افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

روایت «عراقچی» از اولین روز سفرش به نیویورک – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 371509
روایت «عراقچی» از اولین روز سفرش به نیویورک – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه افزود: امروز اولین روز حضور ما در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بود و البته دو روز دیگر باقی مانده است. آغاز نشست سازمان ملل هفتاد و نهمین نشست سطح رهبری مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است صبح روز سه شنبه به […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه افزود: امروز اولین روز حضور ما در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بود و البته دو روز دیگر باقی مانده است. آغاز نشست سازمان ملل هفتاد و نهمین نشست سطح رهبری مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است صبح روز سه شنبه به وقت نیویورک در مقر سازمان ملل آغاز شود.

عراقچی در خصوص دیدارهای روز اول حضور خود در نیویورک گفت: امروز با وزرای خارجه کویت، بحرین و کوبا و همچنین دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار کردم.

وی گفت: البته بحث های بسیار سازنده و خوبی در مورد مسئله ثبات و امنیت در منطقه و البته مسئله فلسطین، جنایات اسرائیل در غزه و جنوب لبنان و به هر حال آتش سوزی انجام شد. می تواند ناشی از سیاست های رژیم صهیونیستی در منطقه باشد. درب و خطراتی که می تواند همه کشورها را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین نیاز به رسیدگی به این سیاست ها.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: علاوه بر دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور کمک های بشردوستانه به غزه، رئیس کمیته بین بین المللی صلیب سرخ و نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه سه نشست مهم با نمایندگان سازمان ملل در سه حوزه مهم برگزار کردند. بین المللی به ویژه در مورد سوریه و غزه بود که در منطقه ما مهم هستند.

عراقچی افزود: شرایط انسانی توصیف شده در غزه واقعا باورنکردنی است. تعداد جنایاتی که مرتکب شده است و بدترین چیز این است که راه های ارسال کمک های بشردوستانه همه بسته است و اجازه ورود و توزیع کمک را ندارند.

وزیر امور خارجه افزود: بیمارستان هایی که صلیب سرخ در غزه ایجاد کرده از کمبود امکانات رنج می برند و اجازه ورود ندارند و شرایط واقعاً اسفبار است و عباراتی که به کار می رود که اسرائیل یک جهنم واقعی در غزه ایجاد کرده است. .

عراقچی ادامه داد: جالب است که همه در جلسات اعتراف کردند که با وجود این همه جنایات و جهنمی که اسرائیل درست کرده است، نه شکست حماس، نه آزادی اسرا و نه حمایت از آن، به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است. بین بین المللی از خودت ایجاد کن البته از حمایت برخی کشورها به ویژه آمریکا برخوردار است و مانع اصلی برقراری آتش بس و توقف این جنگ، حمایت هایی است که عملاً آمریکا و کشورهای غربی از آن می کنند.

وزیر امور خارجه افزود: وضعیت انسانی غزه بسیار اسفبار است. وضعیت منطقه خطرناک است. مشارکت بین بین المللی و شورای امنیت (سازمان ملل) باید با این وضعیت برخورد کند، اما متاسفانه می بینیم که وضعیت با سیاست های کشورهای غربی چگونه است.

وی تصریح کرد: اینها بحث هایی بود که در همه جلسات صورت گرفت. به نظر من، مشارکت بین بین المللی اکنون بیش از هر زمان دیگری در سیاست واقعی. جنایی رژیم صهیونیستی متوجه شده است که نه تنها منطقه بلکه فراتر از آن را به سمتی خطرناک سوق می دهد.

عراقچی تصریح کرد: روز یکشنبه نیز دیدارهایی با وزرای خارجه و سازمان های بین المللی داشت. بین المللی ادامه خواهد داشت و موضوع اصلی مذاکرات ما فلسطین، غزه و جنوب لبنان و تشویق جامعه جهانی است بین المللی و اینکه کشورهای جهان با مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.