افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

فدراسیون هندبال نیاز به اتاق انعکاس دارد/ حرف می زنیم مردها قهر می کنند!

  • کد خبر : 371107
فدراسیون هندبال نیاز به اتاق انعکاس دارد/ حرف می زنیم مردها قهر می کنند!

پیشکسوت و کارشناس هندبال ایران گفت: بی برنامگی همیشه نشان داده به اهداف خود نرسیده ایم به همین دلیل باید برنامه ریزی کنیم. کیوان صادقی در گفت وگو با ایسنا، درباره انتخاب رافائل گوئیخوسا کاستیو اسپانیایی به عنوان مربی تیم هندبال مردان و اینکه چقدر حضور او در کسب مدال آسیا و کسب سهمیه جهانی […]

پیشکسوت و کارشناس هندبال ایران گفت: بی برنامگی همیشه نشان داده به اهداف خود نرسیده ایم به همین دلیل باید برنامه ریزی کنیم.

کیوان صادقی در گفت وگو با ایسنا، درباره انتخاب رافائل گوئیخوسا کاستیو اسپانیایی به عنوان مربی تیم هندبال مردان و اینکه چقدر حضور او در کسب مدال آسیا و کسب سهمیه جهانی کمک می کند، اظهار کرد: واقعیت بسیار سخت است. متأسفانه ما همیشه به سؤالاتی نگاه کرده ایم که پاسخی برای آنها وجود ندارد. والیبال بدن خودش را می سازد و گاهی از سرمربی استفاده می کند و مسئول است، اما در هندبال اینطور نیست. در هندبال پایه های ما ضعیف است و با این حال می خواهیم در رده بزرگسالان نتیجه بگیریم و مدال بگیریم که ممکن نیست.

این کارشناس هندبال ادامه داد: به نظر من ابتدا باید پایه و سبک تمرینی را تعیین کنیم و بعد از چند سال که بازیکنان اعتماد به نفس پیدا کردند و آماده شدند باید از آنها بهره ببریم. حالا حتی اگر بهترین مربی دنیا را هم بیاوریم، مطمئن باشید وقتی نبض بازیکن تند شود، کاری را انجام می دهد که از اول آموزش دیده و جواب نمی دهد.

و افزود: بعضی حرف ها در فوتبال دستی ما آنقدر تکراری است که از گفتن آنها خسته شده ایم. به نظر می رسد ما فقط می خواهیم تیمی داشته باشیم که به مسابقات برود و حالا مربی رافائل یا پدرش هر که باشد. هندبال ما نیاز به ابزارهایی دارد که در اختیار نداریم. رافائل سال ها پیش مربی باشگاه سبزوار بود و ما از قبل می دانیم که در شرایط خاص چگونه به این کار رسیدیم و چه کسانی برای حمایت از ما حاضر شدند. عواملی بود که ما الان کاری به آنها نداریم. اکنون باید ساختار هندبال را درست کنیم و جهانی شدن و حتی کسب سهمیه جهانی را تسهیل کنیم.

صادقی افزود: خانواده هندبال دلسرد شده و دیگر نگاه خاصی به هندبال ندارند. متأسفانه آنها کارها را بر اساس روابط و اصول خاص خودشان انجام می دهند. من همیشه گفته ام و تکرار می کنم برای داشتن هندبال خوب نیاز به برنامه و سیستم بلندمدت داریم. ما مربیان خارجی زیادی مثل رافائل، مانوئل، وویویچ، ماچک و… آوردیم اما هیچ وقت به نتیجه مطلوب نرسیدیم. ژاپن که هیچی نبود الان بعد از چهار سال در جوانان و نوجوانان نتیجه می گیرد با اینکه از نظر استخوانی ضعیف تر از ما هستند به این نتیجه می رسند چون برنامه ریزی خوبی دارند اما اگر این را بگوییم بعضی از آقایان می رسند. عصبانی شدن ما هیچ برنامه ای نداریم.

وی در خصوص اینکه فدراسیون اعلام کرده است که اختیارات پایه را به رافائل واگذار می کند، تصریح کرد: در هندبال همه چیز در کشور ما امکان پذیر است. اگر رافائل مربی باشگاه یا حتی رئیس فدراسیون شود تعجب نکنید. چنین مدلی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. مدل پایه با بزرگسالان فرق می کند اما مربی آوردیم و هدایت تیم ملی بزرگسالان را به او دادیم و می گوییم جوانان و نوجوانان هم برای شما هستند. خدایا این مدل در دنیا وجود ندارد. نمی دانم چه علمی پشت سیستم ماست که کل خط و تور هندبال را به یک نفر می سپاریم. همه ما باید بگوییم که حق با آنهاست. شاید چون چشم های رنگی دارند می گویند خوب و همه ما بد می گوییم. خدایا اگر خبری شد

این پیشکسوت هندبال اضافه کرد: اگر مربیان خارجی در کشورهای دیگر مانند قطر و ژاپن موفق هستند به این دلیل است که درآمد زیادی دارند و امکانات لازم را دارند. ما امکانات نداریم اگر مربی کمک بخواهد ما وسایل کمک آموزشی مثل موانع مختلف، ترامپولین و … نداریم، بلکه می خواهیم با یک مربی تقلب کنیم و بازیکنی را که 10 سال است با همین سبک بازی می کند در یک سال عوض کنیم. ، که امکان پذیر نیست.

صادقی افزود: فکر می کنم فدراسیون نیاز به یک کمیته یا یک گروه متخصص دارد و کسانی که در اختیار دارند باید کمک کنند. نباید نظر یک نفر باشد. مطمئن باشید اگر این روند ادامه پیدا کند باز هم شکست خواهیم خورد. تیم ملی نوجوانان ما یکی از بهترین تیم های دهه اخیر بود اما جا و جایگاهی به دست نیاورد. عدم برنامه ریزی همیشه باعث شده که به اهداف خود نرسیدیم. ما فقط به یک مربی خارجی نیاز نداریم، ما به مربی نیاز داریم که بتواند سبک و سیاق رده های پایه را تغییر دهد. نمی دانم رافائل می تواند در رده پایه که کاملاً با بزرگسالان متفاوت است کمک کند یا خیر.

وی گفت: رقابت در اروپا کمک ماست اما همانقدر که رقابت با کشورهای همسایه برای ما مهم است بازی با اروپایی ها برایمان مهم نیست. سبک کشورهای عربی و همسایه با اروپا متفاوت است و اگر می خواهیم در آسیا جایگاهی کسب کنیم باید بفهمیم رقبای ما چه سبکی دارند. عربستان سعودی، ژاپن، بحرین و غیره. هر کدام سبکی دارند. اگر می خواهیم پیشرفت کنیم، باید برنامه هایمان را تغییر دهیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.