرحله ببینید. گام آموزش آشپزی ایرانی طرز تهیه برنج با زرشک و مرغ. با سایت اسمارتک نیوز همراه باشید.

برای تهیه برشک پیلو با مرغ، مرغ ها را با ادویه مزه دار کنید و در یخچال استراحت دهید. سپس سیر و پیاز را تفت دهید، مرغ ها را تفت دهید و با رب گوجه فرنگی تفت دهید. برنج را آبکش کرده و بجوشانید. زرشک را تفت داده و برنج را با زعفران و زرشک تزیین کرده و خورش مرغ را در کنار آن سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه برنج با هویج و دارچین

مواد لازم برای 4 نفر مقدار مواد
برنج ایرانی 4 فنجان
سینه یا ران مرغ 4 عدد
زرشک 1 فنجان
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد
سیر 2 قرص
کره 25 گرم
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
متشکرم 1 قاشق چایخوری
زعفران فرآوری شده 2 قاشق چایخوری
گل رز نصف قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه برنج با زرشک و مرغ.

مرحله 1: مرغ را آماده کنید

آماده کنید برشک پلو با مرغ یک رستوران خوشمزه است اول از همه، اگر می خواهید مرغ خوشمزه تری داشته باشید، توصیه می کنیم حدود دو ساعت قبل از شروع پخت، کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه روی تکه های مرغ بپاشید.

مرحله دوم: مرغ را در یخچال استراحت دهید.

سپس آن ها را در ظرف دربسته در یخچال قرار دهید تا علاوه بر بوی بدشان، خوشمزه تر هم شوند. برای شروع سیر و پیاز را ریز خرد کرده و همراه با کمی روغن در قابلمه مناسبی قرار می دهیم.

مرحله 3: سیر و پیاز را تفت دهید

در این مرحله سیر و پیاز را خوب تفت می دهیم تا سبک و شفاف شوند. بعد کمی زردچوبه اضافه می کنیم و وقتی زردچوبه و سیر و پیاز یکدست شد تکه های مرغ را در قابلمه می گذاریم تا سرخ شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاستا با لوبیا

مرحله چهارم: مرغ را سرخ کنید

پس از سرخ شدن لابه لای تکه های مرغ، آن ها را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. پس از سرخ شدن مرغ ها رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و خوب تفت دهید تا رب گوجه فرنگی نیز خوب سرخ شود.

مرحله 5: رب گوجه فرنگی را اضافه کنید

در نظر داشته باشید که سرخ کردن رب گوجه فرنگی علاوه بر اینکه طعم و بوی خامی رب را از بین می برد، مرغ را در انتها خوش رنگ تر می کند، پس حتما رب گوجه فرنگی را کاملا سرخ کنید.

مرحله 6: آب و ادویه ها را اضافه کنید.

بعد از تفت دادن رب گوجه فرنگی، مقداری نمک و فلفل سیاه را به همراه 3 لیوان آب به قابلمه حاوی جوجه ها اضافه می کنیم. سپس در قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم مرغ ها با حرارت ملایم بپزند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه برنج با عدس

مرحله هفتم: زرشک را خیس کنید

پخت کامل جوجه ها حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می کشد. در حین پختن جوجه ها برای اینکه معطل نشویم سریع زرشک پلو را آماده می کنیم. ابتدا زرشک ها را به مدت 20 تا 30 دقیقه در ظرف آب خیس می کنیم تا نرم شوند.

مرحله هشتم: برنج را خیس کنید

بعد برنج را بین 30 دقیقه تا 3 ساعت بسته به نوع آن در آب گرم و کمی نمک خیس می کنیم (معمولا برنج هندی نیازی به خیساندن طولانی مدت ندارد). یک قابلمه پر از آب را روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

مرحله 9: برنج را بجوشانید

بعد از به جوش آمدن آب در قابلمه، یک قاشق غذاخوری روغن مایع و یک قاشق غذاخوری نمک به قابلمه اضافه کنید. بعد برنج را با آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و برنج را کمی هم می زنیم تا دانه های برنج نچسبد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاستا با گوشت.

مرحله 10: برنج را آبکشی کنید

حدود 5 تا 10 دقیقه برای نرم شدن برنج ایرانی کافی است (برای اطمینان از آماده بودن برنج، چند دانه برنج را زیر دندانتان تست کنید، اگر اطراف برنج نرم و هسته آن سفت بود، برنج آماده است. شسته شود). با آب سرد میشویم.

مرحله یازدهم: قابلمه را آماده کنید

در این مرحله قابلمه ای را که برای پخت برنج در نظر گرفته ایم روی آتش می گذاریم، سپس کمی روغن مایع اضافه می کنیم و ته قابلمه را به دلخواه نان لواش یا سیب زمینی خلال شده ته قابلمه می گذاریم. .

مرحله 12: برنج را بجوشانید

البته نان لواش بیشتر برای ته دیگ پلو با شاه توت مناسب است. در این مرحله کم کم تمام برنج را با کفگیر ته قابلمه می ریزیم. بعد از پوشاندن در قابلمه حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا بخار داخل قابلمه را بپوشاند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چلو گاو

مرحله 13: تفت دادن زرشک

سپس حرارت را کم می کنیم تا برنج آرام آرام بجوشد.

