افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

هند در مسیر پیوستن به اقتصادهای پیشرو جهان است

  • کد خبر : 371191
هند در مسیر پیوستن به اقتصادهای پیشرو جهان است

به گفته بازار، بر اساس پیش‌بینی‌های موسسه S&P Global، هند می‌تواند در سال‌های 2030-2031 در نتیجه رشد سریع تولید ناخالص داخلی و اجرای اصلاحات اقتصادی به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود. با پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی 8.2 درصد در سال مالی جاری (2024-2025)، اقتصاد هند می تواند تا سال 2030-2031 به سومین […]

به گفته بازار، بر اساس پیش‌بینی‌های موسسه S&P Global، هند می‌تواند در سال‌های 2030-2031 در نتیجه رشد سریع تولید ناخالص داخلی و اجرای اصلاحات اقتصادی به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

با پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی 8.2 درصد در سال مالی جاری (2024-2025)، اقتصاد هند می تواند تا سال 2030-2031 به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود، مشروط بر اینکه اصلاحات برای بهبود عملیات تجاری و لجستیکی، تحریک سرمایه گذاری بخش خصوصی و تحریک سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود. کاهش وابستگی در مورد سرمایه عمومی باید ادامه یابد.

توانایی هند برای پیوستن به سه اقتصاد برتر جهان توسط بازارهای سهام پر جنب و جوش و رقابتی این کشور پشتیبانی می شود که با چشم انداز رشد قوی و مقررات بهتر پشتیبانی می شود. در این گزارش آمده است که این کشور همچنین از افزایش شدید سرمایه گذاری خارجی در اوراق قرضه دولتی خود از زمان پیوستن به شاخص های اصلی بازارهای نوظهور سود برده است.

به گفته تحلیلگران، برای رسیدن به این هدف، هند به زیرساخت های بندری قوی نیاز دارد، زیرا تقریبا 90 درصد تجارت این کشور جنوب آسیا از طریق دریا انجام می شود. همچنین باید از فناوری‌های مدرن، از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر و سوخت‌های کم انتشار استفاده کند تا امنیت انرژی را با برنامه‌های خود برای گذار به اقتصاد سبز متعادل کند.

به گزارش بیزینس، پیش از این، مایکل دبراتا پاترا، معاون بانک مرکزی هند گفت که این کشور نرخ رشد اقتصادی بالایی را نشان می دهد و پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین اقتصاد جهان تا سال 2060 را دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.