افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

دلایل اصلی نارضایتی بانکی تسهیلات وام بانکی 1500 همات.

  • کد خبر : 370833
دلایل اصلی نارضایتی بانکی تسهیلات وام بانکی 1500 همات.

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: محمد شیریجیان معاون سیاست پولی بانک مرکزی در نشست تحلیلی قانون برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران و نظام بانکی با بیان اینکه نظر دستگاه ها در مورد برنامه هفتم بوده است، گفت: وی گفت: آنچه بانک مرکزی در نظر داشت محقق نشد و عملاً در چند بخش […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: محمد شیریجیان معاون سیاست پولی بانک مرکزی در نشست تحلیلی قانون برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران و نظام بانکی با بیان اینکه نظر دستگاه ها در مورد برنامه هفتم بوده است، گفت: وی گفت: آنچه بانک مرکزی در نظر داشت محقق نشد و عملاً در چند بخش از برنامه محقق نشد. در عین حال وارد حوزه اختیارات مسئول سیاست های پولی شده و درگیری هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم مشکلات ساختاری وجود دارد، مانند برنامه های قبلی اولویت های توسعه اقتصادی کشور و مسیر توسعه ای که باید طی شود مشخص نشده است و اولویت ها باید بر اساس مزیت های اقتصادی باشد. اولویت های توسعه اقتصادی کشور مشخص نشده است، چرا؟ اینکه 90 درصد تامین مالی بر عهده سیستم بانکی است اما مشخص نشده است که بر چه اساسی منابع باید تخصیص داده شود. یکی از موضوعات برنامه توسعه بنگاه های خرد است، اما سابقه برنامه های کلان اقتصادی به گونه ای است که این نوع توسعه در دولت های مختلف با شکست مواجه شده است و منابع محدود کشور را به بنگاه های خرد اختصاص می دهیم و این بنگاه ها همسو هستند. با توسعه اقتصادی کشور

بیشتر عدم تعادل های بانکی کشور ناشی از سرایت عدم تعادل از سایر حوزه هاست و در صورت رفع سایر عدم تعادل ها، عدم تعادل بانکی نیز برطرف می شود.

شریجیان تصریح کرد: الگوی توسعه اقتصادی مطلوب ما، الگوی توسعه متمرکز بر شرکت های بزرگ و صادرات محور است که منجر به رقابت پذیری و کیفیت بیشتر محصولات می شود، اولویت بندی برنامه در حل مشکلات مشخص نیست و یک سری ناهماهنگی ها داریم. در ساختار اقتصاد کلان کشور، اما اگر آن را بررسی کنیم، بیشتر ناهنجاری های بانکی در کشور ناشی از سرریز عدم تعادل از سایر حوزه هاست و در صورت رفع سایر عدم تعادل ها، عدم تعادل بانکی نیز برطرف می شود.

معاون سیاست پولی بانک مرکزی گفت: با توجه به محدودیت منابع باید روی حل مسائل علی تمرکز کرد. در برنامه هفتم با مجموعه ای از اهداف و آرمان های متناقض مواجه هستیم که تا رسیدن به اهداف خود فاصله زیادی دارد. در این برنامه گفته می شود متوسط ​​رشد اقتصادی کشور 8 درصد است و گفته می شود در پایان برنامه رشد نقدینگی به 13.8 درصد و در پایان برنامه به 100 درصد وجوه بانکی می رسد. . اضافه برداشت ها حل خواهد شد. اضافه برداشت شده است، به دلیل این مشکلات، تحقق اهداف برنامه که اعتبار و اعتبار اجرایی برنامه است، تبدیل به یک برنامه سفارشی شده است.

رشد نقدینگی امسال 23 درصد با تلورانس 2 درصد است که نظام بانکی می تواند حداکثر 1500 همات به عنوان رد دیون پرداخت کند که باید براساس بودجه 1600 هماتی پرداخت شود.

و افزود: برنامه هفتم یک چشم انداز 5 ساله است که تضمین می کند بودجه به گونه ای تصویب شود که اهداف برنامه نیز محقق شود. پیش بینی رشد نقدینگی در سال جاری 23 درصد با تلورانس 2 درصدی است که نظام بانکی می تواند حداکثر 1500 حمت پرداخت کند که باید بر اساس بودجه 1600 حمتی پرداخت شود.

شیرجیان در پایان سخنان خود تصریح کرد: پرداخت یک سری تسهیلات تکلیفی کمکی به تقویت زیرساخت ها نمی کند و رشد اقتصادی 8 درصدی محقق نمی شود. اهداف برنامه هفتم را ندارد، برای انجام آن ۱۱۵۰۰ منبع نیاز است. به رشد اقتصادی 8 درصدی دست پیدا می کند و 90 درصد بار مالی کشور بر دوش شبکه بانکی است که باعث کاهش قدرت ارائه تسهیلات می شود که در واقع 70 درصد از طریق شبکه بانکی تامین مالی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.