افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

عامل انفجار پیجر حزب الله/ پای زن

  • کد خبر : 370331
عامل انفجار پیجر حزب الله/ پای زن

به گزارش آنلاین، کریستیانا بارسونی آرچیدیاکونو، مدیر عامل ایتالیایی-مجارستانی مشاوران BAC، اکنون در مرکز اتهامات مربوط به انفجار پیجر قرار دارد. او در گفتگو با NBC هرگونه دخالت در تولید این پیجرها را تکذیب کرد و گفت: من فقط یک واسطه هستم فکر می کنم شما در اشتباه هستید. به گزارش یورونیوز، او از آن […]

به گزارش آنلاین، کریستیانا بارسونی آرچیدیاکونو، مدیر عامل ایتالیایی-مجارستانی مشاوران BAC، اکنون در مرکز اتهامات مربوط به انفجار پیجر قرار دارد.

او در گفتگو با NBC هرگونه دخالت در تولید این پیجرها را تکذیب کرد و گفت: من فقط یک واسطه هستم فکر می کنم شما در اشتباه هستید.

به گزارش یورونیوز، او از آن زمان دیگر در انظار ظاهر نشد و مادرش می گوید که تحت مراقبت سرویس مخفی مجارستان است. او در آپارتمانش در یک ساختمان مجلل در بوداپست حبس شده است و همسایه ها و دوستانش هیچ خبری از او ندارند.

بر اساس تصویر آشنایان و همکاران سابقش، کریستیانا بارسونی-آرشیدیاکونو زنی فوق العاده باهوش اما بی قرار است که یک سری مشاغل کوتاه مدت در کارنامه خود دارد.

کریستیانا بارسونی-آرشیدیاکونو در سیسیل ایتالیا به دنیا آمد و مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کاتانیا و دکترای خود را در رشته فیزیک ذرات از دانشگاه کالج لندن اخذ کرد.

یکی از آشنایان او کریستیانا را زنی می داند که «به راحتی می توان از آن بهره برد». او می‌گوید: «او فردی خوش نیت است. او یک تاجر حرفه ای نیست، اما دوست دارد همه چیز را باور کند. او ساده لوح است و به راحتی در مورد فعالیت های مختلف هیجان زده می شود.

این آشنای کریستیانا بارسونی آرچیدیاکونو می گوید که او به دنبال درآمد بود و می خواست شغل خود را تغییر دهد.

دولت مجارستان روز چهارشنبه اعلام کرد که پیجرهای ارسال شده به حزب الله هرگز در مجارستان نبوده و به نظر می رسد که مشاوران BAC تنها به عنوان یک واسطه عمل کرده اند.

این شرکت که در می 2022 به ثبت رسیده است، طبق گزارشات دفتر رسمی ندارد و تنها طبقه همکف یک ساختمان در بوداپست را با شرکت های دیگر به اشتراک می گذارد.

بر اساس وب سایت این شرکت که از روز چهارشنبه آفلاین شده است، BAC در زمینه “محیط زیست، توسعه و امور بین الملل” و همچنین 118 حوزه دیگر از جمله شکر، تولید نفت، خرده فروشی جواهرات و استخراج گاز طبیعی فعالیت می کند.

بر اساس گزارش مالی BAC، این شرکت در سال 2022 حدود 725000 دلار و در سال 2023 حدود 593000 دلار درآمد داشته است. همچنین این شرکت در سال گذشته 324000 دلار که معادل 55 درصد از درآمد آن است برای خرید تجهیزات هزینه کرده است.

یک واسطه دیگر نیز وجود دارد.

به گزارش وب سایت مجارستانی «تلکس»، پیجرهای مورد بهره برداری احتمالاً توسط شرکت بلغاری «نورتا گلوبال» از شرکت تایوانی «گلد آپولو» خریداری شده است.

به گزارش دیلی میل، رنیسون خوزه، مدیرعامل نروژی «نورتا گلوبال»، از 17 سپتامبر، روزی که پیجرها منفجر شدند، آپارتمان خود را در اسلو برای یک سفر کاری ترک کرد.

به گزارش تلکس، احتمالاً این شرکت بلغاری پیجر را مستقیماً در صوفیه از شرکت تایوانی خریداری کرده و «BAC Consultants» تنها به عنوان واسطه عمل کرده است.

با این حال، بلغارستان همچنین اعلام کرد که این پیجرها هرگز وارد بلغارستان نشده و از آن خارج نشده اند. این کشور همچنین اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره شرکتی که احتمالاً با تامین این پیجرها برای حزب الله مرتبط است، آغاز کرده است.

اسرائیل مسئولیت انفجار پیجرها و شبکه های بی سیم حزب الله را بر عهده نگرفت. اما وی شرکت در این عملیات را رد نکرده است.

به گفته کارشناسان امنیتی، این فرضیه که انفجار باتری ها باعث آسیب شده است بسیار بعید به نظر می رسد و احتمالاً مواد منفجره در این پیجرها جاسازی شده است.

5858

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.