افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

طالبانی که کنفرانس وحدت اسلامی را دعوت کردند باید توبیخ شوند

  • کد خبر : 371210

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت: بی احترامی نماینده هیأت طالبان در کشورمان در کنفرانس وحدت اسلامی با قیام در هنگام پخش سرود ملی. ملی جمهوری اسلامی ایران در جلسه افتتاحیه این همایش که روز پنجشنبه 8 شهریور در تهران برگزار شد، کاملاً با ماهیت این گروه همخوانی دارد و جای تعجب ندارد. […]

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت: بی احترامی نماینده هیأت طالبان در کشورمان در کنفرانس وحدت اسلامی با قیام در هنگام پخش سرود ملی.طالبانی که کنفرانس وحدت اسلامی را دعوت کردند باید توبیخ شوند ملی جمهوری اسلامی ایران در جلسه افتتاحیه این همایش که روز پنجشنبه 8 شهریور در تهران برگزار شد، کاملاً با ماهیت این گروه همخوانی دارد و جای تعجب ندارد.

این نماینده طالبان صداقت نشان داد و با بی توجهی به سرود جمهوری اسلامی ایران، عقیده واقعی خود را در مقابل دوربین ها آشکار کرد و بر این نکته تاکید کرد که این گروه نه وحدت امت اسلامی را قبول دارد و نه برای آن ارزشی قائل است. نظام جمهوری اسلامی و هیچ بخشی از خواسته های انحصاری آن که بر اساس آن بخواهد خلافت مورد نظر خود را به تمام کشورهای اسلامی و سپس به تمام نقاط جهان گسترش دهد، کوتاه نمی آید. این عدم احترام ناشی از اعتقادات مذهبی طالبان است.

هشدار وزارت امور خارجه ایران به رئیس سفارت افغانستان در تهران و موضع دراماتیک نماینده طالبان در نشست برج میلاد چیزی بیش از تلاش بیهوده برای سرپوش گذاشتن بر اشتباه بزرگ تطهیر طالبان توسط مقامات کشورمان نیست. کشور کشور

این ادعا که نماینده طالبان هنگام پخش سرود جمهوری اسلامی به دلیل اعتقادش به قداست موسیقی از ایستادن خودداری کرد نیز توجیهی بی مورد است که حتی مادران تازه متولد شده کودکان مرده را نیز به خنده می اندازد. نماینده طالبان آنقدر درک و شعور دارد که بفهمد حرمت موسیقی (البته اگر سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران موسیقی حرام باشد) با نشستن لغو نمی شود، به ویژه اینکه این آقای طالب نمی کند. وقتی سرود را پخش کردند بشنو!

این حادثه برای اینکه مقامات حکومت جدید متوجه خطر بزرگی که در افغانستان با آن روبرو هستند و فاجعه بزرگی که دست اندرکاران امور افغانستان در این کشور از جمله وزارت امور خارجه، وزارت امور داخله و غیره با آن روبرو هستند، رخ داد. تصمیم گیری ها و نهادهای تصمیم گیری، به کشور ما آورده اند.

حضور رئيس پزشكان در مراسم افتتاحيه كنفرانس وحدت اسلامي كه نماينده طالبان به جمهوري اسلامي ايران و وحدت امت اسلامي توهين كرد، بايد به او و دولت چهاردهم توضيح دهد كه تأخير نيست. جایز است و باید هر چه زودتر تصمیم عملی و قاطع برای تعیین سرنوشت روابط با دولت خودخوانده طالبان در افغانستان گرفته شود.

یکی از بزرگترین اشتباهات دولت سیزدهم این است که اگرچه جمهوری اسلامی حکومت کودتای غیرقانونی و خودخوانده طالبان را به رسمیت نمی شناسد، اما تقریباً تمام امتیازات به رسمیت شناختن را به این دولت نامشروع اعطا کرده است. سفارت افغانستان در تهران و کنسولگری در مشهد را به طالبان تحویل داده، مستشار نظامی از طالبان پذیرفته، قراردادهای تجاری با این گروه امضا کرده، هیئت های سیاسی، فرهنگی و تجاری مبادله کرده، دعوت کرده است. نماینده طالبان در مراسم رسمی و اکنون گروه ضد وحدت دعوت به کنفرانس وحدت اسلامی!

اگر مسئولان کنفرانس وحدت اسلامی از گروه تروریستی تکفیری طالبان اطلاعی داشتند، به خود اجازه نمی دادند این گروه را به کنفرانس وحدت دعوت کنند.

عجيب تر اينكه پس از توهين علني نماينده طالبان به نظام جمهوري اسلامي با بي احترامي به سرود رسمي نظام، وي را از جلسه اخراج نكردند و براي سرپوش گذاشتن بر اين رسوايي ناشي از اشتباه بزرگ خود به توجيهات غير موجه متوسل شدند. .

ما به دولت چهاردهم توصیه می کنیم که با طالبان برخورد دیپلماتیک داشته باشد. طالبان یک گروه تکفیری با افکار کاملاً انحرافی و بیگانه با اسلام است که هدف نهایی خود را از گسترش قلمرو خلافت مورد نظر خود از زبان عناصر فرهنگی و مذهبی خود به تمام کشورهای اسلامی منتقل می کند و رسانه های این گروه نیز تبلیغ می کنند. آن را این گروه توجهی به نظرات مردم ندارند و قرار نیست از انحصار خود دست بردارند.

برخلاف ادعای تامین کنندگان طالبان، این گروه کاملاً با ایالات متحده هماهنگ است و بر اساس گزارش های رسمی سازمان ملل، افغانستان را به کانون گروه های تروریستی تبدیل کرده است. خدمتی که دولت چهاردهم می تواند به ملت ایران بکند، بازپس گیری امتیازات اعطا شده به طالبان از جمله سفارت و کنسولگری، اخراج سریع اتباع غیرمجاز، تنظیم مقررات اتباع مجاز و واگذاری امور افغانستان به وزارت امور خارجه است. . به افراد مستقل و شایسته درک درستی از مشکلات داشته باشید و با افراد نادرست که پایه گذار مشکلات فعلی هستند برخورد قانونی کنید. علاوه بر این، طالبان دعوت کننده کنفرانس وحدت اسلامی نیز باید توبیخ شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.