افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

طرز تهیه نخود شیرین / دستور تهیه و اندازه های آسان با لیوان

  • کد خبر : 370621
طرز تهیه نخود شیرین / دستور تهیه و اندازه های آسان با لیوان

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- آیا تا به حال لذت پخت کیک و شیرینی در خانه را تجربه کرده اید؟ لذت ورز دادن مواد، مخلوط کردن و آماده کردن خمیر و لعاب، گذاشتن در فر و عطری که بعد از مدتی تمام خانه را پر می کند… و بعد لذت […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- آیا تا به حال لذت پخت کیک و شیرینی در خانه را تجربه کرده اید؟ لذت ورز دادن مواد، مخلوط کردن و آماده کردن خمیر و لعاب، گذاشتن در فر و عطری که بعد از مدتی تمام خانه را پر می کند… و بعد لذت بردن از کیک و شیرینی های تازه ای که با مواد با کیفیت پختید. . طعمی دارد که هرگز تجربه نکرده اید!

علاوه بر کیک های خونگی مانند کیک شکلاتی، کیک هویج و گردو و کیک ساده، کیک های خونگی نیز بسیار آسان تهیه می شوند و با چای یا قهوه عالی هستند. پفک گردو، پفک برنجی و پفک نخودچی از جمله محبوب ترین شیرینی های خونی هستند که طرز تهیه پفک نخودچی را به شما آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه نخود شیرین.

2 لیوان آرد نخودچی

3 قاشق غذاخوری آرد سفید

یک فنجان پودر قند

نصف لیوان روغن جامد

نصف قاشق چایخوری پودر هل

طرز تهیه نخود شیرین

مرحله اول

آرد نخودچی و آرد سفید را دو یا سه بار در ظرفی الک کنید. پودر قند و پودر هل را در ظرفی جداگانه الک کنید.

مرحله دوم

حالا روغن جامد را به مخلوط پودر قند و هل اضافه کنید و مخلوط کنید. این مخلوط را با همزن برقی بزنید تا رنگ آن روشن و بافت آن کرمی شود. آرد الک شده را در سه مرحله به مخلوط شکر و روغن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود.

شیرینی-نخودچی-4

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را با نوک انگشت در وسط کاسه جمع کنید. استفاده از نوک انگشتان به دلیل وجود روغن جامد است تا حرارت کف دست روغن را باز نکند. حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید و حدود 8 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم

فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. خمیر را از یخچال خارج کرده و با وردنه روی کیسه فریزر به ضخامت یک سانتی متر پهن کنید و با قالب های مخصوص کوکی به خمیر فرم دهید.

شیرینی-نخودچی-5

مرحله پنجم

کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید سپس شیرینی ها را در سینی بچینید و در صورت تمایل با پودر پسته، پودر بادام، کنجد یا سیاه دانه تزئین کنید.

مرحله ششم

سینی فر را در وسط قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 20 دقیقه بپزند. کراکر نخودی سریع می سوزد و بعد از 15 دقیقه باید کراکرها را چک کنید.

مرحله هفتم

بعد از پخت شیرینی ها، سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا خنک شوند و سپس در ظرف دربسته قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید تا آماده استفاده شوند.

شیرینی-نخودچی-6

اگر به آشپزی علاقه دارید صفحه آشپزی سایت شایانوز را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.