افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

شهروندان 50 درصد مراجعین به مراکز بهداشتی درمانی منطقه 19 را تشکیل می دهند

  • کد خبر : 371518
شهروندان 50 درصد مراجعین به مراکز بهداشتی درمانی منطقه 19 را تشکیل می دهند

به گزارش رکنا، ناصر امانی یکی از اعضای شهرداری تهران در جلسه دویست و شصت و چهارمین جلسه شورا گزارش گردش محله نعمت آباد را قرائت کرد و گفت: منطقه 19 شهرداری تهران که دروازه جنوبی شهر است. یکی از پهناورترین مناطق هم از نظر جغرافیایی با 92 کیلومتر مربع و هم از نظر جمعیت […]

به گزارش رکنا، ناصر امانی یکی از اعضای شهرداری تهران در جلسه دویست و شصت و چهارمین جلسه شورا گزارش گردش محله نعمت آباد را قرائت کرد و گفت: منطقه 19 شهرداری تهران که دروازه جنوبی شهر است. یکی از پهناورترین مناطق هم از نظر جغرافیایی با 92 کیلومتر مربع و هم از نظر جمعیت با حدود 300 هزار نفر سکنه و 5 منطقه که 2 تای آن در محدوده شهر تهران قرار دارد. راه اندازی اماکن مهم و حساس از جمله حرم امام راحل (ره)، بهشت ​​زهرا (ره)، فرودگاه بین المللی امام (ره)، مجموعه نمایشگاهی آفتاب، پارک ولایت، بازار پارچه عبدل آباد، مبل نعمت آباد و میدان مرکزی میوه. و توره بار داخل و حریم، این منطقه را از سایر مناطق تهران متمایز کرده است.

وی ادامه داد: منطقه 3 این منطقه نیز مانند خود منطقه شرایط خاص و متفاوتی دارد که یک بار در گزارشی از محله “خلازیر” که یکی از محله های 5 گانه این منطقه است به آن اشاره کردم، اما یادآور می شوم. شما یک بار دیگر از نظر اهمیت پنج محله تحت مدیریت این بخش عبارتند از: محله خلازیر، محله نعمت آباد، محله دولت آباد شمالی، محله دولت آباد جنوبی و محله اسماعیل آباد.

امانی با بیان اینکه در این منطقه 23 کارگاه آجرپزی به مساحت 140 هکتار با تمام آثار و جلوه های آن وجود دارد، اظهار کرد: در این منطقه 23 آجرکاری به وسعت 140 هکتار وجود دارد. وی گفت: ویژگی های این منطقه باعث شهرت آن در بین مناطق 123 گانه شهرداری تهران به ویژه در سال های اخیر شده است. ساخت‌وسازهای غیرمجاز گسترده است و حادثه تخریب این ساختمان‌ها در محله خلازیر در سال گذشته نه تنها در تهران بلکه در سراسر کشور بازتاب گسترده‌ای داشت. عدم ثبات و جانمایی شهرداران این منطقه از آنجایی که میانگین عمر مدیریتی شهرداران این منطقه 3 ماه است. مشکل دیگری است. ضمناً در بازدید اخیر شهردار منطقه فقط یک ماه بود که آنجا بود.

وی افزود: محله نعمت آباد با جمعیتی بین 50 تا 100 هزار نفر که قدمت آن به حدود 400 سال پیش باز می گردد. در حال تغییر بافت از مسکونی به تجاری و بازار بزرگ مبل نعمت آباد است که یک بازار بین المللی است. مشتریانی را از کشورهای همسایه و حتی آسیای مرکزی جذب کرده است. 2000 واحد تجاری برای چندین هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و بیکاری را در محله رفع کرده است. محله ای که در 430 هکتار از وقف های منطقه قرار دارد و ساخت و سازهای غیرمجاز بعد از محله خلازیر در این محله یکی از معضلات مدیریت شهری است که البته فعلاً ساخت و سازها متوقف شده است. جلوی خیابان‌های ورودی آن نرده‌ها و خاکریزها کشیده شده است، اما در داخل ساختمان‌های غیراستاندارد و غیرمجاز خانه‌ها و تردد وجود دارد که هر کدام با فروریختن خود می‌توانند فاجعه جدیدی را رقم بزنند. علاوه بر این، ساخت و ساز و نجاری نیز در داخل این ساختمان ها انجام می شود و حجم عملیات و تعداد ساختمان ها زیاد است، بنابراین امکان کنترل و تداخل عوامل اجرایی منطقه وجود ندارد.

