افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

دولت های خارجی با مردم ایران همدردی نمی کنند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 371413
دولت های خارجی با مردم ایران همدردی نمی کنند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی tahannazeef یکی از اعضای فقیه و سخنگوی شورای نگهبان در اولین روز سال تحصیلی جدید (اول مهر 1403) به مدرسه «امامیه» تهران رفت و زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآورد. مدرسه «امامیه» سابق واقع در منطقه 12 تهران و حوالی میدان بهارستان، مقطع متوسطه دولتی در دوره […]

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی tahannazeef یکی از اعضای فقیه و سخنگوی شورای نگهبان در اولین روز سال تحصیلی جدید (اول مهر 1403) به مدرسه «امامیه» تهران رفت و زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآورد.

مدرسه «امامیه» سابق واقع در منطقه 12 تهران و حوالی میدان بهارستان، مقطع متوسطه دولتی در دوره دوم آموزش و پرورش است.

آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک می گویم.

سخنگوی شورای نگهبان در جمع معلمان و دانش آموزان این مدرسه گفت: امام صادق(ع) چهار هزار دانش آموز داشتند و دانش آموزان خوب و نمونه برای جامعه اسلامی تولید کردند. در رابطه با هفته دفاع مقدس باید گفت این روزها که اخبار مختلفی از سراسر جهان به ویژه لبنان و فلسطین به گوش می رسد، از زحمات و جانفشانی های رزمندگان و خانواده های آنان در دوران دفاع مقدس قدردانی می کنیم.

وی در ادامه در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید گفت: آغاز سال تحصیلی جدید بهار علم، دانش و دانش در کشور است. امیدوارم دانش آموزان این مدرسه و سایر مدارس کشور در آینده افراد مهم و تاثیرگذار در جامعه و خانواده هایشان باشند. همانطور که اکنون فضای مدرسه با حضور دانش آموزان دارای روحیه و نشاط است در آینده نیز با حضور موثر شما فضای جامعه نیز دارای روحیه و نشاط خواهد بود. همه افراد جامعه قدردان معلمان و مدیران هستند و در آینده نباید فراموش کنیم که روزی پشت نیمکت ها نشسته بودیم و معلمان به ما یاد دادند که چگونه مهم و موثر باشیم.

هدف رشد و الوهیت انسانهاست.

tahannazeef وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: یکی از ویژگی های ذکر شده انسان در قرآن کریم، تاجر بودن است. مرد همیشه در حال تجارت است. چون سرمایه های هنگفتی دارد. البته خواه ناخواه این سرمایه ها کم کم از بین می رود و در ازای آن چیزی به دست می آید. مهم ترین سرمایه یک انسان عمر اوست که هر چه جلوتر می رویم از آن کاسته می شود.

با مراجعه به آیاتکه مرد لوفی یک ضرر مگر اینکه کسانی که آنها باور کردند و کار کردند اعمال خوب و ارتباط برقرار کردند در واقع و ارتباط برقرار کردند صبورانه(آیه 2 و 3 سوره عصر) می فرماید: خداوند در این آیات می فرماید که انسان متعلق به گمشده و خسران است و این خصوصیت شامل همه انسانها اعم از مؤمن و غیر مؤمن می شود. دلیل از بین رفتن نیروی انسانی ارزشمند بودن سرمایه انسانی است. البته در این آیات یک استثنا وجود دارد و آن این است که اگر مردم ایمان داشته باشند و اعمال نیک داشته باشند. بد است نخواهد بود

این استاد دانشگاه به آیات 10 تا 13 سوره صف نیز اشاره کرد و در خصوص این آیات گفت: در این آیات راه موفقیت به انسان نشان داده شده است که یکی از آنها ایمان به خدا و دیگری جهاد در راه است. از خدا پس کسانی که زندگیشان تقوا است در این دنیای فانی پیروز خواهند شد. رسالت پیامبران این بود که مردم را در مسیر الهی قرار دهند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: این اهداف قرآنی که ذکر شد در مقدمه قانون اساسی نیز آمده است. زیرا هدف از بعثت انبیا و تشکیل حکومت اسلامی توسعه مردم است. باید زمینه هایی ایجاد کرد تا مردم رشد کنند و در مسیر الهی قرار گیرند.

