افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

ضعف سیستم مالی و بانکی یکی از موانع توسعه تجارت ایران و هند است.

  • کد خبر : 371185
ضعف سیستم مالی و بانکی یکی از موانع توسعه تجارت ایران و هند است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، پرهام رضایی در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو که در حاشیه غرفه کشورمان انجام شد، گفت: . در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی هند، استان البرز از نظر فروش محصولات تولیدی، سرمایه گذاری ها و قابلیت […]

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، پرهام رضایی در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو که در حاشیه غرفه کشورمان انجام شد، گفت: . در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی هند، استان البرز از نظر فروش محصولات تولیدی، سرمایه گذاری ها و قابلیت های صادراتی مرتبط، بازار بزرگی در پایتخت و کلان شهرهای اطراف دارد.

وی با اشاره به فعالیت نزدیک به 4 هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان البرز، افزود: بخش مهمی از این واحدهای تولیدی در بخش‌های کشاورزی، قطعات خودرو، صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی فعال هستند.

حضور موفق صادرکنندگان محصولات کشاورزی البرز در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به پتانسیل بالای این استان در صادرات محصولات کشاورزی گفت: در سال 1402 بیش از 25 هزار کانتینر محصولات کشاورزی شامل انواع سبزی و صیفی از البرز صادر شد. و فعالان این حوزه از استان محصولاتی را که در کشورهای حوزه خلیج فارس موفق بوده اند به بازار عرضه می کنند، کیوی و سیب تولیدی ایران نیز به هند صادر می شود.

وی در ادامه بر اهمیت رشد و تقویت صادرات محصولات صنایع غذایی از ایران به هند تاکید کرد و اظهار داشت: حضور در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی هند 2024 با توجه به همجواری این دو فرصت تسهیل صادرات در این زمینه را برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم کرده است. کشورها ، این یک مزیت است. مهم است که تراز تجاری بین طرفین افزایش یابد.

ایجاد نمایشگاه های ایرانی فرصت مهمی برای ارائه توانمندی های صادراتی کشور است.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند در ادامه ضعف سیستم مالی و بانکی را یکی از موانع مهم پیشرفت تجارت دو کشور برشمرد و گفت: این موضوع باعث شده بسیاری از تجار ایرانی تجارت با هند را از طریق کشور ثالث انجام دهید و حتی بسیاری از محصولات کشورمان با برند کشورهای دیگر مانند عمان به بازار خارجی آن کشور ارسال می شود.

وی با اشاره به نقش مهم سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند در تسهیل مسیر افزایش تراز تجاری بین دو کشور، گفت: یکی از مهمترین موضوعات در دستیابی به این هدف، فراهم کردن شرایط برای مشارکت در نمایشگاه هایی در ایران و هند برای فعالان صنعتی و تولیدی دو طرف.

رئیس اتاق بازرگانی البرز، امکان حضور بازرگانان هندی در نمایشگاه‌های محصولات ایرانی در بخش‌های مواد غذایی، رنگ و رزین، آرایشی و بهداشتی، پلاستیک و مواد شیمیایی را فرصتی مهم برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های صادراتی ایران برشمرد با همکاری سفارتخانه های دو کشور می توان این شرایط را ایجاد کرد

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.