افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

افتتاحیه لوح جشنواره پسته خواران در شهرستان انار

  • کد خبر : 370268
افتتاحیه لوح جشنواره پسته خواران در شهرستان انار

اطلاع رسانی کند خبرگزاری آنلاین سید مصطفی فاطمی، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در مراسم افتتاحیه این لوح گفت: از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ایران، اقوام و مذاهب با گویش ها و زبان های مختلف در کنار هم بوده اند. . در کنار تفاهم و دوستی و این تنوع قومیتی […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری آنلاین سید مصطفی فاطمی، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در مراسم افتتاحیه این لوح گفت: از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ایران، اقوام و مذاهب با گویش ها و زبان های مختلف در کنار هم بوده اند. . در کنار تفاهم و دوستی و این تنوع قومیتی در کنار تنوع پوشش و غذا و آیین ها عامل وحدت ملی و جذب گردشگر است.

وی افزود: رویدادهای مختلف زیادی در طول سال در کشور برگزار می شود که برگزاری 1700 رویداد در سال عاملی برای توسعه گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری روستایی است.

وی بیان کرد: منطقه شمال کرمان به پسته معروف است و پسته های این منطقه شهرت جهانی دارد، حرکت جوانان روستای ساقی با حمایت همه اهالی روستا و همکاری دولتمردان برای برگزاری جشن سفره های جشنواره پسته به معرفی پسته های بیشتر و بهتر از این منطقه ستودنی است و به همین دلیل پس از پنج سال جشن بی وقفه، امروز از لوح ثبت نام این جشنواره در فهرست رویدادهای کشوری رونمایی می کنیم.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: این رویداد در سطح استان به ثبت رسیده است و با افزایش سطح کیفی سازمان و کار بیشتر و بهتر جوانان روستای ساقی، امکان ثبت نام به عنوان جشنواره ملی در آینده به دست آمده است.

وی گفت: خوشبختانه روستای ساقی رویداد موفقی را برگزار کرده و به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به دنبال معرفی این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری با کسب امتیازات لازم هستیم.

وی در پایان افزود: این رویدادها باعث ورود گردشگران به شهر می شود و سپس شاهد توسعه گردشگری روستایی، گردشگری کشاورزی و بوم گردی در روستاها خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.