افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

عراقچی: حمایت کشورهای غربی مانع از پایان جنگ در غزه می شود

  • کد خبر : 371289
عراقچی: حمایت کشورهای غربی مانع از پایان جنگ در غزه می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): تسنیم: وزیر امور خارجه ایران پس از اولین روز دیدار خود در نیویورک اظهار داشت که رژیم اسرائیل از حمایت برخی کشورها به ویژه آمریکا برخوردار است و مانع اصلی برقراری آتش بس و توقف این جنگ است. سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران صبح امروز به وقت تهران […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

تسنیم: وزیر امور خارجه ایران پس از اولین روز دیدار خود در نیویورک اظهار داشت که رژیم اسرائیل از حمایت برخی کشورها به ویژه آمریکا برخوردار است و مانع اصلی برقراری آتش بس و توقف این جنگ است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران صبح امروز به وقت تهران در جمع خبرنگاران از جزئیات دیدارهای خود در نیویورک گفت: امروز اولین روز حضورش در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بود و … البته هنوز دو روز تا آغاز مجمع عمومی سازمان باقی مانده است.

عراقچی افزود: امروز با وزرای خارجه کویت، بحرین و کوبا و همچنین دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار کردم و طبیعتاً با وزرای خارجه کویت، بحرین و دبیرکل مذاکرات جدی داشتیم. شورای همکاری خلیج فارس».

وی با بیان اینکه بحث های بسیار سازنده و خوبی در مورد ثبات و امنیت منطقه انجام شد، گفت: البته موضوع فلسطین، جنایات اسرائیل در غزه و جنوب لبنان و به هر حال آتش منطقه می تواند. درگیری هایی که سیاست های رژیم صهیونیستی می تواند ایجاد کند و خطراتی که می تواند همه کشورها را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین لزوم رسیدگی به این سیاست ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: دیدارهایی با نماینده دبیرکل سازمان ملل در کمک های بشردوستانه به غزه، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه برگزار شد که سه جلسه مهم بود. دیدار با نمایندگان سازمان ملل در سه زمینه مهم بین المللی؛ به خصوص بحث سوریه و غزه که در منطقه ما مهم است.

عراقچی با بیان اینکه در این دیدارها شرایط انسانی توصیف شده در غزه واقعا باورنکردنی بود، ادامه داد: تعداد جنایاتی که انجام شده و بدترین آن این است که راه های کمک های بشردوستانه همه بسته است و اجازه ورود به آن ها داده نمی شود. و کمک ها را توزیع کند. بیمارستان هایی که صلیب سرخ در غزه ایجاد کرده است از کمبود امکانات رنج می برند و اجازه ورود به آنها را نمی دهند و شرایط واقعاً اسفبار است و عبارات به کار رفته که اسرائیل یک جهنم واقعی در غزه ایجاد کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: جالب است که همه در جلسات متوجه شدند که اسرائیل با همه جنایات و جهنمی که ایجاد کرده است، به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است. نه در شکست حماس، نه در آزادی زندانیان و نه در توانایی ایجاد حمایت بین المللی برای خود. البته از حمایت برخی کشورها به ویژه آمریکا برخوردار است و مانع اصلی برقراری آتش بس و توقف این جنگ، حمایت هایی است که عملاً آمریکا و کشورهای غربی از آن می کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه وضعیت انسانی غزه بسیار اسفبار است، گفت: وضعیت منطقه خطرناک است. جامعه جهانی و شورای امنیت باید به این وضعیت رسیدگی کنند اما متاسفانه با سیاست های کشورهای غربی شاهد هستیم که اوضاع چگونه است.

عراقچی تصریح کرد: به نظر من جامعه جهانی اکنون بیش از هر زمان دیگری نسبت به سیاست های واقعا جنایتکارانه رژیم صهیونیستی حساس شده است که نه تنها منطقه بلکه فراتر از آن را در مسیری خطرناک سوق می دهد.

وی در پایان گفت: روز یکشنبه با وزرای خارجه و نهادهای بین المللی دیدارهایی خواهیم داشت و موضوع اصلی مذاکرات ما فلسطین، غزه و جنوب لبنان و تشویق جامعه جهانی و کشورهای جهان به مسئولیت پذیری است. به این معنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.