افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

«شاخص ها» ملاک انتخاب مدیران محیط زیست استانی است نه درخواست و مشاوره

  • کد خبر : 370556
«شاخص ها» ملاک انتخاب مدیران محیط زیست استانی است نه درخواست و مشاوره

به گزارش رکنا، امروز مصادف با میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) است. این هفته عید و وحدت را به همکارانم و ملت ایران تبریک می گویم. این روزها که شاهد جنایات رژیم اسرائیل هستیم، بار دیگر اهمیت وحدت میان مسلمانان آشکار می شود. در سالروز آغاز هفته دفاع مقدس یاد و […]

به گزارش رکنا، امروز مصادف با میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) است. این هفته عید و وحدت را به همکارانم و ملت ایران تبریک می گویم. این روزها که شاهد جنایات رژیم اسرائیل هستیم، بار دیگر اهمیت وحدت میان مسلمانان آشکار می شود. در سالروز آغاز هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع محیط زیست را گرامی می دارم.

در جلسه یکشنبه هفته گذشته هیئت دولت گزارشی از سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به عراق ارائه شد. من در مورد کانون های گرد و غبار عراق که استان های غربی و جنوب غربی کشورمان را تحت تاثیر قرار می دهد صحبت کردم. دکتر عراقچی وزیر امور خارجه نیز تاکید کرد: یکی از موضوعات مهمی که پس از این سفر در قالب هیات های دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، مسائل زیست محیطی و پیگیری توافقات قبلی دو کشور در این زمینه است.

هفته گذشته کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا تشکیل شد. من به مدت دو دهه در سطوح مختلف تجربه و مدیریت در این کارگروه عضویت داشتم. اکنون که پس از وقفه ای چند ساله به این کارگروه بازگشته ام، برخی موارد در روند اجرایی کارگروه قابل تامل بود.

سطح شرکت کنندگان در جلسه (البته به استثنای دو دستگاهی که در سطح معاونت حضور داشتند) و گزارش های ارائه شده برای اجرای وظایف پیش بینی شده در قانون هوای پاک نشان می دهد که پس از گذشت هفت سال از ابلاغ قانون هوای پاک، در صورتی که رویکرد یازده دستگاه اصلی (در بحث آلودگی هوا، 23 دستگاه موثر است، اما 11 دستگاه مسئول اصلی محسوب می شوند)، مانند همیشه مبتنی بر توجیه اقدامات و عدم مسئولیت است. . باید بدانیم که اگر این رویکرد ادامه پیدا کند، بر روی پاشنه می چرخد ​​و به جای حرکتی موثر در راستای اجرای قانون و آیین نامه های اجرایی قانون، آثار کوتاه مدت و ناپایدار با ضرب الاجل باقی می ماند. برای رسیدگی به آلودگی هوا در روزهایی که کیفیت هوای ناسالم و شرایط اضطراری وجود دارد.

در روزهای آینده با وزرای دستگاه های اصلی مرتبط با آلودگی هوا مشورت خواهم کرد و خواستار حضور موثر و همکاری جدی آنها در جلسات کارگروه خواهم بود. با نگاه واقع بینانه به موانع پیش رو در اجرای قانون به ویژه عدم تعادل انرژی، می توان در هر هفت محور اقداماتی را برای کاهش آلودگی هوا در چارچوب برنامه انجام داد که منجر به کاهش روزهای ناسالم می شود. در کلان شهرها البته باید بپذیریم که معضل آلودگی هوا پیچیده و چندوجهی است و در کوتاه مدت قابل حل نیست. اگر همه مسئولان این پیچیدگی را بپذیرند، می‌توانیم با توافق بر سر مشکل و راه‌حل‌های آن و کمک‌های مردمی، برای بهبود کیفیت هوا در میان‌مدت برنامه‌ریزی کنیم. ما به همراه همکارانم در تلاش برای دستیابی به این توافق و همکاری موثر هستیم.

سه شنبه هفته گذشته مهلت ارسال رزومه نامزدهای ریاست ادارات استان به پایان رسید. در مجموع 280 رزومه به دست همکارانم در سازمان رسیده است. از میان نامزدهای ریاست کل استان ها 27 نفر زن و بقیه مرد هستند.

استان هایی مانند کردستان، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و فارس بیشترین کاندید را برای مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست دارند و استان هایی مانند خراسان شمالی، اصفهان، قم، سمنان و لرستان کمترین کاندیدای مدیریت را دارند. . . همکاران من در کمیته بررسی سوابق به دو بخش شاخص های کلی (مانند دست پاک، حسن شهرت، توانایی جذب مشارکت مردمی و …) و شاخص های تخصصی (تجربه حرفه ای، درک دقیق مسائل استانی، آموزش مرتبط، علمی) تقسیم می شوند. و مدیران اجرایی). دستاوردها و غیره) ) مدارک و سوابق دریافتی را به دقت بررسی کرده و بر اساس شاخص های تعیین شده به داوطلبان امتیاز دهید. در مرحله بعد شخصاً با داوطلبان نهایی هر استان مصاحبه می کنیم.

در بین داوطلبان افرادی هستند که ممکن است برای سمت مدیر کل استان انتخاب نشوند اما با توجه به تجربه آنها از ظرفیت آنها در سایر مسئولیت ها استفاده خواهیم کرد. ما در مورد این روند گزارش خواهیم داد.

همانطور که انتظار می رفت، در روزهای اخیر افراد مختلف سعی کرده اند از طریق تماس و پیام، مردم را برای مدیریت استان ها توصیه کنند. من و همکارانم نظرات دلسوزانه همه را می شنویم، اما در مواردی که عده ای سعی می کنند با مشاوره از مجاری مختلف، فردی را به عنوان مدیر کل یا مدیر ارشد به سازمان معرفی کنند. معیار تصمیم گیری ما به شاخص های عمومی و تخصصی اشاره دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.