مرحله چهاردهم: آماده سازی نهایی زرشک.

نکته مهم در مورد زرشک این است که خیلی سریع می سوزد و باید با حرارت بسیار کم برای مدت زمان بسیار کوتاهی تفت داده شود. پس از آماده شدن زرشک آن را رزرو می کنیم. خورش مرغ یکی از خورش هایی است که باید بدون آب سرو شود.

مرحله 15: زعفران و گلاب را به خورش اضافه کنید.

(فقط کمی از آب مرغ را برای گذاشتن روی میز صرفه جویی کنید) خورش را داخل روغن بریزید. سپس زعفران آماده شده را به همراه آبلیمو و گلاب به خورش اضافه کنید و بگذارید 15 دقیقه دیگر خورش روی حرارت بماند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لوبیا پلو ماهیچه ای

مرحله شانزدهم: خورش را بچینید

نکته مهم در مورد گلاب این است که استفاده از آن بسیار کم است زیرا اضافه کردن زیاد گلاب باعث از بین رفتن طعم و عطر خورش می شود. پس از جا افتادن خورش و جوش آمدن برنج، مقدار کمی زرشک پلو و 1 قاشق غذاخوری زعفران را با آن مخلوط کنید.

مرحله هفدهم: زرشک پلو را تزئین و سرو کنید

حالا مخلوط برنج زعفرانی را برای تزیین برنج کنار می گذاریم. بعد از آبکش کردن برنج روی آن را با زعفران و زرشک پلو تزیین می کنیم سپس خورش مرغ را داخل خورش می ریزیم و با زرشک سرو می کنیم.

نکاتی در مورد طرز تهیه برنج با زرشک و مرغ.

مرغ خوشمزه تر می شود

یکی از نکات مهم برای خوش طعم شدن مرغ، استفاده از سبزیجات به عنوان همراه است. می توانید با توجه به ذائقه خود از سبزیجات مختلف مانند هویج، ساقه کرفس و برگ بو استفاده کنید که طعم و بوی بهتری به مرغ شما می دهد. همچنین آبله مرغان را کاملا از بین خواهند برد.

طبق نظر سرآشپزهای بزرگ بهترین ماده برای تهیه مرغ لذیذ پیاز زیاد است و به همین دلیل است که توصیه می کنند از مقدار زیادی پیاز درشت خلال شده استفاده کنید. هنگام تفت دادن سیر و پیاز می توانید سبزیجاتی مانند هویج و فلفل دلمه ای را به غذا اضافه کنید.

بارشرک پلو با مرغ ریش ریش

اگر می خواهید این غذای خوشمزه را به روشی ساده و فوری تری تهیه کنید، توصیه می کنیم از دستور پخت زرشک پلو با مرغ ریش ریش استفاده کنید. برای آموزش این طرز زرشک پلو به دستور زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شاه توت پلو با مرغ ریش ریش

برشرک پلو و مرغ با مواد مختلف

برای خوش طعم شدن خورش مرغ می توانید از سبزیجات زیادی استفاده کنید که علاوه بر خوش طعم شدن این خورش باعث بهتر شدن رنگ و لعاب خورش نیز می شود. مهم ترین سبزیجاتی که می توانید در خورش مرغ استفاده کنید فلفل دلمه ای، هویج، دانه ذرت و … است.

زرشک کبابی

اگر می خواهید زرشک پلو طعم رستورانی داشته باشد، حتما از کره برای سرخ کردن زرشک استفاده کنید. اگر طعم کره ای زرشک پلو را دوست ندارید، می توانید از روغن های خوراکی سالم مانند روغن ذرت یا روغن کنجد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه زرشک رستورانی.

طرز تهیه شاه توت پلو با ماهیچه

شاید نام زرشک پیلو را فقط با مرغ شنیده باشید، اما باید بدانید که زرشک پلو با غذاهای دیگر نیز سرو می شود. یکی از این غذاها که مدتی است در منوی رستوران ها بوده، برشک پیلو با گوشت یا ماهیچه است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شاه توت پلو با ماهیچه

طرز تهیه برنج با مرغ زرشک و پرتقال.

به احتمال زیاد با مرغ نارنجی می دانید که یکی از غذاهای خوشمزه شمال کشورمان است. با کمک آموزش زیر می توانید یک ترکیب بسیار جذاب و خوشمزه از یک غذای خاص و جشن به نام زرشک پلو با مرغ پرتقالی درست کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه برنج با مرغ زرشک و پرتقال

طرز تهیه برنج با زرشک و میگو.

زرشک پلو یکی از غذاهای اصیل و دوست‌داشتنی ایرانی است که می‌توان آن را با خورش‌ها و غذاهای زیادی سرو کرد. یکی از غذاهای خوشمزه و ترکیبی که با زرشک پلو در جنوب کشورمان درست می شود، زرشک پلو با میگو است که طعم بسیار جذابی دارد. اگر می خواهید این غذای خوشمزه را درست کنید می توانید از آموزش زیر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه برنج با زرشک و میگو

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.