افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

چشم ها را باید شست

  • کد خبر : 370999
چشم ها را باید شست

دکتر صلاح الدین هرسنی ایده آل امروز– پس از اولین نشست خبری دکتر مزیکیان در پنجم شهریورماه، موجی از هجمه ها و هجمه ها علیه پاسخ های وی به سوالات خبرنگاران در شبکه های مجازی و رسانه های خارجی آغاز شد و مثل همیشه برخی از اجراهای او در این برخورد تشبیهی کارتونی بود. و […]

دکتر صلاح الدین هرسنی

ایده آل امروز– پس از اولین نشست خبری دکتر مزیکیان در پنجم شهریورماه، موجی از هجمه ها و هجمه ها علیه پاسخ های وی به سوالات خبرنگاران در شبکه های مجازی و رسانه های خارجی آغاز شد و مثل همیشه برخی از اجراهای او در این برخورد تشبیهی کارتونی بود. و آن را نشانه حماقت خود به دلیل استفاده از ادبیات بومی دانست و شدیداً تأکید کرد که با این ناپختگی سعی در به چالش کشیدن درک مردم ایران، بدنه اجتماعی و حامیان آن دارد، اما بر خلاف این تصور و تصور غالب. مفهوم از دشمنانش که مدام با ضمایر مبهم این و آن با قضاوت های عجولانه صحبت می کنند، خود را پزشک خوبی نشان داد و عملکرد امیدوارکننده ای در راستای روانشناسی شخصیت منحصر به فردش از خود نشان داد.
در واقع در اولین کنفرانس مطبوعاتی او، پزشکان همان هایی بودند که از او انتظار داشتیم و می شناختیم.
او در این نشست خبری خود واقعی خود را نشان داد. می خواستم ساختارهای رایج گذشته و در چارچوب رئیس جمهور مردم، ساختارهای کلیشه ای را ساختارشکنی و آشنایی زدایی کنم.
او می توانست با یک نفر، نقاب و نقاب (یونگی) ظاهر شود، اما خودش بودن را ترجیح داد و شفافیت، صداقت، صمیمیت و سادگی در گفتار را به این نقاب ساختگی و ساختگی ترجیح داد.
از منظر نشانه‌شناسان، آن دسته از منتقدان و مخالفانی که می‌خواستند منظره پزشکان را نشانه حماقت و پوچی بدانند، رفتارشان چیزی بیش از استدلال مردان نافرمان و ریا نیست.
مثلاً بعضی ها مدام در مورد کاپشن خود صحبت می کنند و اینکه چرا پروتکل های پوشش را در چارچوب آداب ریاست جمهوری نمی پذیرند و به پوشیدن کت و شلوار به سبک روسای جمهور کشورهای جهان راضی نمی شوند یا چرا! موهایت تمیز نیست؟!! یا نحوه بالا رفتن از پله های هواپیما در سفر به عراق.
اما همین مخالفان به جای استدلال های نادرست و سفت و سخت خود هرگز در قضاوت های خود نمی گویند که او پزشک است، او جراح قلب و عروق است. او یک سیاستمدار با سابقه است که با وجود 24 سال حضور در ساختار قانونگذاری، هیچ ردی از او در حاشیه قدرت و ثروت دیده نشده است و هرگز تعجب نمی کنند و نمی خواهند ببینند که او صحبت می کند. با تسلط به چندین زبان زنده دنیا و نخبگانی شکل گرفته است.
برخی او را رئیس جمهور بی برنامه می دانند که وظایف ریاست جمهوری خود را به ذکر فرازهایی از قرآن و نهج البلاغه محدود کرده است.
اما واقعیت این است که او هم برنامه دارد و سعی می کند طوری تغییر کند که گردنش را در اجرای نقشه هایش گذاشته باشد.
با توجه به پاسخ به انبوه سوالات خبرنگاران کارگری و کارگری، در اولین نشست خبری خود با موضوعاتی چون: ضرورت بازسازی و ترمیم شکاف بین دولت و مردم از طریق روشنگری خبرنگاران و تحلیلگران، رفع معاشقه. و پاتک ارشاد را خاتمه دهید. و رفع محاصره محاصره شدگان خوب به نظر می رسید. به ویژه پاسخ او به محوری ترین سوال این نشست خبری، یعنی در مورد روابط با آمریکا، چیزی جز پیام صلح، ترویج اخلاق راهبردی و فرهنگ دیپلماتیک تحت دکترین (با دوستان دوستان – با دشمنان بردبار). به این ترتیب باید به مخالفان گفت که هنر نشان دادن عیب و نقص نیست، بلکه هنر کشف و ارائه زیبایی است و آن که فاقد هنر است باید به عیوب نگاه کند. به همین دلیل بهتر است چشمان خود را بشویید و آنها را متفاوت ببینید!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.