افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

زنان موتور محرکه و موتور وحدت در جوامع اسلامی هستند/اسلام غنی ترین الگوها در حوزه زنان و حقوق آنهاست.

  • کد خبر : 370340
زنان موتور محرکه و موتور وحدت در جوامع اسلامی هستند/اسلام غنی ترین الگوها در حوزه زنان و حقوق آنهاست.

به گزارش رکنا، نشست بین المللی زنان در حاشیه سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور بیش از 30 زن از کشورهای مختلف برگزار شد. زهرا بهروز آذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر ضرورت ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی گفت: اسلام دینی است که پیروان خود را به […]

به گزارش رکنا، نشست بین المللی زنان در حاشیه سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور بیش از 30 زن از کشورهای مختلف برگزار شد.

زهرا بهروز آذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر ضرورت ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی گفت: اسلام دینی است که پیروان خود را به وحدت و همزیستی مسالمت آمیز فراتر از مرزهای زبانی، قومی و نژادی دعوت می کند. وی همچنین تصریح کرد که مسئله زنان موضوعی است که همه باید در آن اتفاق نظر داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: اسلام یکی از غنی ترین الگوها را برای زنان و حقوق آنها ارائه می دهد. زن در اسلام مظهر عشق و عظمت است و تاریخ مملو از نمونه هایی از زنان قدرتمند و تأثیرگذار است که در هر دو عرصه علمی و اقتصادی و اجتماعی نقش آفرینی می کنند.

وی با اشاره به اینکه اسلام دیدگاه های بسیار والا و منحصر به فردی نسبت به زن دارد که متأسفانه اغلب نادیده گرفته می شود، گفت: اسلام به زن حق مالکیت، حق تحصیل و حق مشارکت در مسائل اجتماعی را داده است. در زمانی که زنان در بسیاری از نقاط جهان از ابتدایی ترین حقوق محروم بودند، اسلام کرامت زن را به رسمیت شناخت.

وی افزود: باید تلاش کنیم این ارزش های اصیل اسلامی در مورد زنان را به جهانیان معرفی کنیم. ما باید نشان دهیم که اسلام دین عدالت و احترام به کرامت انسانی است نه دین تبعیض و ظلم.

بهروز آذر با اشاره به تجربیات موفق جمهوری اسلامی در حوزه زنان گفت: 70 درصد کادر پزشکی کشور را زنان تشکیل می دهند و میزان باسوادی افراد بین 10 تا 49 سال در کشورمان به 98 درصد رسیده است. . امسال بیش از 60 درصد از ورودی‌های دانشگاهی را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند شرکت ها و استارت آپ ها . امروزه 24 درصد از اعضای جامعه مخترعان ایران را زنان تشکیل می دهند در حالی که این میزان در جامعه جهانی 14 درصد است.

بهروز آذر خاطرنشان کرد: مدیریت زنانه در 24 درصد آزمایشگاه های فناوری راهبردی، حضور پر رنگ هزاران زن به عنوان مدیران عامل شرکت های دانش بنیان و شرکت های خلاق و فناور از دیگر نمونه های موفقیت های زنان ایرانی است و این نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران ایران بیش از آن است که جایگاه زن در گفتار و نظر خلاصه نمی شود و اعتقاد به این اصول و ارزش ها را در عمل به واقعیت تبدیل کرده است.

وی همچنین بر نقش کلیدی زنان در تحکیم وحدت و همبستگی در جوامع اسلامی تاکید کرد. و تصریح کرد: زنان موتور محرکه و موتور وحدت در جوامع اسلامی هستند که با تربیت نسل های آینده، آموزش همزیستی مسالمت آمیز و تقویت همبستگی اجتماعی نقشی بی بدیل در ساختار جامعه ایفا می کنند.

وی افزود: زنان مسلمان در طول تاریخ همواره در خط مقدم دفاع از ارزش های اسلامی بوده اند، از حضرت زینب(س) که با بیانات روشنگرانه خود در واقعه کربلا رسالت بزرگی را به انجام رساند تا زنان فلسطینی که شجاعانه و قاطعانه مخالفت می کنند. جنایات رژیم صهیونیستی امروز “زنان نقش محوری و محوری هم در وحدت مسلمانان و هم در مقاومت اسلامی دارند.”

وی همچنین نقش زنان در مقاومت غزه را برجسته کرد و تاکید کرد: زنان فلسطینی که شاهد کشتار دسته جمعی هموطنان بیگناه خود به دست رژیم صهیونیستی هستند، نه تنها قربانی خشونت وحشیانه، بلکه نماد مقاومت و مقاومت نیز هستند. مقاومت در برابر ظلم». . نقش زنان در این مقاومت همان نقشی است که خداوند در طول تاریخ بر عهده آنها گذاشته است.

سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی با موضوع “همکاری اسلامی برای دستیابی به ارزش های مشترک” با تاکید بر مساله فلسطین به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از 8 شهریورماه برگزار شد و تا 31 شهریور ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.