افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

کودکان موثرترین نقش را در آموزش محیط زیست در خانواده دارند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 371586
کودکان موثرترین نقش را در آموزش محیط زیست در خانواده دارند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، شینا انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس در سال تحصیلی در مدرسه پروین اعتصامی شهر قدس گفت: فرهنگ سازی در خصوص حفظ محیط زیست به ویژه در مدارس ابتدایی. و کودکان، برای حفاظت از محیط زیست در آینده بسیار مهم […]

به گزارش خبرگزاری مهر، شینا انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس در سال تحصیلی در مدرسه پروین اعتصامی شهر قدس گفت: فرهنگ سازی در خصوص حفظ محیط زیست به ویژه در مدارس ابتدایی. و کودکان، برای حفاظت از محیط زیست در آینده بسیار مهم است.

وی افزود: کودکان یکی از موثرترین نقش ها را در آموزش مسائل زیست محیطی در خانواده ایفا می کنند و باید برای تربیت آنها برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم.

انصاری گفت: نارضایتی انرژی، تولید ضایعات، مصرف بی رویه آب و بسیاری از مشکلات دیگر که با آن مواجه هستیم می تواند با تغییر رفتار ما در قبال این مشکل، محیط زیست را بهبود بخشد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دانش آموزان در نقش همیار و همراه محیط زیست می توانند اقدامات اساسی را آغاز کنند به همین دلیل تاکید داریم که شروع مباحث آموزش محیط زیست از سنین پایین ضروری است و باید نسبت به آن علاقه ایجاد کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: خوشبختانه امروز شاهد این بودیم که بچه های این مدرسه اطلاعات کافی در زمینه ضایعات و کاهش مصرف آب دارند و این نکته مثبتی است که ما این آموزش ها را در مدارس مختلف داریم اما نیاز داریم آموزش منسجم و مستمر باشد و برای تحقق این امر نیازمند توسعه مدارس سبزی هستیم که مدیریت مبتنی بر آموزش محیط زیست داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر احساس مسئولیت نسبت به محیط زیست در نسل های آینده افزایش یابد شاهد کاهش تخریب و آلودگی در حوزه محیط زیست خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.