افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

پل لاتیدان بزرگترین پل تاریخی خاورمیانه و ایران مرمت می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 370877
پل لاتیدان بزرگترین پل تاریخی خاورمیانه و ایران مرمت می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با همراهی احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندر خمر و ابوموسی در شورای اسلامی و سیدعبدالله. هاشمی عضو انجمن خیرین میراث فرهنگی از پل تاریخی. لاتین بازدید کرد محمد محسنی در این بازدید با بیان اینکه در این بازدید مقرر […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با همراهی احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندر خمر و ابوموسی در شورای اسلامی و سیدعبدالله. هاشمی عضو انجمن خیرین میراث فرهنگی از پل تاریخی. لاتین بازدید کرد

محمد محسنی در این بازدید با بیان اینکه در این بازدید مقرر شد این کلان پروژه مرمتی از طریق مجمع خیرین میراث فرهنگی و مشارکت صنایع مستقر در استان با نظر و حمایت استاندار و مجمع انجام شود. از نمایندگان و با محوریت اداره کل میراث فرهنگی.

وی خاطرنشان کرد که این پل لاتین این پل مربوط به دوره صفویه است که طولانی ترین پل تاریخی ایران با 223 دهانه و بیش از هزار متر طول است. از مسافر در حال حاضر این پل 230 متر طول و 30 دهانه دارد.

محسنی گفت: پل لاتین نمادی از تاریخ، فرهنگ و هویت منطقه است که باید حفظ شود تا به نسل های آینده منتقل شود. و مرمت این پل برای حفظ ارزش های تاریخی و معماری آن انجام می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان تاکید کرد: با بازسازی و فعال سازی مجدد این پل تاریخی، ظرفیت جذب گردشگران داخلی و خارجی به منطقه و پل افزایش می یابد. لاتین با معماری خاص خود می تواند به یکی از جاذبه های مهم گردشگری ایران تبدیل شود.

پل لاتین در شهر بندر خمر در کنار رود کول (انجام دهید) در سال 1377 در فهرست آثار ملی ایجاد و به ثبت رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.