افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

لاوروف: ما سلاح هایی داریم که در صورت استفاده، عواقب بسیار جدی در پی خواهد داشت

  • کد خبر : 370863
لاوروف: ما سلاح هایی داریم که در صورت استفاده، عواقب بسیار جدی در پی خواهد داشت

به گزارش خبرآنلاین ایسنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگو با اسکای نیوز گفت: غرب از نئونازی ها در اوکراین به عنوان ابزار جنگ علیه روسیه استفاده کرد، استفاده از سیستم اوکراین به عنوان ابزار جنگ علیه روسیه. نگرانی اکثریت بین المللی را برانگیخته است. عملیات نظامی در اوکراین از سیستم بین […]

به گزارش خبرآنلاین ایسنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگو با اسکای نیوز گفت: غرب از نئونازی ها در اوکراین به عنوان ابزار جنگ علیه روسیه استفاده کرد، استفاده از سیستم اوکراین به عنوان ابزار جنگ علیه روسیه. نگرانی اکثریت بین المللی را برانگیخته است. عملیات نظامی در اوکراین از سیستم بین المللی چند قطبی دفاع می کند.

وی افزود: واشنگتن اعلام می‌کند که می‌خواهد در میدان نبرد شکست راهبردی را به روسیه وارد کند. غرب از خطوط قرمز عبور کرده و ناتو وارد یک جنگ ترکیبی علیه روسیه شده است، اما مسکو خواهان تشدید تنش نیست. هیچ کس خواهان جنگ هسته ای نیست و مسکو بارها این را گفته است.

لاوروف در ادامه این مصاحبه گفت: آمریکا در ویتنام، افغانستان و عراق نتوانست به اهداف خود دست یابد و دموکراسی به سبک آمریکایی اختراع آمریکاست.

وی با اشاره به وضعیت سلامت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، افزود: بایدن به دلیل شرایط جسمانی و سلامتی که دارد مدت زیادی است که نمی تواند رهبری آمریکا را بر عهده بگیرد.

وزیر امور خارجه روسیه درباره حوادث فلسطین نیز اظهار داشت: فاجعه انسانی در نوار غزه بی سابقه است. واشنگتن همچنان از تصویب قطعنامه های شورای امنیت در مورد آتش بس در غزه جلوگیری می کند. در حال حاضر موضوع مهم برقراری آتش بس دائمی در غزه است. قطعنامه هایی که مستلزم حل مشکلات خاورمیانه است باید بر اساس راه حل دو کشور اجرا شود. برخی از مقامات اسرائیلی بر اساس اصل استثناگرایی مشابه آلمان هیتلری عمل می کنند.

لاوروف درباره قاره آفریقا نیز گفت: ما در روابط خود با کشورهای آفریقایی منافع یکجانبه به دست نیاوردیم و به دنبال آن نیستیم.

وی در خصوص برجام گفت: برجام بر اساس اجماع و احترام متقابل بین همه اعضا عمل می کند. دلار به تدریج در معاملات بین المللی با ارزهای ملی جایگزین می شود تا جایی که بیش از 90 درصد حجم تجارت ما با چین با ارزهای ملی انجام می شود.

لاوروف درباره روابط نظامی کشورش با چین گفت: ما نیازی به ایجاد اتحاد نظامی با چین نداریم و تمرینات نظامی را به طور منظم انجام می دهیم.

وی پس از بیان اینکه روسیه روابط بسیار خوبی با کشورهای عربی دارد، همکاری مسکو و امارات، عربستان سعودی، قطر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را ارزشمند دانست.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان تاکید کرد: ما سلاح هایی داریم که در صورت استفاده، عواقب بسیار سنگینی در پی خواهد داشت و در آمادگی کامل رزمی قرار داریم.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.