افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

حضور پنهانی مسعود مزیکیان در جنگ + عکس

  • کد خبر : 370898
حضور پنهانی مسعود مزیکیان در جنگ + عکس

به گزارش رکنا، مسعود بزیکیان وی در دوران دفاع مقدس در تیم گونی به دست بود. این را عباس حیدری مقدم آرانی، پژوهشگر و نویسنده تاریخ دفاع مقدس می گوید و توضیح می دهد: هر یک از اعضای این تیم اورژانس در شهرهای خود مشغول زندگی بودند. اما سکشان همیشه آماده بود تا وقتی عملیات […]

به گزارش رکنا، مسعود بزیکیان وی در دوران دفاع مقدس در تیم گونی به دست بود.

این را عباس حیدری مقدم آرانی، پژوهشگر و نویسنده تاریخ دفاع مقدس می گوید و توضیح می دهد: هر یک از اعضای این تیم اورژانس در شهرهای خود مشغول زندگی بودند. اما سکشان همیشه آماده بود تا وقتی عملیات بزرگی انجام می شد سریعا به جبهه برسند و مجروحان را مداوا کنند.

در عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس که شاید چند روز یا شاید چند ماه به طول انجامید، گاهی در عرض چند روز حدود هزار نفر مجروح می شدند. حتی ممکن بود در یک شب 3 هزار نفر مجروح شوند. به همین دلیل لازم بود کادر پزشکی همیشه آمادگی حضور در منطقه عملیاتی را داشته باشند، زیرا فرصت و امکانی برای بازگرداندن مجروحان به جبهه وجود نداشت. ارانی می گوید: اگر به سربازان اطلاع می دادند که حضورشان در شب ضروری است، صبح به سمت بیمارستان صحرایی منطقه عملیاتی حرکت می کردند.

این در حالی است که در زمان جنگ حمل هواپیما از نقاط مختلف کشور به جبهه مرسوم نبود و رزمندگان معمولاً با قطار یا اتوبوس به مناطق جنگی می رفتند. ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت دولت دوازدهم که سابقه کار به عنوان پزشک در جبهه را دارد، توضیح می دهد: زمانی که این پزشکان برای مداوای مجروحان عملیات بزرگ به جبهه رفتند، توسط عراقی ها شناسایی شدند. بعثی ها فهمیدند هر وقت این افراد به جبهه می روند یعنی عملیاتی در پیش است.

حریرچی ادامه داد: برای جلوگیری از لو رفتن عملیات و حفظ نظارت، معمولا این افراد پس از شروع عملیات سعی می کردند به سرعت خود را به نیروها برسانند. آرانی می‌گوید وقتی شروع عملیات اعلام شد، پزشکان، جراحان، پرستاران، کمک‌های پرستاری، ماموران اطلاعاتی و… وسایل خود را در کسری از ساعت به فرودگاه بردند و بلافاصله به جبهه اعزام شدند. : هر بار حدود 50، 60 نفر از آنها به جبهه می رفتند که یکی از آنها رئیس جمهور کشورمان مسعود مزیکیان بود.

ابراهیم متولیان، رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور توضیح می دهد: این پزشکان کیف همراه با تجهیزات را حمل می کردند و در زمان لازم با آنها تماس گرفته شد و به صورت کد اعلام شد که سه روز دیگر در اهواز خواهند بود. ، به عنوان مثال.

وی توضیح می دهد: به عنوان مثال در عملیات والفجر 8 که اطلاعات آن بسیار محرمانه بود، در خیابان با پزشکان برخورد کردند و گفتند در فلان تاریخ به اهواز و خرمشهر بیایید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.