افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

حمله پهپاد به انبار مهمات/فیلم

  • کد خبر : 370774
حمله پهپاد به انبار مهمات/فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته نیروهای اوکراینی با پهپاد به انبار مهمات روسیه در تیکورتسک در 300 کیلومتری مرز درگیری حمله کردند. با پیشرفت فناوری و استراتژی های نظامی، ارتش ها در سراسر جهان به طور فزاینده ای بر بهبود قابلیت های خود برای ساخت و استقرار پهپادها و همچنین روبات های هدایت شونده […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته نیروهای اوکراینی با پهپاد به انبار مهمات روسیه در تیکورتسک در 300 کیلومتری مرز درگیری حمله کردند.

با پیشرفت فناوری و استراتژی های نظامی، ارتش ها در سراسر جهان به طور فزاینده ای بر بهبود قابلیت های خود برای ساخت و استقرار پهپادها و همچنین روبات های هدایت شونده در خشکی و دریا متمرکز شده اند.

پیروزی در جنگ های مدرن توسط ارتش هایی به دست می آید که از برتری هوشی برخوردارند. هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به حسگرهای “الکترواپتیکال” و “مادون قرمز” و فاصله یاب لیزری ابزارهای موثری برای ردیابی اهداف و ارائه اطلاعات در زمان واقعی هستند.

شرایط جغرافیایی در میدان جنگ و اطراف آن هرگز مساعد نیست. با تشدید عملیات، راه‌های اصلی تدارکات، پل‌ها، جاده‌ها، پادگان‌ها و مراکز نظامی احتمالاً تخریب یا قطع می‌شوند. این وضعیت به شدت بر تدارکات و روحیه سربازان تأثیر می گذارد. در چنین شرایطی روش سنتی تحویل تدارکات آشفته خواهد بود و پهپادها می توانند این وظیفه را بر عهده بگیرند. پهپادها می توانند در فواصل کوتاه و طولانی مورد استفاده قرار گیرند و اقلام ضروری مانند مهمات، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، ابزار ضروری برای ادامه بقا، پست نظامی و سایر ابزار و تجهیزات نظامی را به نیروهای خط مقدم تحویل دهند و زنجیره تامین آنها را زنده نگه دارند.

پهپادهای رزمی می توانند در طیف گسترده ای از ماموریت های نظامی و در صحنه هایی که انسان ها نمی توانند با قابلیت های مشابه عمل کنند، عمل کنند. این پهپادها با ارائه تصویر مستقیم از صحنه نبرد و هشدارهای به موقع می توانند جان سربازان را نجات دهند. پهپادها در طول عملیاتی که نیاز به واکنش سریع دارند، نقش حیاتی دارند. عملکرد آن برای صرفه جویی در زمان لازم برای خنثی کردن دشمن مهم است. پهپادهای رزمی قادر به حمل و پرتاب موشک های هوا به زمین و بمب های هدایت شونده یا سایر سلاح های دقیق و همچنین سیستم های ردیابی و هدایت با حداکثر دقت هستند.

نیروهای مسلح در سراسر جهان در مناطق سخت و خطرناک مانند کوه ها، دریاها، جنگل ها و بیابان ها فعالیت می کنند. در هنگام بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و آتش سوزی های بزرگ یا حمله دشمن به یک مکان خاص، پهپادهای مجهز به دوربین های معمولی و تصویربرداری حرارتی می توانند نقش استثنایی در جستجو و نجات مجروحان، مجروحان و مفقودان ایفا کنند. .

ادارات ارتباطات نیروهای مسلح همواره در آماده باش هستند و واکنش لازم را نشان می دهند. در چارچوب مأموریت های آشفته، جریان اطلاعات باید از فواصل چند صد کیلومتری بین یگان های زمینی و فرماندهان آنها مستمر باشد تا بتوانند تلاش های خود را برای موفقیت در مأموریت خود سازماندهی و هماهنگ کنند. ایستگاه های تکرار کننده معمولی با استفاده از آنتن های ثابت و موبایل نصب شده بر روی خودرو یا با استفاده از هلیکوپتر و ماهواره که گزینه های گران تری هستند نصب می شوند. علاوه بر این، جبهه‌های جنگ ممکن است دارای پوشش گیاهی متراکم، ساختمان‌های بلند یا سایر موانع طبیعی باشند که سیگنال‌های رسیدن به اهداف را ضعیف می‌کنند. هواپیماهای بدون سرنشین را می توان با تجهیز آنها به تجهیزات ارتباطی مانند تکرار کننده (سیستم های رله) و پرواز بر فراز مناطق استراتژیک برای تقویت و انتقال داده های صوتی، تصویری و الکترونیکی مستقر کرد.

پهپادها با ارسال تصاویر و داده های الکترونیکی مانند اطلاعات ماهواره GPS یا پرتاب پرتو لیزر بر روی اهداف دشمن می توانند موقعیت خود را برای شلیک توپخانه یا حملات هوایی دقیق با بمب های هدایت شونده لیزری در اختیار نیروها قرار دهند.

نقشه ها بهترین دوست یک سرباز هستند. نیروها از آنها برای برنامه ریزی استراتژیک، تعیین موقعیت نیروهای دوست و دشمن، طراحی عملیاتی و هماهنگی بین ذینفعان استفاده می کنند. در فرآیند تهیه نقشه‌های جنگی از نقشه‌ها و داده‌های جغرافیایی دقیق استفاده می‌شود و پهپادها می‌توانند نقشه‌های سه‌بعدی دقیقی از منطقه مورد نظر در حین پرواز تهیه کنند و اطلاعات قابل اجرا را به‌صورت بلادرنگ جمع‌آوری و ارسال کنند. این تکنیک بر اساس تصاویر هوایی موسوم به “فتوگرامتری” نقشه هایی تولید می کند و به این ترتیب سربازان می توانند در عرض چند دقیقه تصاویر و نقشه های سه بعدی از منطقه عملیاتی داشته باشند.

واقعیت ناخوشایند در جنگ‌های آینده این است که در صورت حملات شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای توسط دشمن یا گروه‌های تروریستی، احتمالاً جبهه داخلی آماده نیست. علاوه بر این، همیشه احتمال نقص فنی در انبارهای اسلحه یا حوادث فنی ناخواسته در هنگام حمل مهمات یا سیستم های تسلیحاتی وجود دارد. در چنین مواقعی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مفید است. پهپادها ضمن ارائه نظارت در زمان واقعی، می توانند حضور انسان در محیط های مضر و خطرناک را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

2272227

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.