امانی انشعاب غیرمجاز و یا اتصال انشعابات آب و برق در شب و به صورت مخفیانه توسط سازندگان را از دیگر عوامل تداوم این اقدام غیرقانونی عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه نگهداری و نظافت محله ناکافی و نگران کننده است. پیمانکار تعمیر و نگهداری منطقه 19 با این وسعت همان شرکت مناطق 16 و 17 است و طبیعی است که امکانات و نیروی انسانی این پیمانکار به صورت یک سوم به هر یک از این مناطق توزیع می شود در حالی که مناطق 16 و 19 منطقه بزرگ و شلوغ هستند و هر کدام باید پیمانکار جداگانه داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در پایان جلسه محله گردی شهردار منطقه و منطقه سه سیستم و طرح جدید نگهداری را عامل این وضعیت دانستند و نه آنها قدرت خود را برای کنترل پیمانکار کافی نمی دانند. نبود مخازن زباله، تجمع و پراکندگی زباله در اطراف مخازن، جابجایی مخازن، انبارهای تمیز نشده، حیوانات موذی و بوی تعفن به وضوح در محله مشهود بود. به عنوان نمونه وضعیت اسفناک جریان آب و فاضلاب در خیابان شهید کوه بریان یا وضعیت غیرعادی نظافت در حاشیه بزرگراه شهید سعیدی، کوچه شهید بهنام که با وجود طولش حتی مخزن زباله هم ندارد. و مردم کیسه های زباله را جلوی خانه هایشان رها می کنند. البته در خصوص زباله گردی، کولی و کتف در سطح منطقه اقدامات موثری انجام شده است که جای تقدیر دارد. چرخ دستی، 60 موتور سه چرخ و 25 خودرو جمع آوری شده است.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز منطقه گفت: 2 بوستان امام خمینی (ره) و نعمت آباد در محله وجود دارد که متأسفانه از نگهداری مناسبی برخوردار نیستند و وضعیت تمیزی این پارک ها و زمین های والیبال آسفالت و خاک آنها. نامناسب و حتی خطرناک و ناامن است. پارک شهدای نعمت آباد که حصارکشی شده بود و در گذشته محل بازی پارک بود، اکنون در اختیار جمعی از بانوان است که مجالس مذهبی و سایر فعالیت های فرهنگی برگزار می کنند. از نظر سرانه فرهنگی، وجود 30 مسجد و 45 امامزاده و نام 35 شهید سرافراز که خانواده های محترمشان اکثراً در محله حضور ندارند، زیرساخت های مناسبی را فراهم کرده است، اما از دیگر جنبه های فرهنگی و فرهنگی خبری نیست. حتی مکان های ورزشی از هر نوع در محله به جز یک مجتمع تجاری.

امانی با اشاره به وضعیت ترافیک جاده ها به ویژه در اطراف بازار مبل نعمت آباد گفت: ترافیک در جاده کوه بریان – طالقانی – نور بسیار سنگین است به همین دلیل تردد اتوبوس های تک شرکتی در خیابان کوه بریان و توقف آن باعث اختلال در تردد می شود. یک توقف کامل در هر دو طرف ایجاد می کند. سازمان حمل و نقل در دوره قبل طرح احداث لوپ شمال غربی پل شکوفه تا خیابان نور را تصویب و برنامه ریزی کرد که مسیر تردد مردم و مشتریان بازار مبل را کوتاه و ترافیک را روان کند. رمپ دارای پیچ و خم هایی است، هنوز طرح شروع نشده است. پیش بینی می شود این پروژه در اولویت طرح های عمرانی شهرداری قرار گیرد. نبود پارکینگ در این محله به ویژه اطراف بازار نعمت آباد همانطور که گفته شد مشتریان داخلی و بین المللی دارد که یکی از عوامل اصلی ترافیک سنگین در این منطقه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: ملک بزرگی به مساحت حدود 7000 متر مربع در مجاورت بازار مبل متعلق به شهرداری تهران در تقاطع خیابان نور و کوه بریان که اخیرا خالی از سکنه شده است. . ، فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذار با ساخت پارکینگ است. هم عدم ارائه سرانه فرهنگی و ورزشی در منطقه و هم تعداد قابل توجهی از فضاهای پارکینگ را پوشش می دهد. در خیابان شهید کوه بریان 18 ملک مراد و شباهنگ 11 ملک مراد برای بازکردن تقاطع این 2 خیابان و تسهیل تردد لازم است.

