افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

حذف کامل قند از رژیم غذایی ممنوع!

  • کد خبر : 371481
حذف کامل قند از رژیم غذایی ممنوع!

آفتاب نیوز: در سال های اخیر گسترش فعالیت وبلاگ نویسان در فضای مجازی و به ویژه در اینستاگرام باعث شده حجم عظیمی از اطلاعات نادرست در این فضا به ویژه در حوزه سلامت رد و بدل شود و این امر به یک عمل خطرناک تبدیل شده و می تواند توجهات را منحرف کند. . از […]

آفتاب نیوز:

در سال های اخیر گسترش فعالیت وبلاگ نویسان در فضای مجازی و به ویژه در اینستاگرام باعث شده حجم عظیمی از اطلاعات نادرست در این فضا به ویژه در حوزه سلامت رد و بدل شود و این امر به یک عمل خطرناک تبدیل شده و می تواند توجهات را منحرف کند. . از کاربران فضای مجازی از پزشکان و کارشناسان واقعی حوزه سلامت گرفته تا کارشناسان فضای مجازی، سلامت کلی جامعه با تبعات زیادی مواجه خواهد شد.

یکی از مواردی که اخیرا وبلاگ نویسان اینستاگرام به آن اشاره کرده اند؛ موضوع حذف کامل قند با هدف کاهش وزن و دستیابی به وضعیت جسمانی بهتر واکنش کارشناسان علوم تغذیه را برانگیخته است که حذف کامل شکر از رژیم غذایی را اقدامی خطرناک و غیراصولی می دانند.

مصرف بیش از حد قند در رژیم غذایی روزانه پیامدهای نامطلوبی مانند اضافه وزن، چاقی، دیابت، سرطان و پیری زودرس برای سلامت افراد دارد و گاهی جبران این عواقب غیرممکن است، بنابراین برخی از افراد سعی می کنند از آن اجتناب کنند. عواقب آن از پشت بام می گذرد و شکر را به طور کامل از رژیم غذایی روزانه شما حذف می کند.

این در حالی است که معاون پژوهشی مرکز تحقیقات بهداشت و ایمنی مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد معتقد است حذف انواع قندها از رژیم غذایی روزانه اشتباه است.

«آزاده نجارزاده» در این باره اظهار می کند: بیشتر غذاها حاوی انواع قند یا نشاسته هستند که در نهایت به قند تبدیل می شوند.

به گفته وی، قندها فقط به شکر یا شیرینی و شکلات های مصرفی ما محدود نمی شود، بلکه در انواع میوه ها، در انواع لبنیات از جمله شیر حاوی قند لاکتوز و حتی در نان و برنج وجود دارد.

نجارزاده می افزاید: اگر فردی برای کاهش وزن یا کاهش وزن بخواهد به طور کامل مصرف شکر را کنار بگذارد، به سلامتی او آسیب وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه توصیه می شود فقط مواد غذایی حاوی قند مصنوعی از برنامه غذایی حذف شود، تصریح می کند: بهتر است قندهایی مانند شیرینی، شکلات و شکر سفید که معمولا همراه با چای مصرف می شود را از برنامه غذایی حذف و شکر طبیعی مصرف شود. . همچنین باید متعادل باشد.

رئیس گروه تغذیه دانشگاه خاطرنشان می کند: البته بسیاری از غذاها برچسب مشخصی در مورد قند و شکر ندارند و در واقع از کلمات مشابه دیگری با همین موضوع در این مقالات استفاده می شود، به عنوان مثال استفاده از عناوینی مانند قندها، شربت فروکتوز یا ذرت، همان قند روی برچسب غذا درج شده است و توصیه می شود این مواد را از رژیم غذایی حذف کنید.

وی با بیان اینکه میوه ها سرشار از فروکتوز هستند و فروکتوز برای بدن بسیار ضروری است، تصریح کرد: بسیاری از افراد برای تناسب اندام، انواع میوه ها را از رژیم غذایی خود حذف می کنند و معتقدند میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند، اما اینطور نیست. توصیه می شود میوه را تحت هر شرایطی و در هر رژیم غذایی حذف کنید.

نجارزاده در این خصوص می افزاید: در برخی از رژیم های غذایی مانند کتوژنیک، میوه به طور کامل حذف می شود، در حالی که میوه ها علاوه بر اینکه سرشار از مواد مغذی و ویتامین هستند، به دلیل داشتن فیبر زیاد برای عملکرد دستگاه گوارش ضروری و ضروری هستند. . هیچ جامعه علمی حذف میوه را توصیه نمی کند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه حذف قند از رژیم غذایی تنها با نظارت متخصصان تغذیه می تواند باعث کاهش برخی بیماری ها شود، خاطرنشان می کند: با توجه به اینکه گلوکز سوخت اصلی سلول های سرطانی است، حذف صحیح و اصولی این ماده غذایی می تواند سلول های پیش سرطانی را از بین ببرد. تا حد زیادی

در ادامه آمده است: البته مطالعات زیادی روی حیوانات انجام شده است که نشان می دهد مصرف شکر می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهد، بنابراین حذف این ماده از رژیم غذایی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به آلزایمر کمک کند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات ایمنی و سلامت مواد غذایی در پایان بیان می کند: حذف قند در افرادی که به مدت طولانی در رژیم غذایی خود از شکر استفاده کرده اند، عوارضی مانند سردرد، خستگی، بی حالی، اضطراب، عصبانیت و پرخاشگری را به همراه دارد. اما این علائم بعد از چند روز تمام می شود و فرد در مرحله ای قرار می گیرد که بدنش از این عوارض پاک می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.