افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

گوگل به جنگ با تصاویر جعلی می رود

  • کد خبر : 370615
گوگل به جنگ با تصاویر جعلی می رود

آفتاب نیوز: گوگل می خواهد به شما کمک کند تا تشخیص دهید عکسی که آنلاین می بینید واقعی است یا خیر. با استفاده روزافزون از برنامه های تولید عکس با هوش مصنوعی و نرم افزارهای ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی، گاهی اوقات تشخیص صحت تصاویر دشوار است. در ماه های آینده، گوگل می گوید […]

آفتاب نیوز:

گوگل می خواهد به شما کمک کند تا تشخیص دهید عکسی که آنلاین می بینید واقعی است یا خیر. با استفاده روزافزون از برنامه های تولید عکس با هوش مصنوعی و نرم افزارهای ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی، گاهی اوقات تشخیص صحت تصاویر دشوار است. در ماه های آینده، گوگل می گوید فناوری جدیدی به نام «درباره این تصویر» به شما کمک خواهد کرد.

این ویژگی بخشی از “اعتبار محتوا” است، یک استاندارد فنی برای ردیابی منشأ و تاریخچه دارایی های آنلاین. با استفاده از ابرداده یک عکس، درباره این تصویر می‌توان تعیین کرد که آیا عکس اصلی است، توسط نرم‌افزار ویرایش شده است یا کاملاً توسط هوش مصنوعی تولید شده است. گوگل این ابزار را با همکاری Content Provenance and Authenticity Alliance (C2PA) توسعه داده است که به مسائل مربوط به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می پردازد.

این ویژگی در Google Images، Google Lens و Circle to Search در دسترس خواهد بود. وقتی تصویری با ابرداده C2PA در جستجو ظاهر می‌شود، می‌توانید با کلیک کردن روی «درباره این تصویر» درباره منشأ آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

گوگل می گوید که سیستم تبلیغاتی آن به زودی یکپارچه سازی C2PA را آغاز خواهد کرد و از آن برای اعمال سیاست های تبلیغاتی در طول زمان استفاده خواهد کرد. این غول فناوری همچنین در حال بررسی راه‌هایی برای استفاده از C2PA در یوتیوب است تا اطلاعاتی درباره نحوه تولید محتوا، مانند مدل دوربین خاص مورد استفاده، به بینندگان ارائه دهد.

آمازون هفته گذشته به کمیته C2PA ملحق شد و موافقت کرد که محتوای تولید شده توسط سازنده تصویر Titan خود را اعتبار دهد و این ابزار را به AWS Elemental MediaConvert اضافه کند.

از آنجایی که Adobe یکی از اعضای موسس C2PA است، برنامه‌های ویرایشی مانند Photoshop و Lightroom داده‌های خاصی را اضافه می‌کنند، اما بسیاری از برنامه‌ها این کار را نمی‌کنند، بنابراین ممکن است در ابتدا تعداد عکس‌ها در برنامه‌های “درباره این تصویر” کم باشد.

همچنین به نظر می رسد که می توانید با حذف ابرداده از یک عکس، سیستم گوگل را دور بزنید، اما این نقطه شروع خوبی در مبارزه با اطلاعات نادرست است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.