افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

بدهی دولت انگلیس به بالاترین حد خود در 60 سال اخیر رسید

  • کد خبر : 371466
بدهی دولت انگلیس به بالاترین حد خود در 60 سال اخیر رسید

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، اداره آمار ملی انگلیس (ONS) روز جمعه اعلام کرد که بدهی عمومی این کشور به 100 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده و در بالاترین سطح از دهه 1960 قرار دارد. بدهی دولت بریتانیا در ماه اوت به 13.7 میلیارد پوند (18.2 میلیارد دلار) رسید که معادل ارزش سالانه […]

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، اداره آمار ملی انگلیس (ONS) روز جمعه اعلام کرد که بدهی عمومی این کشور به 100 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده و در بالاترین سطح از دهه 1960 قرار دارد.

بدهی دولت بریتانیا در ماه اوت به 13.7 میلیارد پوند (18.2 میلیارد دلار) رسید که معادل ارزش سالانه کل اقتصاد این کشور است.

گرانت فیتزنر، اقتصاددان ارشد دفتر آمار ملی، گفت: استقراض (دولت) در ماه گذشته در مقایسه با رقم سال 2023 نشان دهنده افزایش بیش از 3 میلیارد پوندی است که سومین بدهی بزرگ در ماه اوت در ماه اوت است. تاریخ (این کشور).

دارن جونز، معاون اول خزانه داری، گفت که این داده ها نشان دهنده وضعیت نگران کننده مالیه عمومی است که از محافظه کاران به ارث رسیده است. او هشدار داد که حزب کارگر باید “تصمیمات سخت” را برای بازسازی اقتصاد اتخاذ کند.

وی گفت: وقتی به قدرت رسیدیم وارث اقتصادی شدیم که به درد طبقه کارگر نمی خورد. داده‌های امروز نشان می‌دهد که وام‌گیری در ماه آگوست به جز در دوره همه‌گیری کرونا، بالاترین میزان در تاریخ است.

این مقام انگلیسی در ادامه افزود: بدهی 100 درصد تولید ناخالص داخلی است که بالاترین میزان از دهه 60 است.

بر اساس این گزارش، بدهی عمومی این کشور در طول بحران مالی جهانی سال 2008 و سپس در طول همه گیری کووید-19 افزایش یافت. رشد اقتصادی ضعیف از آن زمان به بعد نیز به افزایش کسری بودجه کمک کرده است.

مت سوانل، مشاور ارشد اقتصادی در EY Item Club، همچنین هشدار داد که وضعیت مالی بریتانیا “چالش برانگیز” است و احتمالا “در بقیه سال تشدید خواهد شد”.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.