افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
9

رام کردن احساسات ناشی از هپاتیت C

  • کد خبر : 3705
رام کردن احساسات ناشی از هپاتیت C

شما مبتلا به هپاتیت C هستید، بیماری ناشی از ویروسی که مسری است و به کبد حمله می کند. شاید شما بدانید که چگونه آن را به دست آورده اید. شاید شما این کار را نکنید. در هر صورت، ویروس می تواند تنها بخشی از مشکل باشد. اکنون که پزشک به شما گفته است که […]


شما مبتلا به هپاتیت C هستید، بیماری ناشی از ویروسی که مسری است و به کبد حمله می کند. شاید شما بدانید که چگونه آن را به دست آورده اید. شاید شما این کار را نکنید.

در هر صورت، ویروس می تواند تنها بخشی از مشکل باشد. اکنون که پزشک به شما گفته است که هپاتیت C دارید، برای مبارزه با طیفی از احساسات سرگردان که اغلب به اندازه خود ویروس دشوار است، مقابله کنید.

راه هایی برای آرام کردن اعصاب و آسودگی خیالتان وجود دارد.

آنچه شما با آن روبرو هستید

ترس و اضطراب: اکثر افراد مبتلا به هپاتیت C هیچ علامتی ندارند. حتی اگر سال‌ها آن را داشته باشید، ممکن است تب، خستگی، حالت تهوع، استفراغ و سایر مواردی که برخی از افراد مبتلا به این ویروس دارند را نداشته باشید.

با این حال، پزشکان به شما خواهند گفت که هپاتیت C یک بیماری جدی است که می تواند باعث آسیب دائمی به کبد، از جمله سرطان و زخم کبد (سیروز) شود. هپاتیت C در یک کلام ترسناک است.

“من فکر می کنم ترس احتمالاً اولین چیز است: “یعنی چه؟” لوسیندا کی پورتر، نویسنده دو کتاب در مورد تجربه خود با هپاتیت C می گوید.

«اگر چیزی در مورد هپاتیت C نمی‌دانید و به اینترنت سر می‌زنید – که به نظر می‌رسد بسیاری از مردم قبل از مراجعه به پزشک خود به آن مراجعه می‌کنند – ممکن است پیامدهای مختلفی از جمله مرگ را مشاهده کنید. یا ببینید که این یک بیماری عفونی است و این ترس را داشته باشید که ممکن است فرد دیگری را آلوده کنید. این یک ترس بزرگ است.»

ترس ها ادامه می یابند:

  • آیا قرار است ناتوان کننده باشد؟
  • آیا می توانید شخص دیگری را آلوده کنید؟
  • آیا شما قادر به کار خواهید بود؟
  • چگونه می خواهید هزینه درمان خود را پرداخت کنید؟
  • چگونه می خواهید از خانواده خود مراقبت کنید؟
  • چگونه می خواهید وام مسکن را پرداخت کنید؟

پورتر که به عنوان مدافع هپاتیت C کار می کند و برای hepmag.com و hcvadvocate.org می نویسد، می گوید: «وقتی بیشتر یاد می گیرید، متوجه می شوید که هپاتیت C اینطور کار نمی کند. “اگر در مراحل اولیه در مورد آن بدانید و اطلاعات خوب و محکمی به دست آورید، متوجه می شوید که این ترس ها معمولاً محقق نمی شوند.”



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=3705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.