افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

دکوراسیون نئوکلاسیک نمادی از اصالت و مدرنیته است / این سبک قدیم و جدید در هم می آمیزد

  • کد خبر : 371405
دکوراسیون نئوکلاسیک نمادی از اصالت و مدرنیته است / این سبک قدیم و جدید در هم می آمیزد

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- سبک های تزئینی زیادی وجود دارد، اما بیشتر افراد به دنبال سبک هایی هستند که رایج و پرطرفدارتر باشند. به عنوان مثال یکی از این سبک ها کلاسیک است که خیلی ها آن را به دلیل قدمت آن می شناسند اما تعداد کمی نئوکلاسیک را […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- سبک های تزئینی زیادی وجود دارد، اما بیشتر افراد به دنبال سبک هایی هستند که رایج و پرطرفدارتر باشند. به عنوان مثال یکی از این سبک ها کلاسیک است که خیلی ها آن را به دلیل قدمت آن می شناسند اما تعداد کمی نئوکلاسیک را می شناسند در حالی که این سبک ناخودآگاه در طراحی های محیط ما فیلتر شده و شناخته شده است. شاید دلیل این امر این باشد که نسل جدید دیگر علاقه ای به قوانین سختگیرانه سبک کلاسیک ندارند و از طرفی سبک مدرن نیز نتوانسته جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کند. به همین دلیل بسیاری از افراد به سبک نئوکلاسیک که تلفیقی از کلاسیک و مدرن است تمایل دارند و از آن در دکوراسیون خود استفاده می کنند. در واقع نئوکلاسیک روش جالبی دارد و آن این است که هم از ظرافت و پیچیدگی کلاسیک استفاده می کند و هم سادگی سبک مدرن را در خود جای داده است. در این مقاله می خواهیم با این استایل جذاب و محبوب بیشتر بدانیم. اگر شما نیز علاقه مند به دانستن جزئیات آن هستید، حتما مقاله ما را دنبال کنید.

دکوراسیون پذیرایی به سبک نئوکلاسیک.

خب مبلمان مهم ترین عنصر در پذیرایی است که انتخاب آن می تواند سبک دکوراسیون شما را مشخص کند. برای داشتن طراحی پذیرایی نئوکلاسیک بهتر است از مبلمانی استفاده کنید که رسمی و شیک هستند و اغلب از رنگ های روشن مانند طلایی و نقره ای در طراحی استفاده می کنند. در حالی که مبلمان سبک کلاسیک معمولاً از چوب ساخته می‌شوند، مبلمان نئوکلاسیک از فلز فولاد استفاده می‌کنند تا آن حس لوکس را به اتاق نشیمن ببخشند. علاوه بر این، چیدمان میز ناهارخوری 6 تا 8 نفره می تواند به زیبایی فضا بیافزاید.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک.

ایده های مدرنیته و دکوراسیون برای پذیرایی نئوکلاسیک.

برای مثال یکی از ایده های به روز در این سبک، آینه کاری روی دیوار کنار میز ناهارخوری به همراه نصب لوستر روشن در فضای بالای میز است که می تواند به زیبایی و نورپردازی این محیط کمک کند. از طرفی قرار دادن یک یا دو گلدان بزرگ با گل های داخلی داخلی در گوشه و کنار سالن با طراحی نئوکلاسیک می تواند ایده ای بی نظیر برای زیباسازی حداکثری فضا باشد.

برای نورپردازی پذیرایی علاوه بر لوستر پیشنهاد می کنیم از آباژور زمینی و چند عدد آباژور دیواری استفاده کنید. همچنین بهتر است پرده های پذیرایی به سبک نئوکلاسیک از پارچه های ظریف و ساده ساخته شوند تا زیبایی و هماهنگی محیط اطراف حفظ شود.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک.

آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک.

این آشپزخانه های نئوکلاسیک بر خلاف طراحی های سخت و پیچیده آشپزخانه های کلاسیک، کاملا ساده و هماهنگ هستند. در طراحی این سبک از آشپزخانه ها، کابینت هایی که نقش اصلی را ایفا می کنند، معمولا قاب ها و تزیینات ساده و مشابهی دارند. رنگ هایی که معمولا برای این کابینت ها استفاده می شود سفید، طوسی و کرم روشن است.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک.

می توانید برای تزیین آشپزخانه خود از لوسترهای بلند و آویزان تهیه و استفاده کنید. زیرا این مدل لوستر نه تنها می تواند نور بسیار خوبی را پخش کند، بلکه حس لوکس بودن خاصی را به محیط می بخشد. سبک نئوکلاسیک در آشپزخانه نیز به مدرن بودن وسایل این فضا مانند میز گاز توجه ویژه ای دارد. یا مثلا فرهای کاری که علاوه بر حس زیبایی و ظرافت، عملکرد خوبی هم دارند.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک.

ویژگی های منحصر به فرد سبک دکوراسیون نئوکلاسیک.

یکی از ویژگی های اصلی این سبک، تقارن و حفظ تعادل است، به طوری که بسیاری از موارد مانند در، مبلمان و حتی عناصر تزئینی متقارن هستند. در مورد رنگ، نئوکلاسیک مجذوب رنگ‌های ملایمی مانند سفید، کرم، بژ، خاکستری و طلایی است که حس شکوهی را به فضا می‌دهد. در این سبک پرطرفدار، مصالح بیشتر مرمر، چوب طبیعی و فلزات با روکش ظریف است که اتفاقاً از ویژگی های مهم این سبک است. از طرفی مبلمان با جزییات ساده و ظریف و به دور از تزئینات پیچیده از دیگر ویژگی های نئوکلاسیک محسوب می شود.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک.

تزئینات با الهام از هنر کلاسیک.

مجسمه ها، قاب های بزرگ عکس و عناصر تزئینی به طور گسترده در نئوکلاسیک استفاده می شود و این قاب ها معمولاً نقوشی از اساطیر یونان و روم هستند.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.