دعوت به مطالعه قانون اساسی

این عضو حقوقی شورای نگهبان در ادامه با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در تحقق این هدف با قوانین اساسی دیگر کشورها متفاوت است، از دانشجویان خواست در دوران تحصیلی به مطالعه و توجه به قانون اساسی کشورمان بپردازند. سال .

وی برای اینکه دانشجویان انگیزه بیشتری برای مطالعه این قانون مهم و اساسی پیدا کنند، برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوع اهداف و مقاصد شریف قانون اساسی را پیشنهاد کرد و گفت: به بهترین مقالات ارسالی جوایزی اهدا خواهد شد.

tahannazeef وی به عنوان مثال به چند وجه شریف قانون اساسی اشاره کرد و گفت: یکی از شئون شریف قانون اساسی، قانونگذاری و اداره کشور بر اساس شرع و قانون اساسی است. وقتی تاریخ سیاسی کشورمان را بررسی می کنیم، می بینیم که یکی از اهداف مردم در دوره ها و سال های مختلف که برای آن جان خود را فدا کرده اند، اسلامی کردن قوانین بوده است. اکنون با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان برای بررسی مصوبات شورای اسلامی از دو جنبه ایجاد شده است: عدم انطباق آنها با شرع و قانون اساسی و اینکه آیا قطعنامه با شرع و قانون اساسی ناسازگار نیست، تبدیل به قانون می شود.

این حقوقدان از اعضای شورای نگهبان دومین وجه شریف قانون اساسی را واگذاری سرنوشت مردم به دست آنها عنوان کرد و اظهار داشت: کشور ایران را باید فرزندان این مملکت آباد کنند. تجربه تاریخی نشان داده است که دیگران و دولت های خارجی دلسوز مردم ایران نیستند. اکنون اداره امور کشور بر عهده مردم است و به طور متوسط ​​هر سال یک انتخابات برگزار می شود.

وی افزود: تشکیل دولت ها و مجالس مختلف نیز نشان می دهد که اراده مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران حاکم است. انشاالله در آینده ای نه چندان دور شما دانش آموزان هستید که جامعه را اداره می کنید.

آینده ای روشن برای ملت ایران

اداره کشور توسط افراد شایسته، سرلوحه قرار دادن آزادی، عدالت و حقوق بشر، توجه به جایگاه زن، زمینه سازی برای پیروزی مستضعفان بر مستکبران و پرورش انسان های نجیب و جهانی. به tahannazeef جنبه افتخارآمیز دیگر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

این عضو حقوقی شورای نگهبان در خصوص وضعیت زنان، بخشی از مقدمه قانون اساسی را قرائت کرد که می گوید: «در ایجاد پایگاه های اجتماعی اسلامی، نیروهای انسانی که به تمام معنا در خدمت استثمار بیگانگان بوده اند. هویت اصلی و حقوق انسانی خود را بازیابند و در این احیاء طبیعی است که زنان به دلیل ظلمی که از نظام ظالم شده اند، از حقوق بیشتری برخوردار شوند.

وی همچنین در زمینه پایه گذاری پیروزی مستضعفان بر مستکبران و پرورش انسان های نجیب و جهانی اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی انسانی برابر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود که ملت های مستضعف را نجات داد. از روی غرور او با تلاش و فداکاری زمینه را برای پیروزی مستضعفان بر مستکبران فراهم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی اصول انسانی را زیر پا گذاشته و بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین المللی نیز نسبت به این وضعیت بی تفاوت هستند. امروز فریاد دانشجویان فلسطینی به گوش نهادهای بین المللی نمی رسد و هیچ گزارشی از ظلم و جنایت بر آنان و همچنین کودکان و زنان و سالمندان و بی دفاع ها منتشر نشده است.

tahannazeef وی با ابراز امیدواری به رهایی مردم مظلوم غزه از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: کشور اسلامی ایران باید به دست شما دانش آموزان و آینده سازان ساخته شود و بدون شک آینده ای روشن خواهد بود. در پیش است ملت بزرگ و عزیز

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.