افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

شکست دومینو در بزرگترین اقتصاد اروپا به دلیل کاهش فروش خودروهای الکتریکی

  • کد خبر : 370580
شکست دومینو در بزرگترین اقتصاد اروپا به دلیل کاهش فروش خودروهای الکتریکی

به گزارش بازار، آلمان که در هفته های اخیر با اخبار بد اقتصادی مواجه شده بود، در ماه گذشته به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، با کاهش فروش خودرو در اروپا مواجه شد. انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد که تحویل خودروهای الکتریکی در بزرگترین بازار خودروی منطقه در ماه آگوست با کاهش 69 درصدی […]

به گزارش بازار، آلمان که در هفته های اخیر با اخبار بد اقتصادی مواجه شده بود، در ماه گذشته به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، با کاهش فروش خودرو در اروپا مواجه شد.

انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد که تحویل خودروهای الکتریکی در بزرگترین بازار خودروی منطقه در ماه آگوست با کاهش 69 درصدی به بیش از 27000 دستگاه رسیده است. این تغییر پس از آن صورت می گیرد که فروش در آلمان یک سال پیش به دنبال پایان مشوق های دولتی برای خودروهای شرکت های برقی افزایش یافت.

بزرگترین اقتصاد اروپا از موجی از ناکامی ها در هسته صنعتی خود می چرخد. فولکس واگن، بزرگ‌ترین خودروساز قاره، برای اولین بار کارخانه‌های داخلی خود را در آلمان به دلیل کاهش تقاضا تعطیل می‌کند. بی ام و پیش بینی درآمد سالانه خود را کاهش داد و بخشی از آن را کاهش فروش خودروهای الکتریکی عنوان کرد.

کنستانتین گال، رئیس بخش تحرک اروپای غربی گفت: اقتصاد آلمان در حال رشد نیست و هم مصرف کنندگان و هم سرمایه گذاران در حال عقب نشینی هستند. تنش ها و درگیری های ژئوپلیتیکی بر احساسات تأثیر می گذارد.

تقاضا برای خودروهای برقی در حال کاهش است زیرا دولت‌ها از مشوق‌های پرهزینه خودداری می‌کنند و آلمان پیشتاز کاهش سرعت در سراسر اروپا است. سهم بازار خودروهای الکتریکی در این منطقه در ماه آگوست به 14 درصد کاهش یافته است که نسبت به 15 درصد در این زمان در سال گذشته کاهش یافته است، که خودروسازان را بر آن داشت تا استراتژی های خود را از موتورهای احتراقی تغییر دهند. با کاهش مشوق‌های دولتی در چندین کشور، مصرف‌کنندگانی که با هزینه‌های بالای زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، از خرید خودروهای برقی نسبتاً گران قیمت اجتناب می‌کنند.

در سراسر اروپا، ثبت نام خودروهای جدید در ماه گذشته با کاهش 16.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 755.717 میلیون دستگاه رسید و در فرانسه و ایتالیا نیز کاهش یافت.

بلومبرگ گزارش داد که کاهش خودروهای الکتریکی می تواند خودروسازانی مانند فولکس واگن و رنو را در معرض جریمه های سنگینی قرار دهد زیرا قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا برای انتشار آلایندگی ناوگان در سال آینده اجرایی می شود. بریتانیا تنها بازار بزرگی بود که فروش خودروهای الکتریکی در آن افزایش یافت، با افزایش 10.8 درصدی. رنو یکی از شرکت‌هایی است که با توجه به رکود اقتصادی و هزینه‌های احتمالی برای صنعت، از بروکسل می‌خواهد برای اهداف خودروهای الکتریکی خود انعطاف‌پذیری داشته باشد.

حتی فراتر از خودروهای برقی گران قیمت، اروپایی ها خودروهای کمتری می خرند. از زمان رسیدن به اوج فروش در حدود 15 میلیون واحد در سال 2019، هجوم مداوم مشکلات، از جمله بیماری همه گیر، اختلالات زنجیره تامین، تورم و تداوم ضعف اقتصادی، به ویژه در آلمان، بر فروش تاثیر گذاشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.