امانی با بیان اینکه منطقه 19 یکی از فقیرترین مناطق شهری از نظر کمبود سرانه خدمات درمانی و بهداشتی است، تصریح کرد: علیرغم وجود زمین مناسب و فراوان و حتی اختصاص زمین توسط شهرداری و تحویل آن برای احداث بیمارستان. ، هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. در محله سرای یک مرکز بهداشتی فعال وجود دارد که 50 درصد مراجعه کنندگان آن خارجی هستند. مرکز درمانی کوچک شهرداری تهران نیز خدمات اولیه را به مردم ارائه می کند. به گفته مدیران منطقه، حدود 20 درصد ساکنان منطقه 3 را خارجی ها تشکیل می دهند و آمار دانش آموزان در برخی مدارس بیش از این را نشان می دهد. در این محله 10 مدرسه ابتدایی و متوسطه وجود دارد، اما اکثر آنها فرسوده و مربوط به دهه 50 هستند و هیچ مدرسه راهنمایی در محله وجود ندارد. شهرداری تهران 4 مدرسه را آسفالت کرد. با این شرایط و خدمات ناچیز یا بدون سرانه و ساخت و سازهای غیرمجاز در ادامه مجتمع مسکونی تجاری سهیل، اوقاف مجوز ساخت برج های مسکونی را گرفت و در مرحله ساخت قرار دارد.

وی ادامه داد: زمین بزرگی که قبلا مرکز خرید و فروش خودرو بوده در مجاورت برج های در حال ساخت اوقاف که متعلق به شهرداری تهران است، ظاهرا برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است اما با شرایط محله، شرایط لازم درآمد سرانه محقق نمی شود و تکلیف ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرمجاز که نیمه کاره می مانند و بیش از همه بحث تامین اجتماعی و تعارضاتی که متأسفانه به دلیل این ساخت و سازها و کمبود پارکینگ در شهر به وجود می آید، قطعا باید در نظر گرفته شود. محله

سرانجام به اختصار خواسته های مردم را خواند و گفت: اول; جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تعیین تخصیص ساختمان های ساخته شده در حال استفاده و سکونت. دوم؛ احداث رمپ و لوپ شمال غربی پل شکوفه و دسترسی به خیابان نور که مالکیت مخالف ندارد و مسیر تردد هم اکنون از پل شکوفه تا میدان ثارالله – خیابان طالقانی – خیابان شهید کوه بریان – خیابان نور مستقیماً از پل شکوفه به خیابان نور مستقیم آن را سریعتر و آسان تر می کند. سوم؛ به بازار مبل نعمتا به عنوان یک مرکز تجاری توجه کنید و پارکینگ های لازم را برای بازدیدکنندگان و ساکنان محلی فراهم کنید. چهار تملک و تخریب املاک روبروی جاده شهیدکوه بریان و شهبانگ و بازگشایی راهها.

پنجم؛ ارائه سرانه درمان در منطقه توسط دانشکده علوم پزشکی تهران بابت زمین اهدایی شهرداری تهران، ششم. رسیدگی و ساماندهی وضعیت آب، فاضلاب و کانال کشی برای اتصال منطقه 3 به تصفیه خانه. هفتم؛ توجه ویژه به بند 3 و برداشتن بار سنگین 5 بند از روی دوش و ایجاد بند ویژه برای 2 بند خلازیر و نعمت آباد که در گزارش بند خلازیر درخواست کردم، بخشداری نیز پیگیری کرده است، اما مرکز شهرداری موافق نیست هشتم؛ بررسی جدی در نگهداری و بازرسی محله و محلات مشابه که در گزارش های قبلی بارها تکرار شده است. این موضوع نشان دهنده شکست طرح جدید نگهداری به طور یکسان برای تمامی مناطق شهری است. نهم؛ 2 پارک محله ای که مشکلات آنها ذکر شد آدرس دهی و بازسازی شود. دهم؛ با قدردانی از آسفالت معابر منطقه و محله، راه هایی که بیش از 2 ماه است که آسفالت شده اند اما آسفالت نشده اند، انشالله که سنگفرش سریعتر به اتمام برسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.