افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

ویژگی های جهان اسلام باید انگیزه «تشکیل امت اسلامی» را تقویت کند.

  • کد خبر : 370596
ویژگی های جهان اسلام باید انگیزه «تشکیل امت اسلامی» را تقویت کند.

اطلاع رسانی کند دنیای ماناهمزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت خاتمی به فرمان حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) و امام صادق (ع) رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار جمعی از مسئولان نظام و سفیران اسلام، درس بزرگی گرفته شد. کشورها و میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت و همچنین اقشار […]

اطلاع رسانی کند دنیای ماناهمزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت خاتمی به فرمان حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) و امام صادق (ع) رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار جمعی از مسئولان نظام و سفیران اسلام، درس بزرگی گرفته شد. کشورها و میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت و همچنین اقشار مختلف مردم نبوی را عنصری ملت ساز دانستند و بر نقش صفات در تشکیل امت اسلامی و وحدت جهان اسلام تاکید کردند و گفتند: با با تشکیل امت اسلامی، مسلمانان با قدرت درونی خود می توانند غده سرطانی و بدخیم رژیم صهیونیستی فلسطین را از بین ببرند و نفوذ، سلطه و دخالت قهری آمریکا را نیز برای نابودی این منطقه از بین ببرند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (علیه السلام) میلاد پیامبر اسلام (ص) را مقدمه ختم نبوت یعنی ختم و خاتم خواندند. کامل روایتی از سعادت بشری است و می گوید: پیامبران الهی رهبران نهضت بشری در طول تاریخ هستند کسانی که راه را نشان می دهند و با بیداری فطرت و قدرت اندیشه و خرد به مردم قدرت تشخیص راه را می دهند.

وی نحوه دعوت پیامبران را در ادوار مختلف برشمرد و با تاکید بر اینکه پیشوای اصلی و نهایی کاروان بزرگ تاریخ بشریت وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) بود، افزود: پیامبر اسلام یک سیر کامل و جامع را به ارمغان آورده است. درسی برای زندگی یکی از بزرگترین درس های نبوی برای ما امت سازی و تشکیل امت اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی مبارزات 13 ساله پیامبر(ص) در مکه مکرمه و سختی ها، مشکلات، گرسنگی ها و فداکاری های آن زمان و بعد از هجرت را زمینه ساز تأسیس امت اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: امروز کشورهای اسلامی متعددند و حدود دو میلیارد مسلمان در جهان زندگی می کنند، اما نمی توان نام «امت» را بر این مجموعه گذاشت، زیرا امت مجموعه ای است که هماهنگ و با انگیزه به سوی هدف پیش می رود. اما امروز ما مسلمانان دچار تفرقه شده ایم.

حضرت آیت الله خامنه ای نتیجه تفرقه مسلمانان را تسلط دشمنان اسلام و نیاز برخی کشورهای اسلامی به حمایت آمریکا عنوان کردند و افزودند: اگر مسلمانان تفرقه نداشتند می توانستند یک گروه واحد تشکیل دهند. حمایت و استفاده از امکانات یکدیگر که از بین همه قدرت های بزرگ قدرتمندتر بود و دیگر نیازی به وابستگی به آمریکا نداشت.

وی با برشمردن عوامل مؤثر در شکل گیری امت اسلامی، گفت: حکومت های اسلامی می توانند در این زمینه مؤثر باشند، اما انگیزه آنها قوی نیست و این وظیفه خواص جهان اسلام یعنی سیاستمداران، علما است. ، دانشمندان، دانشگاهیان، طبقات و روشنفکران تأثیرگذار، شاعران، نویسندگان و تحلیلگران. ایجاد این انگیزه در دولتمردان سیاسی و اجتماعی است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگر 10 سال مطبوعات جهان اسلام درباره اتحادیه اسلامی مقاله بنویسند، شاعران شعر بنویسند، اساتید دانشگاه تحلیل کنند و علمای دین حکم صادر کنند، بدون شک شرایط به کلی تغییر می کند. و با بیداری ملت‌ها، از دولت‌ها نیز خواسته می‌شود تا در مسیر پیشروی کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایجاد وحدت و تشکیل امت اسلامی را دشمنان سرسختی دانستند و فعال شدن گسل‌های داخلی امت اسلامی به‌ویژه گسل‌های دینی و مذهبی را یکی از مهم‌ترین راهبردهای خصمانه برای جلوگیری از وقوع جنگ برشمردند. تشکیل امت اسلامی و افزود: دلیلش این است که امام بزرگوار ما قبل از پیروزی انقلاب همه بر وحدت شیعه و سنی تاکید داشتند، یعنی قدرت جهان اسلام از وحدت می آید.

وی در خصوص پیام وحدت ایران به جهان اسلام به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم پیام وحدت ما در جهان صادقانه تلقی شود باید در درون خود متحد عمل کنیم و به سمت اهداف واقعی و اختلاف نظر و اختلاف نظر حرکت کنیم. سلایق نباید بر همکاری و همبستگی ملت تأثیر بگذارد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جنایات آشکار و وقیحانه صهیونیست ها در غزه، کرانه باختری، لبنان و سوریه گفتند: عاملان جنایات آنها مردان جنگ نیستند، بلکه مردم هستند و زمانی که شکست خوردند. حمله به مردان جنگی در فلسطین، خشم جاهلانه و بدخواهانه آنها را بر سر آنها فرو برد. بیمارستان ها را از نوزادان، کودکان و بیماران خالی کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت این وضعیت فاجعه‌بار را ناتوانی جامعه اسلامی در استفاده از توان داخلی دانستند و با تأکید مجدد بر قطع کامل روابط اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی، افزودند: کشورهای اسلامی نیز باید کاملاً تضعیف شوند. روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی و حملات، موجب تقویت سیاست و مطبوعات می شود و به وضوح نشان می دهد که آنها در کنار ملت فلسطین هستند.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.