افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

زنگ مهر حنار به صدا درآمد

  • کد خبر : 371494
زنگ مهر حنار به صدا درآمد

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ «زنگ مهر هنر» با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، محمود سالاری معاون هنری، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل آموزشی هنری دفتر توسعه و محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و ارشاد اسلامی […]

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ «زنگ مهر هنر» با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، محمود سالاری معاون هنری، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل آموزشی هنری دفتر توسعه و محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و ارشاد اسلامی و محمود امانی تهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و جمعی از معلمان آموزش دیده هنرستان های استان تهران، دانش آموزان و دانش آموزان خانواده ها، صبح یکشنبه 10 مهرماه در هنرستان هنرهای زیبای پسران ارائه شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و تفسیر سرود ملی توسط هنرجویان هنرستان، سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آغاز شد. استان تهران، تجلیل از هنرستان های برتر استان تهران، رتبه های برتر کنکور و معلمان برتر و پیرمرد و زنگ زنگ مهر حنار ادامه یافت.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرستان های هنری ایران با بیش از 150 سال سابقه تاریخ درخشانی را رقم زده اند، گفت: اساتید پیشکسوتی که در این هنرستان ها تدریس کردند و هنرمندان برجسته ای که از این هنرستان ها فارغ التحصیل شدند چه کسانی هستند. من هم به اهمیت این هنرستان ها واقفم. از 165 گلخانه ای که امروز فعالیت می کنند، 20 گلخانه در دولت دوازدهم ساخته شده است. نظر من همیشه این بوده و هست که همه هنرستان های کشور مهم هستند و ما به آنها جفا می کنیم، ارزش و جایگاه آنها را جدی نمی گیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنرستان های هنری جواهری در میان هنرستان ها هستند چرا که در طول 150 سال عمر خود در این مسئله تخصص داشتند که نگین ایران زمین است و آن جواهر هنر چیزی بیش نیست. مزیت نسبی ما در. ایران سرزمین هنر است. ما ایرانی ها را هنر تعریف و تعریف می کند و به این امتیاز افتخار می کنیم. اگر کمال الملک تلاش کرد و مدارس هنری تأسیس کرد به این دلیل بود که می خواستند از هنر ایران پاسداری کنند.

وی افزود: در دولت دوازدهم نگاه ما این بود که استان هایی که هنرستان های هنری یا هنرستان های ویژه دخترانه ندارند در این زمینه فراهم شود و همه علاقه مندان در شهرهای مختلف کشور امکان تحصیل پیدا کنند. و یاد بگیرند. هنر در هنرستان های هنرهای زیبا اگر بخواهیم آینده هنر ایران را حفظ و ارتقا دهیم و اگر بخواهیم در آینده به اندازه گذشته هنرمندان بزرگی داشته باشیم باید این هنرستان ها را جدی بگیریم.

در ادامه علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و آغاز فصل مدارس و تبریک به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی. و ارشاد اسلامی، مدیران، اساتید و مهمانان حاضر در این مراسم، گفت: صد و ششمین سال تاسیس هنرستان موسیقی و هفتاد و دومین سال برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی در آن را تبریک می گویم. هنرستان به هنرجویان و حاضرین عزیز ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران مفتخریم که میزبان این پنج هنرستان معتبر تاریخی هستیم که هنرمندان برجسته بسیاری را تربیت کرده اند و برای همه هنرجویان این هنرستان و تمامی هنرستان های تهران آرزوی موفقیت داریم. استان و سراسر کشور.

در ادامه این مراسم با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و مدیران و مسئولان حاضر در مراسم، مسئولین ارشد کنکور و از معلمان و پیشکسوتان برتر تجلیل شد.

از جمله 1403 هنرستان برتر هنرهای زیبا که مورد تجلیل قرار گرفتند می توان به محمدحسین ایمانی از هنرستان هنرهای زیبای پسران، نگین ابراهیمی تهرانی از هنرستان هنرهای زیبای دخترانه، مهران ورمزیار و علیرضا مامانی از هنرستان موسیقی پسران اشاره کرد. و مانیا مصطفی از هنرستان موسیقی بانوان.

همچنین در این مراسم از نفرات اول کنکور 1403 از جمله بیتا ترابی نفر اول کنکور هنر هنرستان هنرهای زیبای مشهد و غزل هنری رتبه هفتم قبولی در آزمون تجلیل شد. هنر از هنرستان هنرهای زیبای مشهد، هنرستان هنرستان هنرهای زیبای دخترانه هنرستان اصفهان.

در ادامه از معلمان و پیشکسوتان برتر هنرستان های استان تهران در سال 1403 نیز توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و از سوی مسئولان و مدیران فرهنگی و هنری حاضر در مراسم تجلیل شد.

این اساتید عبارتند از ماندانا داودی رئیسی از هنرستان هنرهای زیبای دخترانه، محبوبه ساغری از هنرستان موسیقی دخترانه، میلاد شوشتریان از هنرستان هنرهای زیبای پسران، نادر یونسی سینکی از هنرستان موسیقی پسران و احمد رویایی. و عزرا سهری . زیبا گفت: از مدیران ارشد و اساتید هنرستان هنر.

گفتنی است در پایان این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی زنگ مهر هنر را به صدا درآورد و سامانه فرهنگستان هنرهای زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

وزیر فرهنگ

وزیر فرهنگ

وزیر فرهنگ

وزیر فرهنگ

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.