افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

صنعت خودروسازی اروپا در خطر نابودی است

  • کد خبر : 370817
صنعت خودروسازی اروپا در خطر نابودی است

به گزارش بازار، محدودیت های بیش از حد اتحادیه اروپا برای خودروسازان اروپایی منجر به نابودی صنعت خودروسازی اروپا شده است. بلومبرگ هفته گذشته هنگام انتشار گزارشی نسبت به این موضوع هشدار داد. به گزارش بلومبرگ، خودروسازان اروپایی با تهدید جدی برای تعطیلی کارخانه ها و از بین بردن هزاران شغل مواجه هستند. این موضوع […]

به گزارش بازار، محدودیت های بیش از حد اتحادیه اروپا برای خودروسازان اروپایی منجر به نابودی صنعت خودروسازی اروپا شده است. بلومبرگ هفته گذشته هنگام انتشار گزارشی نسبت به این موضوع هشدار داد. به گزارش بلومبرگ، خودروسازان اروپایی با تهدید جدی برای تعطیلی کارخانه ها و از بین بردن هزاران شغل مواجه هستند. این موضوع می تواند موج عظیمی از بیکاری و نارضایتی را در قاره سبز ایجاد کند.

به گزارش بلومبرگ، پنج خودروساز بزرگ اروپایی یعنی ب ام و، مرسدس بنز، استلانتیس، رنو و فولکس واگن در سال گذشته کمتر از ظرفیت خود تولید کردند. آمار بلومبرگ نشان می دهد که این پنج خودروساز برتر اروپایی در سال گذشته تنها با نصف ظرفیت خود خودرو مونتاژ کردند.

تنها نیمی از ظرفیت صنعت خودروسازی اروپا فعال است

در کنار کاهش تولید، مشکل فروش، صنعت خودروسازی اروپا را نیز تهدید می کند. حجم فروش خودرو در اروپا پس از اپیدمی کرونا کاهش یافت، اما پس از پایان همه گیری هنوز به سطح قبلی نرسیده است. فروش خودرو در اروپا سه میلیون کمتر از قبل از همه گیری ویروس کرونا است. کاهش فروش خودرو در قاره سبز باعث شده تا کارخانه ها نیمی از ظرفیت خود را تولید کنند. بدیهی است که وقتی تولید به اوج خود نمی رسد، هزاران شغل در معرض خطر هستند زیرا خودروسازان کارگران مازاد خود را اخراج می کنند.

ماتیاس اشمیت، تحلیلگر بازار خودروی اروپا، در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ، نسبت به عقب افتادن صنعت خودروسازی اروپا از نزدیکترین رقبای خود یعنی آمریکا و چین ابراز نگرانی کرد. به گفته وی، بازار خودروی اروپا منقبض شده و خودروسازان برای به دست آوردن سهمی از این بازار رو به کاهش، وارد نبرد سختی شده اند. ادامه این وضعیت باعث تعطیلی برخی از کارخانه ها می شود.

فولکس واگن، یکی از بزرگترین خودروسازان جهان، در حال بررسی روند تعطیلی کارخانه های خود در آلمان است. ب ام و همچنین با کاهش فروش در چین مواجه شده است که بر تولید این خودروساز فشار وارد کرده است. همزمان با کاهش فروش خودرو، خودروسازان اروپایی اکنون مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای انرژی هستند. همچنین یافتن کارگران ماهر برای ساخت خودرو در اروپا دشوارتر از همیشه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.