افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

مشکل کمبود برق مجتمع صنعتی چادرملو حل شد

  • کد خبر : 371411
مشکل کمبود برق مجتمع صنعتی چادرملو حل شد

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، امیرعلی طاهرزاده با اشاره به اهمیت مشارکت بنگاه های اقتصادی در توسعه کشور به عنوان یک وظیفه اجتناب ناپذیر ملی، افزود: پیش نیاز توسعه پایدار بیشتر است. و بیشتر فراهم آوردن زیرساخت هایی که عدم توجه به آن می تواند توسعه کشور […]

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، امیرعلی طاهرزاده با اشاره به اهمیت مشارکت بنگاه های اقتصادی در توسعه کشور به عنوان یک وظیفه اجتناب ناپذیر ملی، افزود: پیش نیاز توسعه پایدار بیشتر است. و بیشتر فراهم آوردن زیرساخت هایی که عدم توجه به آن می تواند توسعه کشور را کند کند. از این رو مدیران شرکت چادرملو با یقین به اهمیت اقتصاد غیرنفتی با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری، سرمایه گذاری قابل توجهی در تامین برق، آب و تدارکات برای تامین نیازهای زیرساختی انجام داده اند. .

وی از مهمترین زیرساخت ها تامین برق را چالش بزرگ کشور عنوان کرد و اظهار داشت: چادرملو در حال حاضر دارای یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی است و برای پایداری نیازهای الکتریکی آن نیاز به اجرای واحد دوم لا است. نیروگاه سیکل ترکیبی جدید با ظرفیت 546 مگاوات در سال جاری و قبل از پیک مصرف برق در 31 خرداد، فاز اول گازی با ظرفیت 183 مگاوات به بهره برداری رسید.

مدیرعامل چادرملو تصریح کرد: فاز دوم این نیروگاه خودکفا طی روزهای آینده به بهره برداری می رسد. این اقدام که در مدت 9 ماه در فاز یک با کمک پیمانکاران ملی با فناوری و تامین قطعات بومی سازی صنعتگران کشورمان به پایان رسید، کم سابقه بوده و از طریق اجرای این دو فاز در مجموع به دست آمده است. 366 مگاوات طبق اعلام شرکت چادرملو، برق در سال جاری تامین می شود. در آینده هیچ قطعی برق در بخش تولید وجود نخواهد داشت.

وی همچنین بیان کرد: گروه چادرملو از معدود واحدهای فولادی است که امسال حتی در تابستان نیز تولید فولاد خود را متوقف نکرد و از برنامه اعلام شده به بورس کشور نزدیک به 10 درصد فراتر رفت. همه کارکنان می توانند سوابق تولید را بهبود بخشند. بخش فولاد همانند دو سال گذشته

اهمیت معدن در اقتصاد غیرنفتی ایران

طاهرزاده با بیان اینکه بخش معدن و صنایع معدنی به دلیل مزیت های نسبی از جمله ذخایر آهن، نیروی کار، دسترسی به آب های آزاد و منابع انرژی یکی از بخش هایی است که می تواند در اقتصاد غیرنفتی موثر باشد، افزود: سال گذشته در زنجیره فولاد کشور هشت میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته است، بنابراین باید به این زنجیره به عنوان یک اقتصاد غیرنفتی توجه ویژه شود. همچنین گروه چادرملو یکی از موتورهای توسعه ملی کشور در بخش معدن است. و بخش صنعت نیز در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران بر اساس دو رکن اصلی تولید و توسعه هوشمند و هدفمند، اقدامات ارزنده ای در جهت تکمیل زنجیره فولاد کشور از اکتشاف، استخراج، فرآوری مواد معدنی و … انجام شده است. تولید گلوله تولید آهن و فولاد اسفنجی.

مدیر کل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه یادآور شد: شرکت چادرملو پذیرفته شده در سازمان بورس کشور در سال 1402 دارای رتبه دوم تولید کنسانتره در کشور و رتبه ششم کشور در تولید گندله، رتبه پنجم کشوری است. در تولید آهن اسفنجی و رتبه هفتم تولید. فولاد را تصاحب کرد و تقریباً 17 درصد از مواد خام فولاد کشور را در بخش کنسانتره از کارخانه چادرملو تأمین کرد. ما این را یکی از افتخارات خود می دانیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.