افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

آغاز بارندگی های پاییزی از هفته دوم مهرماه + جزئیات هواشناسی

  • کد خبر : 370392
آغاز بارندگی های پاییزی از هفته دوم مهرماه + جزئیات هواشناسی

به گزارش رکنا و به نقل از تسنیم، صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی خطرات هواشناسی و مدیریت بحران کشور در گفتگو با اکامی. خبرگزاری تسنیم وی در خصوص وضعیت اقلیمی کشور و آغاز بارندگی های پاییزی گفت: در خصوص پیش بینی بارندگی ها در پاییز باید توجه داشت که پیش بینی فصلی است که […]

به گزارش رکنا و به نقل از تسنیم، صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی خطرات هواشناسی و مدیریت بحران کشور در گفتگو با اکامی. خبرگزاری تسنیم وی در خصوص وضعیت اقلیمی کشور و آغاز بارندگی های پاییزی گفت: در خصوص پیش بینی بارندگی ها در پاییز باید توجه داشت که پیش بینی فصلی است که با خطاهای زیادی همراه است.

وی افزود: اما با توجه به مدل ها و نقشه های هواشناسی، پاییز آینده کمتر از میانگین بلندمدت خواهد بود. البته این به معنای عدم بارندگی نیست بلکه مجموع بارش های فصل پاییز کمتر از میانگین بلندمدت کشور خواهد بود.

وی یادآور شد: طبق نقشه های هواشناسی در هفته اول پاییز در اکثر مناطق کشور بارندگی وجود ندارد.

رئیس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: البته در برخی مناطق باران می بارد. برای امروز در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران بارندگی داریم.

ضیائیان تصریح کرد: فردا یکشنبه 11 مهر 1403 در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و شمال اردبیل بارندگی خواهیم داشت و تا دوشنبه دوم مهرماه فقط در برخی نقاط آذربایجان شرقی بارش خفیف خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه هفته اول پاییز در اکثر مناطق کشور بدون بارندگی می گذرد، گفت: اولین بارندگی های پاییزی کشور از هفته دوم مهرماه آغاز می شود. سامانه بارشی این هفته از غرب کشور وارد شده و اولین بارندگی پاییزی ایران را رقم خواهد زد.

و افزود: احتمال بارندگی در هفته دوم پاییز برای تهران ضعیف است.

وی در خصوص دمای هوای تهران افزود: طی دو سه روز آینده (تا سه شنبه) دمای هوای تهران افزایش می یابد. از چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا در تهران مجددا کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.