افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

اطلاعاتی درباره یکی از مهمترین پایگاه های هوایی اسرائیل – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 371424
اطلاعاتی درباره یکی از مهمترین پایگاه های هوایی اسرائیل – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری سفیر الشمال، پایگاه هوایی رمات داوود که بامداد امروز توسط حزب الله لبنان با پرتاب تعداد زیادی موشک به آتش کشیده شد، در جنوب شرقی مناطق اشغالی واقع شده است. هیفا. این پایگاه متعلق به نیروی هوایی اسرائیل است و دارای یک فرودگاه نظامی است. این […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری سفیر الشمال، پایگاه هوایی رمات داوود که بامداد امروز توسط حزب الله لبنان با پرتاب تعداد زیادی موشک به آتش کشیده شد، در جنوب شرقی مناطق اشغالی واقع شده است. هیفا.

این پایگاه متعلق به نیروی هوایی اسرائیل است و دارای یک فرودگاه نظامی است. این پایگاه یکی از سه پایگاه اصلی و مهم هوایی رژیم صهیونیستی است.

در همین رابطه روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که حزب الله به پایگاه هوایی یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد تغییر معادله جنگ با لبنان سخنرانی کرد و به همین دلیل انتخاب شد. این پایگاه در 50 کیلومتری مرز مشترک فلسطین اشغالی و لبنان قرار داشت.

حزب الله طی چند ماه گذشته ویدئویی را منتشر کرد که در آن پهپاد «حذ» لبنان در یک عملیات شناسایی منحصربفرد اطلاعات این پایگاه را جمع آوری کرد.

این پایگاه از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه جلیل واقع شده و به دلیل مجاورت با مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی با لبنان و سوریه از اهمیت راهبردی برخوردار است. رامات دیوید یک پایگاه عملیاتی اصلی نیروی هوایی تل آویو است. این پایگاه به عنوان پایگاه چندین جنگنده از جمله جنگنده های F-16 و F-15 استفاده می شود. علاوه بر این، این پایگاه نقش مهمی در عملیات پدافندی و تهاجمی دارد.

جنگنده های پیشرفته ای مانند F-16C/D (با نام مستعار باراک) و F-15 (ملقب به باز) در این پایگاه مستقر هستند. همچنین ممکن است هواپیماهای بدون سرنشین و سایر وسایل پرنده در این پایگاه وجود داشته باشد.

از نظر تاریخی، از زمان تأسیس نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در سال 1948، پایگاه رمات داوود به عنوان یکی از اولین پایگاه های این نیرو فعالیت داشته و نقش مهمی در جنگ ها و درگیری های منطقه ای مختلف از جمله جنگ های لبنان و عملیات نظامی در این کشور داشته است. غزه و سوریه

این پایگاه از منظر اهمیت راهبردی، به دلیل موقعیت جغرافیایی و مجاورت با مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی، نقش اساسی در عملیات تجسسی، دفاعی و تهاجمی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ایفا می کند. همچنین این پایگاه به دلیل مجاورت با دریای مدیترانه به انجام ماموریت های هوایی در آب های بین المللی نیز کمک می کند.

دو ماه پیش نتانیاهو در پایگاه هوایی رامات دیوید در شمال فلسطین اشغالی گفت: من به پایگاه هوایی رامات دیوید آمده ام تا از نزدیک بر آمادگی هایمان در برابر تهدیدات دور و نزدیک نظارت داشته باشم. ما برای هر سناریویی در دفاع و حمله آماده ایم! نیروی هوایی اسرائیل مشت آهنین ماست که می داند چگونه به نقاط ضعف دشمنانمان حمله کند و در صورت لزوم بارها و بارها آن را به همه نشان خواهیم داد.

نتانیاهو با یک فروند بالگرد CH-53D یاسور و یک فروند بالگرد تهاجمی AH-64D صراف مجهز به موشک ضد زره با جستجوگر رادار موج میلی‌متری فعال AGM-114L3 Hellfire Longbow مستقر در این پایگاه و F-16D وارد پایگاه هوایی رامات دیوید شد. . جنگنده چندمنظوره باراک اسکادران 105 با نام مستعار «اسکورپیون» به چهار بمب هدایت شونده ماهواره ای 2000 پوندی GBU-31، دو موشک حرارتی هوا به هوای کوتاه برد AIM-9L Sidewinder و یک توپ 300 گالن مجهز بود. . مخزن سوخت خارجی زیر بدنه آن.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.