افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

«مصرف گرایی» یکی از عوامل اصلی تخریب محیط زیست است.

  • کد خبر : 371619
«مصرف گرایی» یکی از عوامل اصلی تخریب محیط زیست است.

به گزارش رکنا از سازمان حفاظت محیط زیست، ایرج حشمتی در یادداشتی به مناسبت بازگشایی مدارس نوشت: با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، 16 میلیون دانش آموز بار دیگر فرصت طلایی برای یادگیری خواهند داشت. و رشد کنند. ما مشتاق استقبال از ماه ماس هستیم، لازم است به اهمیت حفظ محیط زیست و […]

به گزارش رکنا از سازمان حفاظت محیط زیست، ایرج حشمتی در یادداشتی به مناسبت بازگشایی مدارس نوشت: با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، 16 میلیون دانش آموز بار دیگر فرصت طلایی برای یادگیری خواهند داشت. و رشد کنند. ما مشتاق استقبال از ماه ماس هستیم، لازم است به اهمیت حفظ محیط زیست و نقش آموزش و پرورش در این زمینه توجه ویژه داشته باشیم.

توصیه های آموزشی برای حفظ محیط زیست

توجه به تغییرات آب و هوایی

دانش آموزان عزیز، تغییر اقلیم یکی از بزرگترین چالش های زمان ما است. در صورت یادگیری و آگاهی از این مشکل می توانیم نقش موثری در کاهش اثرات منفی آن داشته باشیم. به عنوان مثال، آلمان توانسته است آگاهی عمومی را از طریق اجرای گسترده افزایش دهد. برنامه های آموزشی در مدارس باعث افزایش و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

بازیافت و استفاده مجدد

بازیافت مواد و استفاده مجدد از دستگاه ها یکی از راه های مهم کاهش ضایعات و حفظ منابع طبیعی است، در مدرسه و خانه، یاد می گیریم چگونه می توانیم از مواد بازیافتی استفاده کنیم و در نتیجه به حفظ محیط زیست کمک کنیم، سوئد با ایجاد سیستم های بازیافت پیشرفته توانسته است بازیافت کند. . بیش از 99 درصد زباله های آن است.

صرفه جویی در مصرف آب

آب یکی از منابع حیاتی و ارزشمند است که با صرفه جویی در مصرف آب می توان به حفظ این منبع ارزشمند در مدرسه و خانه کمک کرد، به روش های مختلف صرفه جویی در مصرف آب توجه کرد و این عادت را در کشور استرالیا از طریق اجرا تقویت کرد. از برنامه های آموزشی برنامه ها و استفاده از فناوری های نوین توانسته است مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

پرهیز از مصرف گرایی

مصرف گرایی بیش از حد یکی از عوامل اصلی تخریب محیط زیست است. بیایید با هم بیاموزیم که چگونه می توانیم نیازهای خود را به شیوه ای معقول و پایدار برآورده کنیم و از مصرف بیش از حد خودداری کنیم. ژاپن با ترویج فرهنگ ساده زیستی و استفاده از محصولات پایدار توانسته آن را کاهش دهد. کاهش مصرف گرایی

استفاده از مواد بازیافتی

استفاده از وسایل بازیافتی و سازگار با محیط زیست یکی از راه های موثر برای کاهش ضایعات و حفظ منابع طبیعی است. در مدرسه و خانه باید به استفاده از وسایل بازیافتی توجه کرد و این فرهنگ را در بین دوستان و خانواده ترویج داد. محصولات بازیافتی و حمایت از شرکت های سبز توانسته اند به حفظ محیط زیست کمک کنند.

محل اقدامات کشورهای توسعه یافته

با در نظر گرفتن تجربیات موفق کشورهای توسعه یافته در زمینه حفاظت از محیط زیست، می توانیم از این تجربیات بهره ببریم و آنها را با شرایط بومی خود تطبیق دهیم. بیایید با هم در مدرسه و جامعه به دنبال راه حل های محلی و موثر برای حفاظت از محیط زیست باشیم. از دیگران

تاکید بر اصل 50 قانون اساسی

بر اساس اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی شده و هرگونه فعالیت اقتصادی یا غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن همراه باشد ممنوع است، لذا لازم است در تمامی فعالیت ها هزینه ای پرداخت کنیم. به این اصل مهم در آموزش و زندگی روزمره خود توجه کرده و با تلاش برای حفظ محیط زیست آینده بهتری را برای نسل های بعدی فراهم کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.