افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

واردات اندک محصولات ایرانی به بنگلادش به دلیل ارتباط ضعیف تجار

  • کد خبر : 370780
واردات اندک محصولات ایرانی به بنگلادش به دلیل ارتباط ضعیف تجار

اطلاع رسانی کند بازار و به گزارش اتاق بازرگانی زنجان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی زنجان، منجورول کریم خان چودری بعدازظهر پنجشنبه در جلسه بررسی فرصت های تجاری بلاروس، مالزی و بنگلادش در اتاق بازرگانی زنجان اظهار داشت: در ایران محصولات کشاورزی خوب و بازار مناسب برای آنها وجود دارد. در بنگلادش، اما […]

اطلاع رسانی کند بازار و به گزارش اتاق بازرگانی زنجان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی زنجان، منجورول کریم خان چودری بعدازظهر پنجشنبه در جلسه بررسی فرصت های تجاری بلاروس، مالزی و بنگلادش در اتاق بازرگانی زنجان اظهار داشت: در ایران محصولات کشاورزی خوب و بازار مناسب برای آنها وجود دارد. در بنگلادش، اما به دلیل عدم ارتباط مناسب بین تجار و فعالان اقتصادی، هم اکنون تعداد کمی از این محصولات وارد بنگلادش می شود.

وی بر تعریف سازمان و ایجاد سامانه تعاملات مالی تاکید کرد و گفت: نقش دولت ها در این زمینه مهم است و فعالان اقتصادی در بخش خصوصی باید برای ایجاد مشارکت و تعاملات تجاری تلاش کنند.

سفیر بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران حجم مراودات تجاری ایران و بنگلادش را در حال حاضر 100 میلیون دلار در سال برآورد کرد و افزود: این رقم ظرفیت رسیدن به بیش از یک میلیارد دلار را دارد.

وی با تاکید بر لزوم شناخت و ارتباط هر چه بیشتر فعالان اقتصادی دو کشور، یادآور شد: بنگلادش در حوزه دارویی و منسوجات فعالیت می کند و بسیاری از مواد شیمیایی، پتروشیمی و سیمان را از ایران وارد می کند.

کریم خان چودری با ادعای اینکه برخی از سنگ های معدنی نیز از زنجان وارد بنگلادش می شود، گفت: فعالان اقتصادی ایران اطلاعات کافی از بازار بنگلادش دارند و فعالان بنگلادشی به خوبی وضعیت ایران را می شناسند.

وی با اشاره به نزدیکی ارضی دو کشور خاطرنشان کرد: تجار به خوبی یکدیگر را درک می کنند، بنابراین باید در توسعه روابط دقت شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.